Frustrert baby

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Vi har en veldig frustrert baby omdagen. Hun virker veldig sint og sutrer mye. Hun er 7.5 måned og frustrasjonen har vart et par uker. Det er tenner på vei. To har kommet opp, men det virker som om det er flere på gang. Kan det være det som frustrerer henne? Hun vil ingenting. Kun bli båret rundt. Det er veldig slitsomt. Andre som opplever dette?

Sent from my iPhone using BV Forum

Her kan det også være sånn nå.. han er på samme alder, men ikke fått noen tenner enda.. hehe.. kan bli veldig hissig til tider ja! Har du prøvd å smøre munn med Dentinox? Det har roet mine unger når det er tenner som plager dem;)

Jepp..også kan du kjøpe noen tyggeleker som har vann i seg, de kan man legge i fryseren så vannet blir til is:) det bedøver tannkjøttet + at dem tror dem får noe godt:P hehe..

Som denne:)
1402128931777.jpg

Det er vanskelig å svare på syns jeg, da det varierer sånn fra bebis til bebis.
Her var det kun frustrasjon ved første tannfrembrudd, mens den andre plutselig bare var der:p
Han klør lite i gommene nå om dagen syns jeg...

Her kan veslegutt bli grinete om han er veldig varm...Har vært rimelig varmt her i det siste og en del lommert.Hun har ikke for mye klær på seg og/eller reagerer på varmen?Hmm, bare noen tanker...

Og ved mye bæring bruk bæresele;)

Nei det har jeg ikke prøvd. Takk for tipset :) Hvor kjøper jeg det? På apoteket?

Min lille fikk blå underleppe av dentinox. Var på legevakta og fikk beskjed om å kaste den.
Så jeg kommer aldri til å bruke den igjen! Er reseptfritt og ifølge han på legevakta noe legene absolutt ikke anbefaler :)

Min lille fikk blå underleppe av dentinox. Var på legevakta og fikk beskjed om å kaste den.
Så jeg kommer aldri til å bruke den igjen! Er reseptfritt og ifølge han på legevakta noe legene absolutt ikke anbefaler :)

Jøss! Hva var årsaken til det da?

Har brukt det til alle 3 ungene her uten å oppleve noe sånt;)

Såååå fin sommerfugl. Den vil jeg ha. Hvor hvor hvor? :P

Hehe den er kjøpt på Brio..men det var for 4 år siden:P MEN godt mulig man får kjøpt samme enda, for har sett mye av de samme lekene nå som jeg kjøpte til eldste når hun var baby:)

Jøss! Hva var årsaken til det da?

Har brukt det til alle 3 ungene her uten å oppleve noe sånt;)

Vet ikke årsaken! Men som legen sa: etanol i munnen på en baby hører ikke hjemme.
Han meldte saken inn til medikamentforbundet eller hva det heter.
Etter tre dager ble blåfargen borte. Så er ingen behandling på det. Men legen sa også at man vet jo ikke hvilke andre bivirkninger som kan komme.

Vet ikke årsaken! Men som legen sa: etanol i munnen på en baby hører ikke hjemme.
Han meldte saken inn til medikamentforbundet eller hva det heter.
Etter tre dager ble blåfargen borte. Så er ingen behandling på det. Men legen sa også at man vet jo ikke hvilke andre bivirkninger som kan komme.

Okey.. men det jeg har hørt og fått beskjed om er at det er helt ufarlig for de små..for det er så lite av det stoffet..og disse har jo blitt brukt i maaaange år! Søsteren min på snart 17 brukte det også;) men man må jo selvfølgelig gjøre som anvist da! Og det er vel maks 3 ganger i døgnet man smører.. siden jeg eller noen jeg kjenner ikke har noe dårlig erfaring (bortsett fra at noen barn ikke liker smaken), så kommer jeg til å bruke det om det er nødvendig:) men har de for store smerter, så må det paracet til:)

Okey.. men det jeg har hørt og fått beskjed om er at det er helt ufarlig for de små..for det er så lite av det stoffet..og disse har jo blitt brukt i maaaange år! Søsteren min på snart 17 brukte det også;) men man må jo selvfølgelig gjøre som anvist da! Og det er vel maks 3 ganger i døgnet man smører.. siden jeg eller noen jeg kjenner ikke har noe dårlig erfaring (bortsett fra at noen barn ikke liker smaken), så kommer jeg til å bruke det om det er nødvendig:) men har de for store smerter, så må det paracet til:)

Jeg brukte også det ifølge mamma! Men tar ingen sjanser nå. :)

Jeg brukte også det ifølge mamma! Men tar ingen sjanser nå. :)

Nei jeg skjønner det!:) hadde ikke jeg gjort heller om jeg hadde opplevd at mitt barn ble blå på leppa:eek:

Det er vanskelig å svare på syns jeg, da det varierer sånn fra bebis til bebis.
Her var det kun frustrasjon ved første tannfrembrudd, mens den andre plutselig bare var der:p
Han klør lite i gommene nå om dagen syns jeg...

Her kan veslegutt bli grinete om han er veldig varm...Har vært rimelig varmt her i det siste og en del lommert.Hun har ikke for mye klær på seg og/eller reagerer på varmen?Hmm, bare noen tanker...

Og ved mye bæring bruk bæresele;)
Det er steinvarmt her også om dagen. Kan være det ja.. Vi blir helt slått ut selv. Prøver å ha så lite klær på som mulig. Kanskje det er en blanding av alt som irriterer. Og i tillegg klarer de ikke å si fra hva som plager. Må være frustrerende :)

Jepp..også kan du kjøpe noen tyggeleker som har vann i seg, de kan man legge i fryseren så vannet blir til is:) det bedøver tannkjøttet + at dem tror dem får noe godt:P hehe..

Som denne:)
Vis vedlegget 64373
Den skal jeg jakte etter. Kjøpte en bitering på apoteket som kan legges i fryseren. Men den er så kjedelig at småen mister interessen :)

Det er steinvarmt her også om dagen. Kan være det ja.. Vi blir helt slått ut selv. Prøver å ha så lite klær på som mulig. Kanskje det er en blanding av alt som irriterer. Og i tillegg klarer de ikke å si fra hva som plager. Må være frustrerende :)

Aha...Og om dere blir,så blir sikkert hun også;) På de varmeste dagene her har han kun på en tynn sommerbody om vi er ute og bleie om vi er inne:P
Ja, greit når de kan ytre sin sak gitt:P

Den skal jeg jakte etter. Kjøpte en bitering på apoteket som kan legges i fryseren. Men den er så kjedelig at småen mister interessen :)

Haha ja merker også at en del leker har blitt for kjedelig for Leoh:rolleyes: begynner å bli stor gutt:P

Back
Topp