Frustrert

Enilleh

Betatt av forumet
Jeg kjøpte jo en slik doppler, turte ikke bruke den, så solgte den til et familiemedlem. Fornøyd med den beslutningen. Ei venninne klarte å overtale meg 11+6 om å teste ut doppleren hennes, og jeg lot henne prøve å finne hjertelyden, fant den ganske kjapt <3. Dagen etter skulle jeg til legen, og han fant også hjertelyden med en gang :).
I dag ville gjerne hun venninna mi prøve å finne hjertelyden igjen (hun synes det er fryktelig gøy), men denne gangen var det helt stille - uansett hvor mye hun vred og vendte på den. Kjente det gikk kaldt nedover ryggen på meg. Jeg angrer SÅ vanvittig på at jeg lot meg overtale til å teste ut den doppleren!!
Ringte legekontoret, og de syntes jeg var fryktelig dum som hadde brukt doppler, og de hadde lite lyst til å gi meg en time, for de hadde så mye å gjøre med tanke på ferie. Men jeg fikk nå time, i morgen, selv om jeg kanskje ikke fortjener det.
Aldri mer doppler hvert fall, jeg trodde ikke jeg ble så fort bekymra, men der tok jeg feil...

Det går nok fint, noen ganger må jeg lete leeeenge før jeg finner den lille krabaten inni der :-)! Kanskje den gjemte Seg unna litt?

Lykkelig gravid ❤️

ikke vær bekymret kjære du.. Du er ikke "så langt" på vei at du kan forvente å finne den alltid. :)

Men jeg skjønner deg.. better safe than sorry og jeg synes legekontoret ditt var fryktelig umodne når de sier at de var lite lystne på å gi deg time og antyde at "når du er så dum så"... :(

*trøsteklem til deg*

Det går nok fint, noen ganger må jeg lete leeeenge før jeg finner den lille krabaten inni der :)! Kanskje den gjemte Seg unna litt?

Lykkelig gravid ❤️
Ja jeg håper den bare har begynt å boltre seg litt mer og at den lever trygt og godt inni der et sted :). Hvor lang tid kan du bruke før du finner den da? :) Tror min venninne brukte 10 min, kvarter før hun ga opp.

Jeg skjønner deg, jeg har ikke turt og kjøpe sånn, for jeg kjenner meg selv såpass at jeg for det første ville sittet med den hele tiden, og så blitt hysterisk om jeg ikke hørte noe:)

ikke vær bekymret kjære du.. Du er ikke "så langt" på vei at du kan forvente å finne den alltid. :)

Men jeg skjønner deg.. better safe than sorry og jeg synes legekontoret ditt var fryktelig umodne når de sier at de var lite lystne på å gi deg time og antyde at "når du er så dum så"... :(

*trøsteklem til deg*
Du har vel rett i det :). Sjansene er jo små for at noe er galt, men better safe than sorry ja, helt enig. Ja, jeg synes ikke disse jentene i telefonen/blodprøvetakerne er like koselig bestandig, litt ekkelt å føle at jeg waster bort deres dyrebare tid. Er ikke slik at jeg renner ned dørene på legekontoret til vanlig heller. Men men :) Takk for oppløftende svar :)

Jeg skjønner deg, jeg har ikke turt og kjøpe sånn, for jeg kjenner meg selv såpass at jeg for det første ville sittet med den hele tiden, og så blitt hysterisk om jeg ikke hørte noe:)
Ja, det er en utrolig ekkel følelse når en plutselig ikke hører noe. Bra du har klart å holde deg unna da, jeg skal ta meg selv i nakken og kjøre samme tankegang som deg fra nå av :)

Ja jeg håper den bare har begynt å boltre seg litt mer og at den lever trygt og godt inni der et sted :). Hvor lang tid kan du bruke før du finner den da? :) Tror min venninne brukte 10 min, kvarter før hun ga opp.
Hmm, en gang brukte jeg ca 15 min..
Men tørr ikke bruke den for lenge av gangen! Men når jeg var hos legen sist så fant henne ikke hjertelyd , da holdt hun på en stund, men når jeg kom hjem fant jeg den så kommer veldig Ann på hvordan fosteret ligger når man er så " tidlig " i svangerskapet :-)!

Lykkelig gravid ❤️

Jeg var 15 uker da jeg var til jordmoren, og hun lette i en halltime før hun fant den.. Vi trodde ikke vi kom til å finne den for tidligere har det vært så lett å finne den.. Så er nok ikke uvanlig at de gjemmer seg litt!

Opplevde det samme for en god uke siden. Lå i senga å tenkte jeg sku høre om lille var aktiv og ville si hei.
Men det var blikk stille. Bare mage lyder. Kjente jeg ble skikkelig urolig. Og tenkte det verste, begynte å tenke at det sikkert ikke var liv mer og tok litt avstand til hele graviditeten. Men reiste bort den dagen og orka ikke finne ut av noe hos lege. Så kom hjem etter 4-5 dager borte og prøvde igjen. Å da var det en aktiv blekksprut lignende ting inni der med hjerte å det hele. Etter dette har jeg lært å ta doppleren med en klype salt.
Er mye plass inni der som lille kan gjemme seg og vis den er rolig så er det ikke lett å finne hvor den ligger.

Min rømmer også gjerne litt når jeg hører med doppler, så kan høre den godt en lang stund og plutselig er den borte vekk :)
Men er man urolig så er det bedre med en sjekk formye enn forlite ;)

Desember 2014

Bruker App

Takk for svar :), det er tydelig de gjemmer seg litt ja, og vi blir litt bekymra. Godt å lese dere som har opplevd det samme, for deretter å finne igjen lyden etter en stund. Var hos legen, han fant hjertelyden etter en liten stund :) veldig letta. Jeg er hvert fall ferdig med dopplere:D

Takk for svar :), det er tydelig de gjemmer seg litt ja, og vi blir litt bekymra. Godt å lese dere som har opplevd det samme, for deretter å finne igjen lyden etter en stund. Var hos legen, han fant hjertelyden etter en liten stund :) veldig letta. Jeg er hvert fall ferdig med dopplere:D
Så lenge alt er bra <3

Se det ja :) fint å høre den flotte lyden når man er bekymret ❤️

Desember 2014

Bruker App

Forstår jeg ikke skal kjøpe sånn;) blir lett mer frustrasjon enn glede;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Forstår jeg ikke skal kjøpe sånn;) blir lett mer frustrasjon enn glede;)

Kommer kanskje an på hvor sterk i psyken man er, haha :D Klarer man å koble ut og tenke at slikt skjer av og til, er det jo et must :P Er du som meg, bekymrer deg over saker du ikke visste det gikk an å bekymre deg over, hold deg unna dopplere :D tihi

Bekymrer meg for lett. Bare at jeg er i god form og ikke kvalm lengre er en bekymring for min del;)

Bekymrer meg for lett. Bare at jeg er i god form og ikke kvalm lengre er en bekymring for min del;)

Mhm, det forstår jeg. Det gjorde jeg også, tenkte at nå var det over og ut med hele graviditeten. Men nå som vi er så "langt" på vei som vi er så er det jo vanlig :D - og vanvittig deilig. Men ganske nervepirrende ja, forstår hvordan du tenker :)

Back
Topp