Frustrert - og har gitt opp leggingen

Løvesnuppa

Gift med forumet
Juli13-jentene
I uke etter uke etter uke har jeg lagt lillefrøkna fra alt mellom 18.30 og 20, med samme resultat hver kveld. Hun sovner relativt greit når jeg ammer henne, men 20-40 minutter etter at jeg har sneket meg ut av soverommet våkner hun igjen. Da vil hun tydelig sove mer, for hun begynner å hylskrike hvis jeg løfter henne opp. Hun roer seg kun med pupp, men virker ikke sulten ettersom hun sovner veldig raskt igjen så lenge hun får ligge med puppen i munnen. Så snart jeg prøver å lirke den ut våkner hun, også er det på`an igjen. Hun vil bare sove med puppen i munnen. Det nytter ikke å bysse og bære og trøste, det eneste som duger er pupp. De eneste gangene hun har sovnet skikkelig om kvelden er når jeg har vært trøtt og sovnet samtidig med henne, men jeg kan jo ikke legge meg før klokka åtte om kvelden!

Nå er jeg frustrert, og har gitt opp hele leggingen. De siste kveldene har jeg bare hatt henne oppe til jeg legger meg mellom 21.30 og 22, og unngår dermed å bli gal selv. Jeg forventer selvfølgelig ikke at jeg skal kunne legge henne klokka sju og ha egentid resten av kvelden, men litt mer enn en halv time hadde vært kjekt. Er det noen som har innspill, tips eller råd? Som jeg ser det må jeg enten tilbringe hele kvelden på soverommet som levende smokk, ha henne oppe til jeg legger meg, eller "tvinge" henne i seng tidlig noe som vil medføre mye skriking (noe jeg egentlig ikke har veldig lyst til).

Er det slik at noen babyen bare MÅ ha kroppskontakt om kvelden?

Nevnte jeg forresten at hun verken tar smokk eller flaske? Og ja, jeg har prøvd ørten forskjellige smokker med både morsmelk og sukkervann, uten effekt. Hun bare nekter plent alt som har med smokk å gjøre, så det har jeg egentlig gitt opp.

Vi legger hu ikke før kl23.00. Men da sover hu i stua før hu legger seg. Kanskje det kan hjelpe? Vi har reise senga på en fast plass i stua og der sover hu på dagen til vi begynner å ordne hu kl. 22.00 . Men vi har gjort det sånn siden den dagen vi kom hjem fra sykehuset. Og da siver hu noen få supper på dagen en lang en på kvelden før vi legger hu og da sover hu til ca 08.00 om morran. Men hu får mme og har begynt med grøt( fått godkjenning av helsesøstra). Hu var litt sånn når jeg prøvde å amme og da var det for lite i forhold til hva hu trengte for å få sove. Men de har jo veldig egne meninger. Hu her har i hvert fall det. Hvis vi ikke skjønner hva hu vil så skriker hu rett ut.

Har jeg vert deg ville jeg ha gjort som du har gjort. Ha henne i stua så du ikke sliter deg ut. Så legg dere samtidig. Kanskje prøve igjen om en uke eller to med legging. Men aøle er vi forskjellig.
Har du mme i hus kan du nå prøve å gi henne med kopp eller sprøyte siden lille ikke tar flaske. Men ikke sikkert det funker eller at det er maten som er problemet heller.
Håper det ordner seg for dere :)

*Lillesøster 26.07.13♡*
*Storebror 20.12.11♡*
*Gifta oss 12.12.12♡*
(har vært *sønnfødt20.12/11*)

Back
Topp