Frustrasjon!

Lisa81

Forelsket i forumet
Lille snuppelure her har vært syk nå, men er heldigvis på bedringens vei.
Men vi sliter så med bæsjing. Hun har ikke bæsjet på 6 dager, og det er jo litt vel lenge når hun får MME. Hun gråter mye stakkar, og har vanskelig for å komme i dyp søvn. Hun våkner hele tiden og da kommer hun med noen forferdelige såre hyl. Hun spiser også veldig lite. Men litt får vi i henne.
Vi gir henne malt og sviskemos, men det kommer jo ingenting ut!
Kjenner jeg begynner å bli rimelig frustrert nå. Vil ha tilbake den blide herlige ungen min!

Huff, håper det ordner seg med bæsjingen, og at du får tilbake snuppa di [:)] Masse god bedring.

Sliter veeldig med magen vi og, Sarah får også MME.
Gir både sviskemos, saft og malt, og magemassasje.. Men ingenting funker lenger..
Så her må vi og til (les: alfor ofte...) stimulere endetarmen med en q-tips eller temp måler.
Funker ikke det heller har vi hatt litt såpe på q-tipsen og såvidt stukket inn.. Såpen irriterer tarmen og får den til å trekke seg sammen og jobbe. Samtidig presser jeg bena opp mot magen hennes, da kommer det masse ut [:)] Men en skal såklart ikke stimulere slik for ofte, og det er en nødløsning.. Men av og til må man bare, de må jo få det ut.

Huff, det er ikke noe kjekt!!! Håper at hun snart får bæsjet og at hun da blir bedre. God bedring og stor klem til nydelige Synne![:)]

Tusen takk alle sammen [:)]

Det med Qtipsen skal jeg jammen prøve, det har jeg ikke tenkt på! Bare å prøve alt som prøves kan, det er jo så forferdelig å se lille ungen har så vondt!

ORIGINAL: Lisa81

Tusen takk alle sammen [:)]

Det med Qtipsen skal jeg jammen prøve, det har jeg ikke tenkt på! Bare å prøve alt som prøves kan, det er jo så forferdelig å se lille ungen har så vondt!

Jepp det er helt jævlig når de har det slik [&:][&:]
Så håper virkelig det hjelper[:)][:)]

Slet her og, men så lagde vi sviskemos selv, og den  er mye mer "effektiv".
Kan og ha kokte svisker i sånn nett.

som Missi_85 sier så prøv med q tips eller temp måler, det stimulerer en del[:)] lykke til å håpe du får tilbake jenta di slik ho skal være[:)]

ORIGINAL: emb

Gjorde vi og, men så ikke noe forskjell på den på glass.. Hvpr mye vann brukte du på en pakke svisker??

ORIGINAL: Missi_85

Gjorde vi og, men så ikke noe forskjell på den på glass.. Hvpr mye vann brukte du på en pakke svisker??

Så lite vann som mulig, kokte vell i ca en dl. Så spedde vi litt mens vi moste det. Har fryst ned i isbiter.

Så lite vann som mulig, kokte vell i ca en dl. Så spedde vi litt mens vi moste det. Har fryst ned i isbiter.

Takk for tips, nedfrysing skal testes her og [:)]

Sliter max med det samme her og.. MEN.. en liten ting, var til manuell terapeut, han sa ALDRI bruk Q-tips, de blir sår i endetarmsåpningen!! Det er ganske hard bomull. Heller tempmåler med olje på og ta den inn som om du skulle ta tempen og lag sirkler! Får aldri gjort noe galt på den måten.
Dro til legen med snuppa til slutt vi, da hun ikke bæsjet i det hele tatt... Hun hadde for stram lukkemuskulatur. Så legen sa også at vi skulle bruke tempen to ganger om dagen for å få det igang så det ikke hopet seg opp og alltid var hardt!

Bruke babytempmåler altså... den myke :)

Masse lykke til [:)]

har ikke lest alle inleggene.

men her slet vi me d samme. prøvde vel alt som var å prøve. for til legen å fikk beskjed om å gi et olje klyster fordi avføringen var så har nederst at hun fikk den ikke ut vi skulle også skifte mme merke. etter hun fikk et klyster løste de seg opp. etter vi skiftet merke har d ikke vert noe problem heldivis :)

ORIGINAL: yatzy

Sliter max med det samme her og.. MEN.. en liten ting, var til manuell terapeut, han sa ALDRI bruk Q-tips, de blir sår i endetarmsåpningen!! Det er ganske hard bomull. Heller tempmåler med olje på og ta den inn som om du skulle ta tempen og lag sirkler! Får aldri gjort noe galt på den måten.
Dro til legen med snuppa til slutt vi, da hun ikke bæsjet i det hele tatt... Hun hadde for stram lukkemuskulatur. Så legen sa også at vi skulle bruke tempen to ganger om dagen for å få det igang så det ikke hopet seg opp og alltid var hardt!

Har ikke blitt sår av q-tips her, har først dynket den i babyolje, og så smurt den inn med "rumpesalve"[8D]

Prøv avkok av havregryn blandet med blåbærsaft! Begge deler stimulerer fordøyelsen. Kok havregryn i 2-5 min og sil ut grynene. Bland væsken med litt blåbær saft (økologisk fra helsekosten som er uten sukker og tilsetningsstoffer). Her bruker vi det pga diare men det funker for motsatt også da det rett og slett hjelper fordøyelsen.

Lykke til! [:D]

ORIGINAL: Snowy

Prøv avkok av havregryn blandet med blåbærsaft! Begge deler stimulerer fordøyelsen. Kok havregryn i 2-5 min og sil ut grynene. Bland væsken med litt blåbær saft (økologisk fra helsekosten som er uten sukker og tilsetningsstoffer). Her bruker vi det pga diare men det funker for motsatt også da det rett og slett hjelper fordøyelsen.

Lykke til! [:D]

Fælt som jeg kommenterer i den tråden her da[8D][8D]
Blåbærsaft er jo stoppende, er redd d gjør vondt verre...

ORIGINAL: yatzy

Har ikke blitt sår av q-tips her, har først dynket den i babyolje, og så smurt den inn med "rumpesalve"[8D]

Ja, da er den sikkert myk [:)] Har ikke turt med q-tips jeg..legen ble jo nesten hysterisk når jeg nevnte det[8|]
Babytempen her i huset har sluttet å virke.. vært litt for mye brukt! [8D]

Back
Topp