FRUSTRERT! (lang)

iselin22

Betatt av forumet
for at dere skal forstå bedre så er min søster sammen med en med rusproblemer, de har to barn sammen, han sitter i fengsel nå. mer vil jeg ikke si om dems liv, men bare så dere skal forstå resten. min søster, hennes barn og jeg har samme lege.

jeg har vært hos legen 3 ganger siden positiv test. første gangen var i uke 6 og var da litt redd siden jeg hadde en SA i uke 6 i februar. men det tok han ikke hensyn til i det hele tatt, og spurte kort om siste mens, røyk og de standard spm. dette tok ca 5 min, de neste 10 min spurte han ut om mine tantebarn. jeg reagerte jo, for jeg var ganske redd for å miste igjen og synes han kunne tatt mer hensyn.

så på kontroll nr 2 snakket han ikke om de.

men i dag på kontroll nr 3, der jeg tokk en prøver og målte magen og sånn, så begynner han å snakke om tantebarna igjen. jeg elsker tante barna mine veldig høyt og ser di hver dag, di er en stoooor del av livet mitt, men er det ikke den nye babyn legen skal snakke om? eller er jeg helt teit? han kan heller kalle meg inn til en time for å snakke om de en å gjøre det når jeg er på svangerskapskontroll vell?

reagerer jeg helt feil?

skjønner deg veldi godt altså

en lege har taushetsplikt og at han blander søsteren din e jo ikke bra.du e jo der for din skyld og ikke søsteren din sin skyld.
for en lege
eg skjønner deg veldi at du e frustrert

Det hørtes jo veldig merkelig ut![&:] Jeg forstår at du reagerer på det ja... Veldig vanskelig situasjon da, men hvis du får til å si ifra om det til legen, ville vel det vært det beste. Når DU er til legen ang. DITT svangerskap, er det DEG han bør være opptatt av, synes nå jeg da..

prøver å si i fra, men er ikke så lett. kan godt snakke om de men da kan han innkalle meg til time ang det, og ikke når jeg er der pga mitt svangerskap=( skal heldigvis annenhver gang til jordmor, så kan høre med henne litt å[:D]

det er bra dere også reagerer, så det ikke bare er meg[:D]

yepp syns du kan ta det opp med jordmor når du ska til hun
ja for en lege da.
[:@]
e jo du som går der for ditt svangerskap
yepp
gi beskjed ville eg gjort
lykke til[;)]

yepp syns du kan ta det opp med jordmor når du ska til hun ja for en lege da. e jo du som går der for ditt svangerskap yepp gi beskjed ville eg gjort lykke til

takk[:D]

Nei, legen skal ikke snakke med deg om tantebarna dine. Det skal han virkelig ikke, det er over alle grenser for hva han har lov til!

Du er tanten deres, du har ikke noe med å fortelle legen om ungenes tilstand, det skal moren gjøre. Han er legen til ungene, men du er tanten deres, han har taushetsplikt. Nei, dette er ikke ok.

Gjør det klart for ham at prat om tantebarna skal han ta med din SØSTER ikke deg.

Du kommer dessuten på kontroll for ditt svangerskap, da har du rett til at timen gjelder deg og ditt svangerskap

Signerer *stella* på det sterkeste!

godt at dere forstår[:D] for en en litt vrien situasjon

uff ikke lett dette.. sender deg en god klem og skjønner at du reagerte slik du gjorde.

uff ikke lett dette.. sender deg en god klem og skjønner at du reagerte slik du gjorde.

tusen takk[:D]

da hadde jeg blitt veldig frustrert selv. det skal jo handle om deg og ditt svangerskap.
du får bare si i fra ppent at du ikke føler deg komfortabel med å snakke om tantebarna og søsteren din på din legetime om ditt svangerskap[:)][;)]

ORIGINAL: Brannjente

skjønner deg veldi godt altså

en lege har taushetsplikt og at han blander søsteren din e jo ikke bra.du e jo der for din skyld og ikke søsteren din sin skyld.
for en lege
eg skjønner deg veldi at du e frustrert

det syntes jeg hørtes litt rart ut........... lehen har jo taushetsplikt, og jeg kan jo bare snakke ut ifra min jobb i barnehagen, men der kan vi f.eks egentlig ikke ta opp ting med foreldrene om barna i garrderoben når andre forelsdre er tilstede.
vi kan egentlig heller ikke ta opp ulike situasjoner og hendelser hvis det er andre en foreldrene som henter(selv om det er nær familie).

så at legen din tar opp tantebarna dine på kontroll syns jeg er merkelig......

og for ikke å snakke om at når DU er til legen er det DEG det handler om!!!!!!
selvfølgelig er du opptatt av dte barnet du venter, og det er det som burde være legens eneste prioritet, spess siden du har hatt en abort, så burde han virkelig ta dine bekymringer på alvor[:@]

jeg håper timen hos jm blir litt koseligere!

Back
Topp