frustrerende overtidskontroll.. (samme som på termin i mai)

ingvil_

Glad i forumet
Mandag var jeg på sykehuset på overtidskontroll.. var da en uke over termin.. Legen målte først magen til babyen så hodet. Fikk ikke helt til målene på hodet så han tilkalte en annen lege. De sto og snakket om at babyen hadde lemonshaped hodeform. Ble så irritert fordi de ikke fortalte meg hva det var. Så jeg spurte etterpå, da sier legen at det kan knyttes opp til ulike sykdommer, hjerte bla og downs. Ble helt i sjokk, men han sa at det var noe som ”hang igjen” at det ikke var så relevant lenger. Så å si alle barn med den hodeformen som hadde vært med i undersøkelser var friske.. Dessuten hadde de ikke sett noe på de andre ul, uke 19, 30 og 36. Men likevel ble jeg jo kjempebekymret og etter legen hadde gått sitter jordmor og tegner en sitron på en gul post it lapp uten å ha peiling på hva hun snakker om. ”prøv og ikke tenk på det” sa hun ti ganger noe som førte til at jeg gikk rett ut fra undersøkelsesrommet og inn på do og grein.... [X(]Er det noen som vet noe om dette, finner ikke noe info om det på nettet? Håper bare de setter meg i gang på fredagen så slipper jeg å gå å bekymre meg mer...

nei vett du hva[:@] det der kunne de ha spart seg for[&:]  mange leger tenker ikke over hva de sier. så man blir kjempe bekymret og redd.
Men det er sikkert ikke noe gale med babyen din. bare en sinnsykt teit lege som ikke tenker over hva han sa.
Lykke til i hvertfall.

skjønner at dette er skikkelig frustrerende (hvilken lege og jordmor var det... skal ta dem litt når jeg skal opp dit!!!). Håper og tror at du får gode nyheter når hun bestemmer seg for å komme ut...

huff så teite leger......sikkert ikke noe hold i det, siden han først ikke visste....[:'(]

vet du - jeg blir så sint! Sånt skulle ikke vært lov!
Håper du snart har en frist og nyyyydelig baby i armene og da kan du slippe å bekymre deg!
 *STOR KLEM*

Back
Topp