Frustrert!!!!

marlene87

Gift med forumet
Jeg har en tung jobb som er både stressende og fysisk belastende på kroppen...Det kan variere om det er rolig eller mye å gjøre...
De nærmeste jeg har fortalt har sagt at man ikke skal løfte tung de 3 første mnd i ett svangerskap og noen sier at man bare skal være seg selv og ikke tenke så mye på alt... Hva er rett og galt??

Hva skal jeg gjøre? Jeg føler meg ikke syk, tvertimot egentlig. Jeg er litt trøtt eneste! Jeg har legetime 17 juni, men har en del jobbing frem til da... Vi jo helst jobbe å være i aktivitet, men vil ikke ha en spontanabort på samvittigheta mi for at jeg jobber...

Vanskelig dilemma, kanskje du kan spørre om du kan få de mindre tunge arbeidsoppgavene. Er jo ikke verdt spiren din, du har jo sikkert lov til å ta det litt roligere, ta det i det tempoet du føler deg bekvemt i. Er vel bedre det enn at du plutselig mister, og blir skikkelig deprimert over det. Nei jeg vet sannelig ikke, men tror jeg hadde tatt opp problemstillingen med arb.giveren jeg [:)]

hva som er rett:
hør på kroppen din og lytt til dens signaler..
hva som er feil:
ikke høre på kroppen, og jobbe formye/forlite i forhold til hva kroppen sier at du kan

Det er ikke muligheter for lettere arb.oppgaver og for å si det mildt så er ikke arb.giver så veldig samarbeidsvillig :(

ORIGINAL: marlene87

Det er ikke muligheter for lettere arb.oppgaver og for å si det mildt så er ikke arb.giver så veldig samarbeidsvillig :(

hva jobber du med?

når jeg jobbet som hjemmehjelp, måtte jeg faktisk bare ta ut en sykemelding tidlig i svangerskapet.
å løfte tunge eldre og stå med ryggen kroket hele dagen, tålte ikke jeg.
men jeg fikk blødninger også da, så da fikk jeg ikke lov til å løfte noe tungt..
om du er redd, syntes jeg du skal snakke med arbeidsgiveren din, evt. legen din. ikke noe gøy å være engstelig når man arbeider.

Har ikke så veldig lyst å utdype det her så tidlig i tilfelle det kommer ut... Men jobber i helsevesenet :)

for å si det sånn arbeidsgiver har PLIKT å legge tilrette arbeidet for deg...
Dette er de pålagt fra nav...

så langt det lar seg gjøre

ORIGINAL: *Emma08*

når jeg jobbet som hjemmehjelp, måtte jeg faktisk bare ta ut en sykemelding tidlig i svangerskapet.
å løfte tunge eldre og stå med ryggen kroket hele dagen, tålte ikke jeg.
men jeg fikk blødninger også da, så da fikk jeg ikke lov til å løfte noe tungt..
om du er redd, syntes jeg du skal snakke med arbeidsgiveren din, evt. legen din. ikke noe gøy å være engstelig når man arbeider.

Kunne ikke vært mer enig :) Arb.giver er som sagt ikke samarbeidsvillig så må ta kontakt med legen igjen...

ORIGINAL: turteldue

Min jobb kan ikke tilrettelegges, det er enten eller :) Nå må dere vel snart kunne gjette hva jeg jobber med ;p

Har ikke så veldig lyst å utdype det her så tidlig i tilfelle det kommer ut... Men jobber i helsevesenet :)

aaah..
jobber selv i helsevesenet.
jeg jobber blandt nyoppererte, og arbeidsgiver har plikt å legge tilrette for meg så langt det lar seg gjøre som sakt tidligere.
om din sjef er så 4 kantet at de ikke en gang greier å legge tilrette så er ikke den sjefen noe flink sjef desverre... det skal ikke være slik...

aaah..
jobber selv i helsevesenet.
jeg jobber blandt nyoppererte, og arbeidsgiver har plikt å legge tilrette for meg så langt det lar seg gjøre som sakt tidligere.
om din sjef er så 4 kantet at de ikke en gang greier å legge tilrette så er ikke den sjefen noe flink sjef desverre... det skal ikke være slik...

Sjefen min er ikke så veldig flink sjef nei =)

Hva me aktiv sykemeld? Kunne det kanskje vært noe? Eller kanskje du bør sykemelde deg til de 12 kritiske ukene er omme ?

Vi jobber nok med det samme, kan jeg tenke meg ;) Jeg har heller ikke skrevet det noen plass, og skjønner hvorfor du ikke gjør det :p
Jeg har ikke snakket med arbeidsgiveren min ennå, for er så tidlig i svangerskapet. Skal til legen 29.6, så skal høre hva hun sier og syns!
Det skal ikke være enkelt!!! Desverre[8|]

Min jobb kan ikke tilrettelegges, det er enten eller :) Nå må dere vel snart kunne gjette hva jeg jobber med ;p

Du jobber på ambulanse??

Har også hatt en sjef som var lite villig til å legge til rette.. Da så ikke jeg noe annen utvei enn å sykmelde meg, da det gikk utover både det fysiske og psykiske til slutt.. Men tenk på deg selv, hvordan vil du reagere om du skulle miste eller noe skjer med barnet??

Back
Topp