Frustrert.

sas

Gift med forumet
Står det en stråle fra brystet deres når dere pumper/håndmelker?? Akkurat som når man melker en ku, så er det melkestråle rett ned i bøtta. ER det sånn for dere også? Jeg har jo null peiling siden jeg aldri har fått til amminga og alidr hatt melk egentlig.
Men i går fikk jeg meg da elektrisk brystpumpe og ville bare grine av skuffelse.
Det kom EN DRÅPE melk ut av brystvorten etter å ha pumpet i fem minutter og den bare liksom sklei sakte ut og bare la seg ved siden av brystvorten....
SÅÅÅÅ SKUFFA...Er det mulig å få opp produksjonen med å pumpe???
Jamie tar ikke brystene omtrent. Er bare grin ogg driiit. Når han tar dem slipper han dem fort og han suger ikke riktig..er liksom bare brystvorten han tar. Faen i helvete.
Alt dette startet da han begynte å få magevondt/vondt i nakken.

Og magevondten har bygget seg opp igjen også nå. MEn igjen, KUN I FORBINDELSE MED MAT!!!!!!!!!! ER sååå drittlei nå og frustrert og får så vondt av han.
SKal på 6 ukers kontroll i dag så får vi se om legen eller helsesøster har noen råd å komme med.
JEg har til dags dato aldri følt jeg har fått noe vettdugge svar fra helsestasjonen jeg da eller hjelp med alle barna. Alltid funnet ut ting og skaffet hjelp på egen hånd.. MEN KANSKJE i dag er dagen??

Hei!
Først vil jeg gi deg en varm klem. Du har vært igjennom mye med mini.
Jeg fullpumper og har klart å øke mengden med den. Pump hver andre time, pump også om natta når du er oppe med junior. Gjør dette noen dager. Jeg drakk også maaasse vørterøl, noe som sies skal øke produksjonen og hjalp på meg. Denne inneholder også masse malt, så kan kanskje hjelpe på magen? I tillegg drakk jeg ammete. Vet ikke om hva som hjalp mest, men tenker det er pumpingen. Da forteller du kroppen din at du trenger mere melk, og produksjonen øker. Siden du ikke har fått tømt ordentlig i det siste grunnet problemene så vil også produksjonen gå ned. Så skal se at noen dager med intensiv pumping vil hjelpe[:)] Og vet det er lett å si, men stress hjelper ikke så prøv å si til deg selv at melka kommer bare jeg får pumpa igang[:)]
Hvis du ikke allerede bruker Dr Brown sine flasker vil jeg absolutt anbefale å bytte til disse. Jeg merker stoooor forandring her. Fra masse magevondt til ingenting[:D]

Masse lykke til og håper det ordner seg for deg[;)]

Ja, det står flere stråler ut når jeg pumper eller håndmelker. På den ene puppen er det bare to stråler, men på den andre er det mange. (Får lite ut av den med få stråler)

Så leit å høre at den elektriske pumpa ikke var noe tess for deg[&o] Jeg hadde håpet du skulle få ut litt mer melk! Men jeg må bare si at det hender det tar 5-6 miinutter her før melken kommer altså.. Da kjenner jeg at utdrivningen starter og så kommer det mer enn bare et par dråper. Men du prøvde den sikkert i mer enn 5 minutter.

For meg var det fullt mulig å få opp produksjonen med elektrisk pumpe. Jeg hadde for lite for Mikkel og etter noen dager med mye pumping fikk jeg mer melk[:)] Fortsatt ikke nok til han, men en god del mer.

Så leit at Jamie ikke suger riktig[&o] Det gjorde ikke Mikkel heller, og det var mye jobbing som måtte til. Han suger fortsatt ikke heeelt riktig, men det går ihvertfall. Jeg måtte forme brystvorten og bli med den inn i munnen hans. Altså ha en finger ved siden av den og putte den inn og så slapp jeg. Må også klemme brystet slik at det blir mindre og rett formen etter munnen hans. Så når han ligger på siden til høyre pupp holder jeg hånda mi sånn at brystet får lik form som munnen hans da har, lik vinkel på en måte.

Men det høres egentlig ut som at han har problemer med å suge rett grunnet vondt altså[&o] At det er derfor han ikke får det til.. Uff, får så vondt av dere.

Håper dere får hjelp på kontrollen i dag! De er jo der for å hjelpe, så synes det er dårlig gjort at de har gitt deg så dårlig erfaring med dem[&o]
Lykke til ihvertfall!

