Frustrerende stor mage

FreyaE

Andre møte med forumet
Er gravid med nr 4, er i dag 5+4. Er i utgangspunktet rimelig slank, med en ganske flat mage.
Men ser nå ut som jeg er i 5-6 md, og jeg begynner å bli rimelig fortvilt. Magen en mye mindre hver morgen, men eser ut som en ballong utover dagen. Skal snart begynne på jobb, og har veldig lite lyst til å fortelle nyheten på enda en god stund. Skal også sies at det ikke har vært på denne måten i mine andre svangerskap.
Så, det jeg lurer på er om det jeg spiser er med på å gjøre magen større?
Koselig med gravidmage.. Men ikke i uke 6!
 
Er gravid med nr 4, er i dag 5+4. Er i utgangspunktet rimelig slank, med en ganske flat mage.
Men ser nå ut som jeg er i 5-6 md, og jeg begynner å bli rimelig fortvilt. Magen en mye mindre hver morgen, men eser ut som en ballong utover dagen. Skal snart begynne på jobb, og har veldig lite lyst til å fortelle nyheten på enda en god stund. Skal også sies at det ikke har vært på denne måten i mine andre svangerskap.
Så, det jeg lurer på er om det jeg spiser er med på å gjøre magen større?
Koselig med gravidmage.. Men ikke i uke 6!

Kanskje du er gravid med nr 4 og 5? :p
 
Man kan bli veldig oppblåst av enkelte matvarer, men om man har noenlunde normalt kosthold så skal ikke dette gjøre at magen blir større. Skjønner det er frustrerende :-/
 
Mat med stivelse kan gi mer luft ellers, om man ikke er gravid også. Som ris, pasta, poteter og hvitt mel. Prøve å holde de tingene til et minimum, så kanskje det hjelper litt?
 
Mat med stivelse kan gi mer luft ellers, om man ikke er gravid også. Som ris, pasta, poteter og hvitt mel. Prøve å holde de tingene til et minimum, så kanskje det hjelper litt?
Tåler ikke hvetemel, så holder meg unna hvitt mel. Ellers spiser jeg helt som normalt :happy:
Blir så frustrert, gruer meg veldig til jeg skal på jobb :(
 
Samme her! Like stor mage nå som med 4-5 mnd i første svangerskapet. Magen var ikke like flat i utgangspunktet som forrige gang, hehe. Så har fått litt mage de siste årene /månedene pga medisiner og sykdom men nå er det ikke tvil om at det må være en liten baby inni der også. Umulig å skjule. Ikke så gøy hvis folk spør så er du bare i uke 7 liksom Ble brått redd for tvillinger men er nok kun en baby inni der.❤
 
Sliter også enormt med oppblåst mage, vurderer å ta på meg ei av de gamle gravidbuksene mine allerede er bare 4+4
 
Min mage er det motsatte av oppblåst. Spenner seg så himla fordi jeg har mye vondt i den. Klarer ikke blåse den ut om jeg så vil. Til og meg etter fredagsmiddag og snacks ser jeg ikke preggers ut. :O

Skal ringe legen på mandag å høre om jeg kan få en tidligere førstegangsundersøkelse for detta var noe voldsomt opplegg ;)
 
Jeg venter også nr 4, er 5+3, og har så utrolig oppblåst mage. Forferdelig... Jeg håper det roer seg snart, spesielt siden vi ikke akkurat kan krype inn i varme og tykke ullgensere enda. Jeg prøver så godt jeg kan å gå med mørke, vide topper.
 
Back
Topp