Frustrasjon ved puppen

Malvinka

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Julibarna 2019
I det siste har mini blitt sint/frustrert ved puppen. Etter en stund med amming så begynner hun plutselig å knø, spytte ut puppen, veive med armene og klore seg fast til meg liksom, gape over puppen som om hun liksom ikke får tak (selv om hun får det helt fint om hun bare lukker munnen og suger). Om jeg prøver å klemme på puppen så kommer det melk ut så det er ikke tomt og om jeg legger henne over på andre siden så spiser hun fint igjen. Om jeg ikke fjerner henne så begynner hun å grine til slutt så det virker som hun blir sint eller frustrert.

Noen andre som opplever lignendne? Er det latskap ved suging når melk slutter å renne av seg selv eller kanskje noe annet?

Var sånn en periode her også. Men begynt å gå seg til igjen. Hos meg virket det litt som melka kom litt raskt noen ganger, og hun roet seg da ned når vi byttet pupp.

Det går fint hvis du bytter side? Kanskje det er vondt å ligge på ene siden?

Hvis melka kommer for fort, ta pauser, det måtte vi gjøre til han ble ganske stor. Gjør det fortsatt noen ganger.

Som regel nå han rape også flere ganger under måltidet, han viser det med uro.

I det siste har mini blitt sint/frustrert ved puppen. Etter en stund med amming så begynner hun plutselig å knø, spytte ut puppen, veive med armene og klore seg fast til meg liksom, gape over puppen som om hun liksom ikke får tak (selv om hun får det helt fint om hun bare lukker munnen og suger). Om jeg prøver å klemme på puppen så kommer det melk ut så det er ikke tomt og om jeg legger henne over på andre siden så spiser hun fint igjen. Om jeg ikke fjerner henne så begynner hun å grine til slutt så det virker som hun blir sint eller frustrert.

Noen andre som opplever lignendne? Er det latskap ved suging når melk slutter å renne av seg selv eller kanskje noe annet?
Ja det skjer her også av og til på kveldstid. Er det på kvelden det skjer hos deg å? Jeg trodde også det var pga lite melk men jeg også har klemt ut melk. Her også roer hun seg når jeg legger henne til andre puppen men så kan hun begynne likens med den også etter en stund.

Sjekk brystvegring på ammehjelpen (kom over en artikkel om dette på Facebook i går).
https://ammehjelpen.no/artikkel/18/brystvegring
Er visst vanlig og kan gå over da det er en periode.. Min mellomste gjorde dette da hun var 5-6 mnd - endte i at jeg sluttet å amme, men det var fordi jeg syns det var greit på det tidspunktet. Hadde det skjedd tidligere ville jeg nok prøvd litt hardere..
Lykke til:)

Det skjer her og. Sikkert en kombinasjon av litt trøtt og at ikke melka kommer fort nok.. pleier bare stappe puppen inn igjen og rugge på ho for da roer ho seg en liten stund.. Det er iallefall ikke tegn på at ho er mett her i gården, for når ho er mett spytter ho ut puppen på en annen måte og bare ligger å geiper til puppen.. :p

Ja det skjer her også av og til på kveldstid. Er det på kvelden det skjer hos deg å? Jeg trodde også det var pga lite melk men jeg også har klemt ut melk. Her også roer hun seg når jeg legger henne til andre puppen men så kan hun begynne likens med den også etter en stund.
Mest på kvelden ja, men også på dagtid innimellom. Hun begynner da slik også på den andre og da pleier jeg gi smokk til hun roer seg. Hun får uansett i seg nok mat og hun sover godt og lenge etterpå. Men litt frustrerende for meg også når hun plutselig blir helt vrang uten grunn. Hos meg så renner melken i fontener i begynnelsen så derfor jeg tror at det kan skyldes latskap når hun må begynne å jobbe litt. Siden hun tar andre siden greit så tror jeg ikke hun har luft i magen og vondt tror jeg heller ikke hun har. Det er helt annen type gråt og kaving enn når hun er lei seg eller har vondt.

Akkurat det samme her. Ganske sikker på at det er fordi melken ikke renner av seg selv, og at hun må begynne å jobbe hardere :)
Prøvd å bytte pupp, men bytter alltid tilbake igjen slik at hun får i seg den feite melken.

Hu her var også sånn en periode. Og litt fremdeles. Men hjalp å rape henne mellom. Også var det oftere om hun var overtrøtt. Og da var hun mer frustrert pga det enn sulten og puppen.

Skjer her også, men da er det gjerne fordi hun er overtrøtt. Måtte bysse og synge for å roe henne ned i 4-tiden i natt.

Her gjør og vår lille, vi har funnet ut at han er trøtt.

Mye kaving og tull med puppen her også hvis han er overtrøtt.. Hjelper at pappan tar han bort litt og busser, så legge han til igjen, da roer han seg som regel :) bytter ikke pupp, vil at han skal få i seg mest mulig av den næringsrike melka, spesielt når det er siste amming for kvelden, da sover han lengre :)

Min er også uroig ved puppen, mye skriking og kaving.
Har begynt å pumpe, og gi på flaske, da er hun rolig. Nå kal det sies at hun var urolig og skrek i lang tid etter å ha fått mat ved puppen og. Hun var stort sett urolig hele dagen. Men nå med flaskemating er alt ok.

Det skjer hos oss og. Tror det er latskap. Han er veldig urolig ved puppen men når han får flaske alt er greit igjen.

Back
Topp