Men er d ikke rart om han ska ha økedager hver dag?... har vært sånn siden vi kom hjem fra sykehuset.. har kokt en flaske nå, men har ikke lyst å gi han den for har lyst til å amme.. han er på puppen nå.. knapt sovet i dag og.. gir han smokken etter jeg har amma og legger han, men han våkner etter to min og bare vræler selv om jeg trøsrer og stryker, bysser, gir smokk.. eneste som hjelper er pupp... men han får jo ikke sovet...:-( jeg er sååå sliten og utslittog griner hver dag:'(
En stoooor klem til deg! Det du beskriver, det er som jeg skulle skrevet det selv! (Nesten skummelt likt). Og jeg kan skrive under på at det har vært tøft!
Det første jeg synes du skal gjøre er å få en vektkontroll på helsestasjonen din, ganske fort. Se om lille får i seg nok melk. Er mulig at det er derfor han verken finner roen, eller søvnen.
Min Markus har vært urolig og sovt lite fra dag 1. Han har sovt fra 9-11 timer hvert døgn, nesten ingenting på dagen. Slet veldig med at jeg måtte legge han til brystet hele tiden(satt med han HELE hans våkne tid, som var myyye!). Vi var på flere vektkontroller, etpar av de viste ok økning, men sist uke(da han var 5 uker og 2 dager), så hadde han gått ned.. Så vår lille fikk ikke nok mat!
Nå ammer vi først, gir han akkurat å mye tillegg han vil ha, og så pumper/håndmelker jeg for å få opp produksjonen min. Nå er han myyye mere fornøyd
Sover nok ikke såå mye mer, men bitte litt
Ligger muligens på 11-12 timer i døgnet, og det utgjør stor forskjell! Etpar timer ekstra til å hvile ut, gjøre alt annet enn trenger. Etter at han begynte på mme, så sitter jeg ikke med han tilkoblet konstant = enda flere timer frigjort til annet
Ønsker fortsatt å fullamme, men må gi han mme frem til jeg evt. har nok melk til ham.
Skal også nevnes at vi venter på henvendelse fra sykehuset, det kan være han har kort/stramt tungebånd! Og dersom det er det, så har vi forklaringa på at han verken har fått i seg nok, og at min melkeproduksjon er dårlig. Har også vært med han til kiropraktor, han hadde en liten låsning i nakken. Men jeg tror mest at han har vært urolig pga at han har vært sulten..
Ble litt langt dette
Ønsker deg lykke til videre! Spør om du lurer på noe!