Frustrert

Lykke<3

Forelsket i forumet
Seriøst :O :( jeg spurt på nav om samboer skulle betale 3000kr i barnebidrag, når han hadde ho nesten 50%, annen hver helg+ en natt den ene uka og 2 netter den andre. Så sa hun nei han skal nok betale mindre. Mora sender i tillegg ikke med klær, så de må vi å kjøpe til henne. Samboer fikk mail i dag å må betale 800kr mer :O

Pluss jeg ikke har jobb, vi har ei datter, ventet jo ei til nå og hun har ny samboer og fått unge med han. Skal ikke han være med å forsørge de? Syns nesten 4000kr i mnd var mye!! :O :( vi har dårlig råd selv..... :/

Er det virkelig riktig? :(

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Kan ikke si at jeg er så inne på dette, men det hørtes veldig rart ut! Har dere prøvd å få til en avtale med moren til barnet? Hvis ikke det går, hadde jeg stilt opp hos NAV og forlangt en forklaring på hvordan summen plutselig kan stige. (Mulig samboeren din har steget i lønn?)

Jeg får 1360kr i farsbidrag, da har han henne annenhver helg og 1 natt i uken... jeg sender også med henne klær og div som hun trenger når hun er hos han... jeg syns jeg får for lite, men det regnes vel ut av inntekten til din samboer? Hørtes mye ut, men jeg vet ikke jeg...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Sånn barnebidrag e helt på trynet.. Ville tatt kontakt med nav og bedt om ny beregning..

Sent from my iPad using BV Forum

På NAV sine sider har de en kalkulator der du kan regne ut hvor mye han skal betale i bidrag. Mulige det står feil i avtalen dem i mellom på fordeling osv, så kanskje en tur på familievernskontoret er fornuftig?

Fikk 2280 kr da :s men kalkulatoren stemmer vel ikke helt?

Huff.. Samboer skal ned å høre i morgen..

Regner vel ut i fra fars og mors inntekt..

Bf her skulle ifølge den kalkulatoren ha betalt rundt 4000 nå. Men han sier han ikke har råd da, så jeg får bare 2000. Men jeg pålegger han å kjøpe utstyr, ta han med til frisøren og slike ting da.. Handler sikkert mye om avtaler seg i mellom.

Han har han også annen hver helg og en/to dager i uken som blir mellom 10-13døgn. Men selv om det kan virke mye med feks 40%, at det da betyr at han har han nesten 50, så betyr jo det allikevel 60% på mor.

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 01.12.14 ❤️

Går deres igjennom nav? De skal jo regne det ut hva han skal betale.. Hvis det virkelig er 4000kr så hadde vel nav krevd det?

Men jeg byttet adressen min ned til min mamma for 2-3uker siden. Jeg og Aurora har flyttet ned før siden jeg søker jobb og så jeg kan få gått til lege osv her :)

det kan vel ikke ha noe si? At han skal betale mer for hun andre når vi ikke har adresse sammen ?:s mora fikk brev i posten igår, samboer har ikke fått enda..

Hvis jeg byttet adressen pga slutt så måtte jo han betalt for oss også..

Hm.. Håper de har gjort en feil!

Reglene er sånn at den nye samboers inntekt skal ikke regnes m i regnskapet til den som mottar bidraget..Jeg har en sønn fra før så vet hvordan d er..Her er sønnen d meste av tiden så d er jeg som får inn bidrag og der har ikke min nåværende samboers inntekt noe å si, MEN derimot samboer til den som skal betale skal regnes m..Hadde en gedigen krangel m barnefaren akkurat da d gjaldt dette for noen år siden..

Huff. Kjipe greier når man ikke blir enige. Her tar vi alt gjennom nav :)

Vi og tar alt sånt gjennom nav.. Men e d ikkje litt teit at mi inntekt ska regnes med på mannen sine barn, men ikkje mannen t morå sin inntekt?

Vi og tar alt sånt gjennom nav.. Men e d ikkje litt teit at mi inntekt ska regnes med på mannen sine barn, men ikkje mannen t morå sin inntekt?

Er det virkelig sånn?...Helt på trynet spør du meg!!!! :/ Blir så frustrert og forbannet. Hvordan kan det være rettferdig?

Jeg har jo ikke jobb enda, så ingen inntekt. Men skal vi da betale enda mer når jeg får jobb? :O Omg..

De tjener mer enn oss, foreløpig hvertfall... Men synes nesten 4000kr er utrolig mye!! mye blir når jeg får jobb da, 5000? Hvis det andre stemmer.. Er da ikke vi som skal betale for alt.....

Er det virkelig sånn?...Helt på trynet spør du meg!!!! :/ Blir så frustrert og forbannet. Hvordan kan det være rettferdig?

Jeg har jo ikke jobb enda, så ingen inntekt. Men skal vi da betale enda mer når jeg får jobb? :O Omg..

De tjener mer enn oss, foreløpig hvertfall... Men synes nesten 4000kr er utrolig mye!! mye blir når jeg får jobb da, 5000? Hvis det andre stemmer.. Er da ikke vi som skal betale for alt.....

Eg aner ikkje eg men d høres helt vilt ut med så mye for et barn? Ville bedt om ny beregning som sagt..
Mannen betale ikkje så mye engang og der jobbe ikkje morå så syns d høres veldig rart ut!

Han snakket med nav, de gjør det automatisk :O siden jeg og Aurora har byttet adresse og ikke sendt inn papirer på at han skal betale for oss?!?! Herelig for et system.. Jeg selvsagt ikke har krevd noen penger siden vi enda er sammen og skal forsatt være det, så derfor skal han betale mer på ho første!?!?! Blir så oppgitt av hele nav systemet... Han skulle sende inn klage og forklare situasjonen, men de på nav viste ikke om det gikk..... :S whaat....

Om dere har en god dialog. Ville jeg foreslått en privat avtale mellom dere. Som dere betaler direkte til den andre parten. Da er det bare å gi beskjed skriflig att dere har privat avtale. Når dere blir styrt gjennom nav, er det vel slik at staten tar en bit av avdraget også. Vi har privat avtale her, og det fungerer utmerket :)

Back
Topp