Frustrert..

Såpebobla

Elsker forumet
Babyen vil ha pupp hele tida.... ammer en time, så går det en liten stund så vil han ha igjen... og han får begge pupper!.. han sover knapt på dagtid! I dag har han sovet totalt en time liksom... skal ikke slike små liksom sove masse??... Får ikke gjort annet enn å amme.. har jo ikke tid til han på 2 stakkar!.. Vurderer å begynne med mme i stedet.. blir de mettere av det?....

Kor gammel e babyen? Kan henne h*n bruker deg som smokk. Ville ikke gått over til mme så lenge du har melk og babyen legger godt på seg.

Sånn holder min på også. Vi prøver å gi han smokk også har han en klut med lukt inntil annsiktet. Hender det funker og andre ganger må jeg bare brette ned igjen og legge han til brystet selv om han egentlig har fått rikelig...
Har det vart lenge?

Gutten min holder også på slik, og han småspiste hele tiden. Rakk ikke produsere særlig mellom hvert måltid, så han ble liksom aldri helt mett. Spesielt ille om kvelden/natten. Våknet hver time på natten, og det slet meg helt ut. På dagen sov han nesten ikke heller.

Løsningen ble å amme + gi mme i tillegg. Da stimulerer han min produksjon samtidig som han blir mett og sover mye bedre :) Var helsestasjonen som anbefalte dette så jeg ikke skulle bli gal av så lite søvn. Det gikk nok utover produksjonen også nemlig, og jeg vil jo amme.

Det er viktig at du ikke blir helt utslitt, så kanskje du skal prøve å supplere litt med mme? Det kan hende det kun må til for en liten periode til det stabiliserer seg litt :)

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

Han er 11 dager. Kanskje jeg ska prøve m mme i tillegg til pupp ja.. Blir helt utslitt av dette...

Verdt et forsøk i hvert fall :)

Fødte en gutt 20. juli ❤

Det er ikke bare det at du har økedager da? Da kan det jo ødelegge for produksjonen hvis du gir mme (hvis du gir det flere ganger iallfall).. Sliter med det samme om dagen, og det er fryktelig slitsomt! I går valgte jeg å gi mme på kvelden slik at vi begge fikk sove litt mer, og i dag begynte dagen med at han ville ha mat hele tiden, men etter kl 12 har han sovet i flere timer i strekk igjen etter amming :) Kjempetungt når det holder på, men hvis det er økedager skal det jo gå seg til av seg selv :)
Jeg også har vurdert å begynne med mme for at han skal kunne bli helt mett, men har jo samtidig veldig lyst til å amme. Fått råd av jordmor om å bare prøve å holde ut et par dager til for å se om det stabiliserer seg..

Skjønner du er frustrert.. Men, babyen er ikke så gammel enda og de første ukene kan være sånn.. Og så er det sånn når det er økedager. Tenk at når baby lå i magen, fikk den tilført næring hele tiden. Det går seg nok til snart skal du se.. Rådfør deg med helsestasjonen. Jeg gikk dit en gang i uka de tre første ukene.. Vesla mi gikk lite opp i begynnelsen.. Da var det fint å få gode råd.. Nå går hun veldig bra opp og jeg nå vet jeg at hun får nok mat.. Så da bruker jeg smokken med god samvittighet ... Hun nekter den når hun er sulten

Gutt 2006 - Jente 2008 - Jente 7.Juli 2013

Tenker også kanskje han bruker deg som smokk? Vi opplevde også dette og har begynt å bruke smokk når han er mett og det fungerer fint. :) Eller så kan det jo også være at babyen ikke får nok av deg - opplevde det første døgnene på sykehuset. da var gutten vår urolig hele natten og vi prøvde å spørre de på sykehuset om han ikke fikk nok mat av meg. Men de mente det var helt normalt, helt til de fant ut at han hadde gått ned en god del i vekt. da fikk han mme og sov som en drøm etter på. :) Nå klarer han seg med bare mat fra meg.

Men er d ikke rart om han ska ha økedager hver dag?... har vært sånn siden vi kom hjem fra sykehuset.. har kokt en flaske nå, men har ikke lyst å gi han den for har lyst til å amme.. han er på puppen nå.. knapt sovet i dag og.. gir han smokken etter jeg har amma og legger han, men han våkner etter to min og bare vræler selv om jeg trøsrer og stryker, bysser, gir smokk.. eneste som hjelper er pupp... men han får jo ikke sovet...:-( jeg er sååå sliten og utslittog griner hver dag:'(

Men er d ikke rart om han ska ha økedager hver dag?... har vært sånn siden vi kom hjem fra sykehuset.. har kokt en flaske nå, men har ikke lyst å gi han den for har lyst til å amme.. han er på puppen nå.. knapt sovet i dag og.. gir han smokken etter jeg har amma og legger han, men han våkner etter to min og bare vræler selv om jeg trøsrer og stryker, bysser, gir smokk.. eneste som hjelper er pupp... men han får jo ikke sovet...:-( jeg er sååå sliten og utslittog griner hver dag:'(
Jeg trodde også det bare var økedager, men så ga det seg aldri, og syntes ikke jeg fikk mer melk heller. Ble bare fullstendig utslitt.

