frustrert og usikker...

Snart5

Gift med forumet
Julibarna2014
casen er:
nå har vi flyttet inn i en liten leilighet med 1 soverom, som er i huset til svigerinnen min.. foreløpig har det jo gått fint, men jeg har heletiden hatt i tankene: hva skjer når babyen kommer og vi skal bo sånn fram til ca Juni..
oss to og to små barn inne på 1 soverom, ikke noe særlig plass til å leke på for emma i stuen heller..

idag fikk jeg vite at en veninne skal leie ut leiligheten sin for 2,500 kr mer enn vi betaler nå. med 2 soverom, knallfin leilighet..
og jeg har jo selfølgelig lyst til å heller leie den og ha litt bedre plass..

men sambo er så forbaska bastant på at, nei no har vi leid her.. ikke snakk om noe annet..
eneste jeg tenker på er jo hva skjer om ungen får kolikk eller noe, eller griner hver natt og skal ha mat og emma våkner.. HVER DAG i et halvt år... [8|] og at emma skal få større plass å boltre seg på..

uff, vet ikke om dere skjønte hva jeg mener, men hva hadde dere gjort? bodd her og holdt ut, eller flyttet til større plass og betalt litt mer?

JEg hadde nok tatt den som hadde litt større plass..

Vi har 2 soverom her vi bor. Og Martine våknet en del om natten når Iselinn våknet da hun var nyfødt..
Og da sov de på hvert sitt rom..

Det blir jo mye fram og tilbake, opp og ned med en liten baby,,,

Gulp, vasking, bytte klær, bytte bleie gå rundt og byssing...

Jeg tror faktisk ikke jeg hadde vært i tvil, så lenge økonomien hadde tillat det!

Enig med de over om at jeg høyst sannsynligvis hadde gått for den større leiligheten til venninnen din; hvis hun er villig til kun og leie den ut frem til sommeren...
OG hvis dere har økonomi til det, så klart...
Mye styr med en nyfødt baby, og tror nok Emma får det bedre meg eget soverom i starten; ellers risikerer dere en trøtt og irritabel 2åring på dagtid pga at hun ikke får den søvnen hun trenger på natta...

Når DET er sagt, skjønner jeg din kjære litt også...:
Det er et HERK og flytte, og nå har dere endelig kommet dere i hus... Skjønner han ser litt mørkt på og pakke ned alt dere eier IGJEN, så pakke ut, og så pakke ned igjen til sommeren... [&:] 
Og så kan det hende han føler at han ikke vil bryte den leie-avtalen dere har gjort med svigerinna di.... At han føler seg litt bundet?

Krysser fingrene for at det ordner seg! (Heier på deg![;)])

Jeg hadde så absolutt prøvd å få noe større. Muligheten er jo der nå.
Jeg syns at argumentet om at "nå har dere flyttet og sånn blir det" bare er tull.
Han må tenke litt gjennom hva som skjer hvis han skal tidlig på jobb, babyen gråter og Emma våkner flere ganger om natta.
DA er det nok ikke spesielt kult å være 4 på et rom...
Håper det ordner seg for dere. Kanskje greit å få flyttet så snart som mulig før du "nedkommer"?

Klem

Hadde nok Prøvd å fått samboeren med på å flytte. Det blir trangt med 4 stk. der.

Hadde flyttet til en større plass hvis jeg hadde hatt råd til det.

Vi vil ikke merke noe økonimisk sett, uten at vi får ikke spart like mye som vi vil her til nye møbler..
sånn det ser ut nå, så blir vi nok boendes.. kjenenr selv at jeg egentlig ikke orker å flytte en gang til (flyttet inn her for 2 mnd siden) for så å flytte kanskje i januar og så flytte i juni igjen... [&o] leiligheten er jo i huset til svigerinnen, så OM det skulle bli et stort problem for oss å bo så tett så får vi finne en løsning, kanskje sambo og emma kan sove oppe i huset av og til eller noe...

jeg får tenke positivt og at til sommeren har vi et heeeeeeeeelt nytt hus [:D]

Back
Topp