Frustrert....

skedski

Andre møte med forumet
Må bare tømme meg for litt frustrasjon!!

I dag var jeg hos jordmor(er 35+3) hun sa jeg hadde litt høyt blodtrykk, 140/95+ at jeg hadde protein i urinen.. Så spør hun meg om jeg har noen hevelser og jeg sier at jeg kan glemme å bruke ringer og enkelte sko..

Jeg drar hjem og kjenner at jeg ikke helt klarer å slappe av og leser litt om svangerskapsforgiftning... og jeg har nå lest flere steder at dersom blodtrykket er over 140/90, og det er proteiner i urinen og kvinnen har hevelser skal det kontrolleres hyppigere..

Jeg har neste kontroll 3 januar... jordmora snakket ekstremt mye om den lange ferien hun skulle ha nå.. burde hun ikke sagt at jeg bør oppsøke lege siden det er så lenge til neste kontroll!? Eller!?

Da ville jeg ringt føden og snakket ut med de om den erfaringen og følelsene dine rundt dette. Eller ringe fastlegen din i morgen tidlig for å høre med dem. Er tross alt viktig at du får oppfølging og at du får roen i kroppen. Jeg har hvertfall fått roet meg ned etter å ha snakket med føden,og har fått hjelp til å roe meg ned hvis jeg har vært litt stressa. Hvis du føler du vil ha ekstra oppfølging fra lege etc. angående dette,så bare ta kontakt med dem.

Jeg tenker å ringe føden i morgen, men vil liksom ikke "være tilbry/være sytete" førstegangsfødende som ikke vet så mye om dette! Men orker ikke gå rundt å lure heller, så bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite:)

Det er absolutt ikke å mase at man tar sin egen og babyens helse på alvor. Du bør få oppfølging. Svangerskapsforgiftning kan utvikle seg raskt og det er viktig at du blir vurdert av en lege.

Det er absolutt ikke å mase at man tar sin egen og babyens helse på alvor. Du bør få oppfølging. Svangerskapsforgiftning kan utvikle seg raskt og det er viktig at du blir vurdert av en lege.

Dårlig oppfølging av henne... Jordmoren min så blodtrykket økte noe men ikke så høyt som ditt. Og da sa hun eg måtte få sjekket det igjen etter en uke så vi hadde det under kontroll...

Det går jo helst bra, men jeg ville absolutt ha målt BT før den tid!!
Bestill deg en time hos legen nå i neste uke, uka før jul. Om du skulle bli mer hoven eller liknende, så får du jo ta kontakt med føden eller lege før den tid

Jeg tenker å ringe føden i morgen, men vil liksom ikke "være tilbry/være sytete" førstegangsfødende som ikke vet så mye om dette! Men orker ikke gå rundt å lure heller, så bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite:)

Jeg ringte føden to ganger natt til i går,først fordi jeg trodde jeg skulle føde og andre fordi jeg bynnte å kaste opp blod. Følte jeg maste da jeg også,men så tenkte jeg at det er jo derfor de er her også.De skal jo hjelpe oss gravide og gi oss trygghet når vi er usikre,og det gjelder jo spesielt oss førstegangsfødende. Da jeg takket de for hjelpa den natta,så fikk jeg hyggelig høre tilbake at det er derfor de er her.Så ikke føl at du maser,for det tror jeg ikke de gjør. ;)

Enigmed røkla her..få time hos legen din snarest, myyye bedre å sjekke litt jevnlig og se at det bedrer seg enn at du plutselig får akutt svforgiftning..her er det bare å si at man føler seg engstelig! Rart hun ikke ville ha deg tilbake neste dag for bt..

Merkelig jordmor!!!
Gjør som de andre skriver, ring og snakk med føden eller fastlegen din :-)

Jeg var hos legen forrige uke, og da ville hun at jeg skulle komme tilbake etter 2uker siden det er på slutten nå. Og jeg har ikke høyt blodtrykk eller noen sånne plager...

Jeg var hos legen forrige uke, og da ville hun at jeg skulle komme tilbake etter 2uker siden det er på slutten nå. Og jeg har ikke høyt blodtrykk eller noen sånne plager...

Jeg skal også tilbake etter to uker,fordi det er slutten av svangerskapet.Så denne uken er det jordmor og neste uke er det legen. Mange avtaler for tiden med helsevesenet,men er deilig å bli passet godt nok på også:)

det er ingen grunn til å ta sjanser så ville fått meg legetime ganske snart...

Jeg er vel 35+5 i dag, var hos jordmor i forrige uke og jeg har neste time til uka, altså to uker mellom kontrollene. Synes det hørtes rart ut at du ikke skal på kontroll igjen før januar. Nå har du jo ikke faretruende høyt blodtrykk, men helt i grenseland, altså bør det følges opp. Ta kontakt med føden eller med legen din for videre oppfølging og ikke føl at du er til bry :)

Husk også å vær ekstra oppmerksom på de andre symptomene fremover som hodepine, flimring for øynene, mer hevelser og svimmelhet/kvalme.

Dårlig oppfølging av jordmor! Skaff deg time til legen og be om oppfølging der!

I mellomtiden skal du være obs på synsforstyrrelser, pannehodepine, smerter i mellomgulvet og plutselige hevelser i kroppen. Hvis du opplever noe av dette, så ringer du lege/legevakt med en gang.

Back
Topp