Frustrasjon..

Novemberbarn14

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Novemberbarna 19
Septemberlykke 2021
Må bare få ut litt frustrasjon her..
Svigermor har sagt siden mai/juni at vi må ikke kjøpe alt til den lille selv, for hun ville kjøpe noe også, ble enige om at hun skulle betale for vogn- og bilstolpose, blir ca 2400,- og det var helt i orden for henne. Ga beskjed om beløpet i begynnelsen av august, og jeg har drevet å maset på samboeren lenge nå, jeg har lyst å få det i hus, og liker å være forberedt. I går kveld snakket han med henne, og hun skulle overføre penger 1.nov, jeg har termin 12. Føler det er litt i siste liten, om de er utsolgt eller jeg får før termin..
Broren til samboer skal ha baby i slutten av desember, føler vi er komt litt i bakleksa, og ingen virkelig skjønner at jeg har termin i november, blir så stressa av å gå å tenke på ting vi ikke har fårt i hus enda, mangler fortsatt madrass og stelleveske, og småtteri som uro, sengehimmel og div. ammeting..
Synes dere jeg overreager? Eller er det bare hormoner? :p

Hva med å bare kjøpe dem nå da? :) skjønner du er litt giret på å få ting i hus, er akkurat lik selv :p hun har jo fortsatt gitt dere dem, bare at du får pengene på etterskudd ;)

Hva med å bare kjøpe dem nå da? :) skjønner du er litt giret på å få ting i hus, er akkurat lik selv :p hun har jo fortsatt gitt dere dem, bare at du får pengene på etterskudd ;)
Sign! Hadde kjøpt det selv nå, og bare ført inn pengene på rett konto når de kommer fra henne. Skjønner du blir frustrert, liker å ha kontroll på sånt selv! :)

Det tenkte jeg og. Er uansett ting dere skal kjøpe så blir ikke stort tap om pengene blir litt forsinket.

Vi har bare kjøpt alt vi trenger, også har foreldrene våre fått velge hva de vil betale for og overført til oss senere. :-)

Problemet er at vi ikke har pengene til overs akkurat nå, siden hun har drevet og lovet oss pengene i flere mnd. er det tatt med i beregningen at vi slapp å legge unna penger til det hun skulle betale..
Blir rett og slett forbanna for at hun ikke skjønner at vi vil ha ting klart, føler at hun skal bestemme så mye, er jo vårt barn osv, blir så sur! :p

Sånn kan svigermor være her og. Så jeg bare ber samboer overføre penger til meg for det jeg har betalt, også får han ta det med mammaen sin selv :)

Skjønner at du blir frustrert, fordi du så gjerne vil ha det klart. Men samtidig tenker jeg at du skal puste litt ut og inn. Litt hormoner er det nok :) (uten å ville fornærme altså) Du sa hun skulle overføre ved månedsskiftet og at du har termin 12.november? Da har du jo litt tid enda :) har du pledd og dyne? i verstefall klarer du deg med det de første dagene. Selv er jeg litt gammeldags og vil med hensikt ikke stresse og ha riktig alt klart. Kan det tenkes at svigermor er litt av den typen? Som førstegangsfødende går man gjerne til termin, prøv da heller å tenk på at du har noen ærend å kose deg med når du begynner å bli som mest lei og klar for fødsel. Skulle bebisen komme før så er ikke bilstol/vognpose så krise, jeg lover

Skjønner at du blir frustrert, fordi du så gjerne vil ha det klart. Men samtidig tenker jeg at du skal puste litt ut og inn. Litt hormoner er det nok :) (uten å ville fornærme altså) Du sa hun skulle overføre ved månedsskiftet og at du har termin 12.november? Da har du jo litt tid enda :) har du pledd og dyne? i verstefall klarer du deg med det de første dagene. Selv er jeg litt gammeldags og vil med hensikt ikke stresse og ha riktig alt klart. Kan det tenkes at svigermor er litt av den typen? Som førstegangsfødende går man gjerne til termin, prøv da heller å tenk på at du har noen ærend å kose deg med når du begynner å bli som mest lei og klar for fødsel. Skulle bebisen komme før så er ikke bilstol/vognpose så krise, jeg lover
Nei, du har nok rett, men hun sa først hun skulle overføre i slutten av juli, så begynnelsen av august, så i begnnelsen av september, så måtte vi bare vente to uker...og slik har det holdt på :p vet at hun har nok av penger, så det er ikke det det står på..
Har ingen vinterdresser el. Tenkte at bilstolpose holdt når vi skulle utenfor døren, blir jo litt kaldt å frakte en baby fra sylehuset og hjem kun med ett teppe oppå seg tenker jeg, men jeg får heller prøve å ta det med ro og puste ut, er jo ikke noe jeg kan gjøre med saken nå uansett..

Nei, du har nok rett, men hun sa først hun skulle overføre i slutten av juli, så begynnelsen av august, så i begnnelsen av september, så måtte vi bare vente to uker...og slik har det holdt på :p vet at hun har nok av penger, så det er ikke det det står på..
Har ingen vinterdresser el. Tenkte at bilstolpose holdt når vi skulle utenfor døren, blir jo litt kaldt å frakte en baby fra sylehuset og hjem kun med ett teppe oppå seg tenker jeg, men jeg får heller prøve å ta det med ro og puste ut, er jo ikke noe jeg kan gjøre med saken nå uansett..

Skjønner hva du mener, utidigav henne å holde på sånn, men du vinner så mye mer på å vise at faen heller, vi løser det på en annen måte selv. Skal hun være tværr så drit i hele dama, høres ut som hun vil gjøre seg kostbar og da er det mye morsommere å ikke gi henne tilfredstillelsen av å "mase". Hvis du har noen ullklær, god lue og et pledd holder det i massevis. De skal uansett ikke ha for mye klær i bilstolen og med et pledd/ lita dyne kan du sitte ved siden av og enkelt justere etter tempen i bilen. Vi hadde aldri bilstolpose med første mann :)

Jeg synes ikke man kan nase når noen har sagt seg villig til å kjøpe.
Men når hun hele tiden utsetter det så ville jeg trodd hun kanskje ikke har pengene.
Jeg ville kjøpt selv. :)

Jeg synes ikke man kan nase når noen har sagt seg villig til å kjøpe.
Men når hun hele tiden utsetter det så ville jeg trodd hun kanskje ikke har pengene.
Jeg ville kjøpt selv. :)

Enig med deg. Føler det blir feil å mase på noen som har tilbydd seg å hjelpe. Gjør dem det ikke så glemmer jeg det, de får ha det på sin samvittighet.

Back
Topp