Frustrert... Var hos legen i dag...

Lamiah

Flørter med forumet
Altså, nå har jeg vært drittkvalm siden i går, og litt småvondt her og der i magen.. Jeg stakk innom legen, da jeg tenkte å ta en graviditetstest... Den var negativ... Men det slo ut på urinveisinfeksjon... Så kjenner legen på magen min og konstanterer at jeg er øm hvor blindtarmen er, og at jeg måtte være ops på det...

Kan noen fortelle meg hvor langt tid ett forløp på en blindtarmbetennelse kan ta? Og om det kan være noe annet?

HAr du smerter noe sted i magen?
Har du feber?
Kvalm?

Har selv hatt blindtarmbetennelse, og fra første symptom til jeg var operert tok det vel 8 timer..

Kom akutt, besvimte, fikk 40 i feber og hadde sinnsyyyyykt vondt rundt navelen(det er der smertene opptrer).. Og så kastet jeg opp..
På sjukehuset konstanterte de at jeg var frisk som en fisk, men måtte overvåkes over natta pga smertene.. 5 timer senere kom de og sa de så på feil persons prøver, og at jeg måtte opereres NÅ!

Så hos meg gikk sykdomsforløpet fort, men vet at hos andre har det gått flere dager før de har blitt skikkelig dårlige.

det tar vell sin tid som annen betennelse, fikk du pencilin???? Det er viktig

Det du beskriver kan like gjerne være symtomene på den UVI`en du har. regner med du fikk medisiner mot den? Siden du har symptomer, skal du ha behandling for denne i allefall.
Når det gjelder blindtarmbetennelse, starter ofte smertene lengre opp i magen og beveger seg nedover i magen etterhvert. Det kan ta noen timer. her er litt mer om blindtarmbetennelse:

"Symptomene kan være diffuse og ukarakteristiske, men
oftest er utviklingen ganske klassisk.
Det begynner som regel med magesmerter omkring
navlen eller oppover
.
Etter få timer vandrer smertene ned i høyre nedre
del av maven. Disse forverres gjerne ved bevegelse. Tilstanden ledsages av
nedsatt appetitt og ofte kvalme, eventuelt noe oppkast.
Temperaturen er typisk omkring 38 grader, men hver tredje har ingen feber.
Små barn og eldre mennesker avviker ofte fra det
typiske sykdomsbildet og det er derfor stor risiko for at diagnosen stilles for
sent. Dette betyr at det oftere forekommer komplikasjoner".

jeg har tatt blindtarmen..
men jeg fikk bare intense magsmerter med engang og klarte ikke å gå. fra jeg fikk de intense smertene til jeg ble operert gikk det nesten 10 timer og min hadde sprukket. men jeg fikk liksom ikke noe forvarsel som litt småvondt..  men jeg tror nok kanskje det er UVI høres mest ut som det.. men jeg vet ikke :) har du fått behandling?

Back
Topp