Frustrerende bytteregler....

Ulvemamma

Glad i forumet
Merkelige greier.... Var på veromoda med en bolero jeg kjøpte for kanskje 3 uker siden.... hadde ingen kvittering. Og de ville altså ikke la meg bytte den i noe annet ????? Er det for no tull?????? Neida, uten kvittering og når det ikke var skrevet byttekort på lappen (?) så byttet de ikke varer! Sa som jeg mente; at dette er det største tullet jeg har vært ute for!!! Til slutt måtte jeg rett og slett komme med en hvit løgn! Sa jeg hadde fått den i gave og at jeg tidligere hadde vært innom for å sjekke om jeg kunne bytte og hadde fått beskjed om at det var greit.... (driter meg ut hvis vedkommende tilfeldigvis er her inne- hehe) Men iallefall, da spurte hun hvem jeg hadde snakket med ? Sa bare at jeg vet da ikke hva hun heter!!!! Så da sa hun at siden jeg hadde fått beskjed om at jeg kunne bytte så var det greit....
Men seriøst! En vare med merkelappen på, ikke ba jeg om å få pengene igjen, de selger fremdeles boleroen, den er vårnytt!!!!! Har aldri vært ute for at det er no problem......?????? Er det bare meg eller....? [&:]

Tydeligvis viktig å være så vanskelig som mulig!! aaargh...

Har alltid trodd at jeg må ha byttelapp eller kvittering så har ikke komt ut for det problemet, men skjønner absolutt tankegangen[;)]

HAHA!! Se i forbrukerkjøpsloven du [;)] Den der kommer de ikke langt med....

Vel, strengt tatt er det jo sånn at man ikke egentlig iflg loven har stort med rettigheter ang bytting av varer, at det er opp til butikkene.... Men når det er en butikk man bruker regelmessig, og som jeg sier, det er en ny vare som fremdeles selges, da kan jeg virkelig ikke fatte og begripe opplegget! Og andre kjedebutikker, f.eks. H&M, tar imot varer uten kvittering, så ja, jeg syns de var vanskelige. Men, problemet er jo løst; fikk jo byttet [:D] [:D]

Jeg skjønner godt at de vil ha kvittering, jeg jobber selv i butikk, å selv om den henger på stativet på siden kan den godt være kjøpt en annen plass, men nå har vel veromoda sine egne merker å kan sjekke på data kasse så det burde ikke være noe problem.
Når det er sagt var det ei dame på jobben min som byttet uten kvittering, men hun kom å byttet den samme tinge tre ganger, hun hadde kjøpt den en annen plass de hadde det på noe slag, så kom hun å fikk byttet den for mer enn hun hadde gitt, hos oss.

det blir rot i regnskapet(for mange solgt i forhold til det er tatt inn) om du hadde vært på en annen vm butikk og kjøpt varen.for så å komme dit for og levere den inn.
det står og på kviteringen at du må ha denne for og bytte eller deponere på varen.
men noe de fleste glemmer og neven et at man må ha kviteringen for og bytte.
dette ska de si om det ikke står atme kassen da..som det gjør til oss[:)]

Hehe, kjenner meg igjen her[:)]
Jeg har pleid si at jeg har fått den i gave, og det har stort sett gått bra[:D]

Burde da jammen ikke være noe problem å få byttet noe da lappen er på og varen finnes i butikken enda!!

Back
Topp