Frustrerende legetime.....

Klesklypa

Gift med forumet
Vesla har hatt veldig masse problemer med ørene sine i høst..

først var vi til legevakta, møtte en kjempe kjekk lege som undersøkte skikkelig, tok CRP og såg her og der. da hadde ho øre og halsbetennelse. vi fikk antibiotika og for heim..
da var ho heime ei uke med nesten 40 i feber og sov heile tida.. men antibiotikaen hjalp og ho for i barnehagen igjen..
Etter ei uke begynte ho å surve masse igjen, tok seg til ørene og sa "AU" og det kom store mengder puss fra ørene. Hadde ikkje feber eller var dårlig ellers. men vi fikk komme til en lege. og herregud for en lege.. sukk..
Vi gikk inn og han satt på en stol å såg på oss.. i stillhet! Sa INGENTING..
så eg begynte å fortelle korfor vi var der da..
når eg var ferdig satt han fortsatt der.. uten et ord..
så eg måtte spørre "Så kan du se ho i ørene?"
Han: "tja.. det kan eg no.."
(han såg ho i ørene, satt seg tilbake i stolen og var stille)
Eg: "ka såg du da?"
Han: nei.. det er så masse puss der at eg ser ikkje så masse..
Eg "har det gått hull på trommehinna da?"
Han: "tja.. det kan tenkes"
Stillhet..
Eg: "ka skal vi gjøre med det da?"
Han: "nei.. eh.. eg kan jo ta en prøve av det om du vil det"
Eg. "ja, om du meiner det er best så gjør gjerne det!"
(tar prøven..)
sitter stille og ser på meg..
Eg: "Når får vi svar på den da?"
Han: "nei det kan no ta si tid.."
Eg: "ok.. ka gjør vi i mellomtida da da?"
til slutt fikk eg en ny respt på antibiotika da.. men var SÅ frustret! måtte hale all informasjon ut av han og han satt bare der og såg på meg med et son blikk som sa "korfor i alle dager forteller du meg dette??" hehe

det gikk vertfall ei par ukes tid og vi fikk et brev fra han legen, at om ho fortsatt var plaga med ørene måtte vi ta kontakt.
I mellomtida har ho klødd seg masse i ørene  og to ganger har det komt litt blod fra øregangene..
så i går bestilte eg ny time.. hos samme idiot mannen..

det viser seg selfølgelig at den antibiotikaen vi hadde fått ikkje virka på den bakterien ho hadde.. det hadde eg regna med..
Men det samme skjedde igjen! Han bare sitter der.. ser på meg!
Eg måtte be han se ho i øret.. da ser han i det eine øret og setter seg tilbake og bare ser på meg.. så eg må be han se i det andre også.. sukk.. og han sukker frustert over meg..

Viser seg at Vesla fortsatt har Ørebetenelse da.. og at det hadde gått hull på trommehinna sist, og at dette fortsatt jobba med å gro.. så det kom masse drit ut derfra.. og det er sikkert ubehagelig for ho.
No har eg fått noken øredråper da.. men kortison og antibiotika i.. som vesla HATER! men forhåpentligvis hjelper det litt..

Skal vertfall ikkje til den legen meir!'
Sorry langt og meiningslaust! bare var så irritert :)

Herregud for en talentløs lege!!!! 

Takler ikke leger som bare sitter der og holder kjeft, eller de som begynner konsultasjonen med: " Nja... hva feiler det deg i dag da.." Eeeeh hallo...??????

Du kan ikke ta henne med til mannen din sin lege da? Hvis den legen er noe bedre da... Argh!!
Dakkars jenta, hun må jo få noe som hjelper for henne!!

Er det din egen fastlege? Isåfall hadde jeg byttet ASAP.  Man føler seg som en byrde når enkelte leger oppfører seg slik. Det skal ikke være sånn. emoticon Ihvertfall ikke med tanke på mini-klypa, at hun skal få riktig behandling, oppfølging og bli bedre. Det er hele cluet. Masse god bedring!

Jeg hadde blitt forbanna... *sender deg en god klem*

Dette er ingen av oss sin fastlege. bare en lege vi fikk time hos siden vi ville ha time på dagen og han var ledig :) han er vist alltid ledig :) hehe

Hjelpe meg!

Det er helt klart en del ansatte i helsevesenet som skulle hatt seg et kurs i kommunikasjon, ja! Han der burde tydligvis også hatt et kurs i helse og sykdommer... for ikke å si medisinering...

Jøsses! Jeg prøver å forstå hvorfor det ikke finnes noen sosial kompetansetest for å komme inn på legestudiet. Ikke rart han alltid har ledig da! Skjønner du blir irritert! Hellemin , så idiotisk!

Huff eg hadde gått ut å krevd å komme te ein skikkelig lege... Går ikkje Ann asså... Huff... Sender en trøste klem.

Men i alle dager?? Han virket jo fullstendig tilbakestående! Håper dere får kome til en ordentlig lege neste gang! Djeez!

Seriøst? Hjelpes! For en oppegående fyr du.. 
Kan ikke skjønne at han fortsatt jobber som lege....

Back
Topp