Jeg pumper meg veldig skjelden så har ingen gode svar.. Men melken kommer når jeg pumper, men da må jeg ha rikelig med melk i de (gjerne litt spreng) For at det skal gå lett.
Å da spruter det også ut av den andre puppen... (Det gjør det ved hver amming også)

Huff du har vært igjennom mye med mini'n din du, får håpe ting ordner seg for dere snart!
Er slitsomt når alt bare baller på seg.....

Stoor klem til deg

Takker for svar jenter. Jeg fører brystvorten med hjelp av min finger inn i munnen hans men da blir han SINNA[:@] Så slipper jeg raskt. Skal jo ikke tvinge han. Han blir også fortvilet merker jeg for mor prøver og prøver..så da stopper jeg opp når jeg ser det og sier UNNSKYLD!!!! Og koser lenge..mens brystene føles faktisk sprengt. Sukk...
Jeg TROR jeg har litt melk der selv om jeg ikke får ut med pumpen..får jeg får jo ut 10 ml når jeg håndpumper. Skal sette meg litt ned igjen nå og pumpe og se hva jeg får til.

Men det virker litt på meg som om Jamie får vondt et eller annet sted når jeg prøver å amme ham?? Samme om jeg ligger eller sitter faktisk..Men han er jo erklært frisk fra kiropraktor.Kan være at han bare ikke vil ha pupp da han VEt at der kommer det jo ingenting når jeg suger (fordi han suger feil) enda jeg klarer å skvise en dråpe inn i munnen hans..

Huff, kan skjønne det er slitsomt og frustrerende... Her ga det verste seg når hun passerte 7 uker så håper gutten din slipper vondtene snart også!

Skal vel hjelpe på produksjonen å pumpe ja, men er det altfor frustrerende ville jeg tenkt over om det er verdt strevet eller ikke...? Men skjønner godt at du ønsker at gutten din skal få litt morsmelk også da.... Selv er jeg heldig og har mye melk, her står det masse stråler og spruter ut av seg selv når melka kommer.... Til tider litt for mye.... Men skjønner jeg ikke skal klage på det!

Krysser fingrene for at det blir roligere dager til seg snart! Klem! [:)]

Jeg hadde en periode nå veldig lite melk etter mye stress.
Jeg la ingen planer noen dager, bare slappet av og pumpet meg ofte i noen dager. tror det beste er å slapp av og legg barnet til ofte.

Nå har jeg like mye melk som jeg hadde tidligere.
Jeg får faktisk mer melk ut av manuell pumpe enn elektrisk pumpe.

Lykke til [;)]

Jeg prøvde også å amme i starten, gi han pupp først og mme etterpå. Men det var helt umulig. Han bare skrek og vrei seg, var helt umuli å få han til å ta puppen. Det var ikke fordi han hadde vondt at ham hylte og kavet, men fordi melka ikke kom fort nok. Så jeg gav opp hele ammingen, pumper det lille jeg har og gir han bare flaske [:)]

Har du prøvd tvillingstillingen! jeg klarte ikke å gi min pupp på noen annen måte i starten, jeg synes d var mye enklere så vi brukte den ganske lenge! også får man nesespray som man kan ta 5 min før amming som gjør at melken kommer lettere, da slipper han å jobbe så mye før d kommer, den må man ha resept på da!

ORIGINAL: Maanestråle

Jeg prøvde også å amme i starten, gi han pupp først og mme etterpå. Men det var helt umulig. Han bare skrek og vrei seg, var helt umuli å få han til å ta puppen. Det var ikke fordi han hadde vondt at ham hylte og kavet, men fordi melka ikke kom fort nok. Så jeg gav opp hele ammingen, pumper det lille jeg har og gir han bare flaske [:)]

Det er vel akkurat DEt som er problemet til jamie også tror jeg faktisk ..Men hvorfor er han da slik ETTER at han er mett på MME og viser at han vil ha pupp også slipper han den så raskt og griner til???

ORIGINAL: manfred

Har du prøvd tvillingstillingen! jeg klarte ikke å gi min pupp på noen annen måte i starten, jeg synes d var mye enklere så vi brukte den ganske lenge! også får man nesespray som man kan ta 5 min før amming som gjør at melken kommer lettere, da slipper han å jobbe så mye før d kommer, den må man ha resept på da!

ah man må ha den på resept ja..aldri tenkt over tvillingstilling nei. Takk for tipset.

ORIGINAL: sas

ORIGINAL: manfred

ah man må ha den på resept ja..aldri tenkt over tvillingstilling nei. Takk for tipset.

tenkte ikke over den tvillingstillingen jeg heller før jeg kom en smule fortvila ned på helsestasjon, jordmora der som ambefalte den og viste meg åssen den var. den var positiv overfor såre brystvorter også!

lykke til, håper d retter seg snart[:)]

Back
Topp