Frustrert ang middag

Huff mine jenter, jeg blir så frustrert og oppgitt over dette middags styret til snuppa.. Hun nekter så si og spise middag¨, men hun spiser alt annet men ikke middag, frukt purè, youghurt og grøt går så si ned på høykant.. Har prøvd forskjellige middagstyper, virket som at hun hadde hipp sine middagsglass som favoritt men virker som det bare var et innfall om jeg kan kalle det for det.. Jeg har prøvd andre sorter og, så har jeg også prøvd 8 månedrs middager men dem nekter hun i allefall å spise,, Den maten jeg laget selv til henne nektet hun å spise i begynnelesen, har enda ikke prøvd den på nytt...

Er sikkert bare jeg som ikke får snuppa til å spise middag.. Alle andre unger som jeg kjenner og som er på samme alder med Veronica de spiser middag som bare det...

Ikke at jeg er en ekspert, men dette fungerte på snuppa.
Vi tok gulerot og ør litt brokkoli, kokte og moste det sammen med grøtpulver. Da gikk det ned [:)]
Etter en stund med middag blandet med grøtpulver, minsket vi mengden pulver og tilsatte flere smaker som kylling, avokado, olivenolje, kjøttkaker, poteter - vips nå spiser hun middag. Grøtpulveret gjør at smaken er litt kjent!
Huff det er så kjedelig når de ikke vil spise. Ønsker dere lykke til!

så kjedeligt at det må vere slikt. Har du prøvd å gji hu ei skei med middag og neste skei med noe hu liker kjempegodt? å tilslutt gjir du na berre middag. Det beste du gjer å venne ho til det ene middagsglasse. Helt til ho liker det. Av og til synes nicklas et middagsglass er ekkelt å då bruker vi fleire dager med det til han liker da[:D]å då går det ner på høykant[:D] håper dere får løys det[:D]

ORIGINAL: lille trille09

Vi tok gulerot og ør litt brokkoli, kokte og moste det sammen med grøtpulver. Da gikk det ned [:)]
Etter en stund med middag blandet med grøtpulver, minsket vi mengden pulver og tilsatte flere smaker som kylling, avokado, olivenolje, kjøttkaker, poteter - vips nå spiser hun middag. Grøtpulveret gjør at smaken er litt kjent!

Ok... Kanskje jeg skal prøve med grøtpulver. Hadde dere masse pulver i??

ORIGINAL: Gudle i magen

så kjedeligt at det må vere slikt. Har du prøvd å gji hu ei skei med middag og neste skei med noe hu liker kjempegodt? å tilslutt gjir du na berre middag. Det beste du gjer å venne ho til det ene middagsglasse. Helt til ho liker det. Av og til synes nicklas et middagsglass er ekkelt å då bruker vi fleire dager med det til han liker da[:D]å då går det ner på høykant[:D] håper dere får løys det[:D]

Ja, men hun merker forskjell og nekter å spise middagen, hun er lur sånn sett å så må hun smake på alt før hun åpner munnen,,

ORIGINAL: Maggamor

Til og begynne med var det endel, halvt om halvt, men vi minket ganske fort ned til 1/4 og hold oss der en tid før vi en dag bare hoppet over grøtpulveret. Hun ble ikke veldig glad, men spiste allikavel! [:)]

Kjenner til den frustrasjonen din ! Stor klem til deg..

Her er lille og sånn, nekter å spise alt som har med middag å gjøre, og jeg føler jeg har prøvd ALT ! Alle middagsglass, hjemmelaget, blandet med grøt, blandet med frukt, youghurt etcetc. Spiser ikke brødskiver og slikt heller.

Har ingen gode råd, og det eneste jeg har hørt på helsestasjonen er bare å ta en pause, også prøve igjen om et par-tre uker. så her har vi tatt en liten pause fra alt mat maset [:)]

Ella et kun brødskive ho. Ikkje middag, graut eller fruktmos. Har snakka med HS om det, og ho seier me ikkje må presse ho til å ete. Berre gi ho det ho vil ha, men tilby ho middag når me et.

ok.. skal prøve det

Til og begynne med var det endel, halvt om halvt, men vi minket ganske fort ned til 1/4 og hold oss der en tid før vi en dag bare hoppet over grøtpulveret. Hun ble ikke veldig glad, men spiste allikavel! [:)]

ORIGINAL: Stor og lillesprett

Kjenner til den frustrasjonen din ! Stor klem til deg..

Her er lille og sånn, nekter å spise alt som har med middag å gjøre, og jeg føler jeg har prøvd ALT ! Alle middagsglass, hjemmelaget, blandet med grøt, blandet med frukt, youghurt etcetc. Spiser ikke brødskiver og slikt heller.

Har ingen gode råd, og det eneste jeg har hørt på helsestasjonen er bare å ta en pause, også prøve igjen om et par-tre uker. så her har vi tatt en liten pause fra alt mat maset [:)]

ok.. får prøve det, hvis ikke grøt gjør underverker :P

Vi har det helt likedan så har desverre ingen gode råd til deg[&o] Han kan forresten spise en skje eller to fra min middag, men så er den bånn nekt... Skive spiste han før...men vil ikke ha den lenger heller[:o]

Begge våre har spist middag, så har ikke erfaring med det. MEN storesøster strevde veldig med klumpene som er fra 8 mnd og oppover, så vi moste middagen med stavmixer til henne. Så det ble nesten grøt-konsistens [:)]

Been there...vi stressa ikke med det heller, for det ble bare skriking. Men så oppdaga han fisk! Det var visst mye bedre enn kjøtt, spaghetti osv. Gjør susen å få spise sammen med oss, og vi lar han smake på alt vi spiser hele tiden. Så i dag spiste han faktisk kjøttkake med fløtesaus og potet! Stolt mamma[:)] Håper det ordner seg for dere, her har det bare vært å tatt tiden til hjelp hvertfall!

Vi slet også med middag en stund...

Her hjalp det, som noen nevnte over, å blande middagen med litt grøt. Jeg har hele tiden lagd maten selv, så jeg tilførte en og en ingrediens til middagen så han ikke skulle bli så forvirret. Det hjalp også at jeg satt og spiste middag sammen med ham, om jeg så bare spiste en kjeks så skjønte han at det var mat-tid og han spiste. Han får også lov til å smake på det meste jeg spiser uansett måltid, så han spiser stort sett alltid litt av min mat etter å ha fått sin egen middag.

Nå får han ferdig middagsglass og hjemmelagd middag annenhver dag, det funker supert. Da blir han ikke lei, virker det som. Og så passer vi på å la det gå minst 3 timer mellom hvert måltid sånn at jeg vet at han helt sikkert er sulten.

Ville han ikke ha middag i det hele tatt så lagde jeg grøt i stedet. Ville ikke tvinge ham, men tilbød ham middag hver dag likevel. Men vi stresset ikke med det :) Alle spiser jo middag til slutt, noen trenger bare litt mer tid!

Her fungerte det å blande søtpotet i (kokt). Da gikk alt ned til slutt. Helt i starten brukte jeg å ha i litt morsmelk også.

ORIGINAL: Gudle i magen

Ja, men hun merker forskjell og nekter å spise middagen, hun er lur sånn sett å så må hun smake på alt før hun åpner munnen,,

skikkelig kresen jente du har fått deg. HUff synd ikkje eg kan komme med fleire råd[&o] men ønsker deg lykke til å håper du finner noe som kan få hu matglad på middag[:D][:D]

Back
Topp