Hva hvis du ammer litt først så han stimulerer produksjonen og så "fyller på" med litt mme etterpå for å få han til å sove? Jeg har det akkurat som deg. Kjempefrustrerende når man har melk men det liksom ikke holder. Har grått mye selv, men husk at om du blir helt utslitt så kan det gå utover produksjonen.

Gjør det som føles riktig for dere :) Sender deg en god klem :)

Fødte en gutt 20. juli ❤

te="PuseBebi, post: 16272370, member: 81618"]Jeg trodde også det bare var økedager, men så ga det seg aldri, og syntes ikke jeg fikk mer melk heller. Ble bare fullstendig utslitt.

Hva hvis du ammer litt først så han stimulerer produksjonen og så "fyller på" med litt mme etterpå for å få han til å sove? Jeg har det akkurat som deg. Kjempefrustrerende når man har melk men det liksom ikke holder. Har grått mye selv, men husk at om du blir helt utslitt så kan det gå utover produksjonen.

Fødte en gutt 20. juli ❤[/quote]

Kanskje jeg skal prøve det ja... prøver legge han nå men han bare griner:'( er sånn hvee gang jeg prøver legge han.. han måvære helt utslitt han og...

te="PuseBebi, post: 16272370, member: 81618"]Jeg trodde også det bare var økedager, men så ga det seg aldri, og syntes ikke jeg fikk mer melk heller. Ble bare fullstendig utslitt.

Fødte en gutt 20. juli ❤

Kanskje jeg skal prøve det ja... prøver legge han nå men han bare griner:'( er sånn hvee gang jeg prøver legge han.. han måvære helt utslitt han og...[/quote]
Ja, min blir også "sinna" på puppen, og det er kjempefrustrerende for mor. Ja, de må jo bli kjempetrøtte og slitne de også stakkars små :(

Har du snakket med helsestasjon? Kanskje de har noen andre gode tips til deg :)

Fødte en gutt 20. juli ❤

En stoooor klem til deg! Det du beskriver, det er som jeg skulle skrevet det selv! (Nesten skummelt likt). Og jeg kan skrive under på at det har vært tøft!

Det første jeg synes du skal gjøre er å få en vektkontroll på helsestasjonen din, ganske fort. Se om lille får i seg nok melk. Er mulig at det er derfor han verken finner roen, eller søvnen.

Min Markus har vært urolig og sovt lite fra dag 1. Han har sovt fra 9-11 timer hvert døgn, nesten ingenting på dagen. Slet veldig med at jeg måtte legge han til brystet hele tiden(satt med han HELE hans våkne tid, som var myyye!). Vi var på flere vektkontroller, etpar av de viste ok økning, men sist uke(da han var 5 uker og 2 dager), så hadde han gått ned.. Så vår lille fikk ikke nok mat!:( Nå ammer vi først, gir han akkurat å mye tillegg han vil ha, og så pumper/håndmelker jeg for å få opp produksjonen min. Nå er han myyye mere fornøyd:D Sover nok ikke såå mye mer, men bitte litt:) Ligger muligens på 11-12 timer i døgnet, og det utgjør stor forskjell! Etpar timer ekstra til å hvile ut, gjøre alt annet enn trenger. Etter at han begynte på mme, så sitter jeg ikke med han tilkoblet konstant = enda flere timer frigjort til annet:D Ønsker fortsatt å fullamme, men må gi han mme frem til jeg evt. har nok melk til ham.

Skal også nevnes at vi venter på henvendelse fra sykehuset, det kan være han har kort/stramt tungebånd! Og dersom det er det, så har vi forklaringa på at han verken har fått i seg nok, og at min melkeproduksjon er dårlig. Har også vært med han til kiropraktor, han hadde en liten låsning i nakken. Men jeg tror mest at han har vært urolig pga at han har vært sulten..

Ble litt langt dette:P Ønsker deg lykke til videre! Spør om du lurer på noe!

Jeg trodde også det bare var økedager, men så ga det seg aldri, og syntes ikke jeg fikk mer melk heller. Ble bare fullstendig utslitt.

Fødte en gutt 20. juli ❤

Jeg ga han bare mme som dessert etter ammingen, bare litt ca 30 ml. da roet han seg. og som sagt nå trenger jeg ikke gi han tillegg lenger, nå bare ammer jeg.

Back
Topp