Frustrasjon i natten

Ja, kan jo absolutt tenkes at det er begynnelsen på noe nå da. Huff, det skal ikke være lett. Jeg ville prøvd og få han med på helsestasjon igjen og fortelle helsesøster om problemet og kanskje få snakket litt om det der?

I dag har jeg fått latt han være veldig ansvarlig for alt. Han har badet og stelt han og sittet med han til han sover. Kun amming har jeg gjort i dag. Tror det er viktig at han får kjenne på det å være pappa. Egentlig skulle han reist til faren (1 time unna) og vært med på hummerfiske, men det ble så mye vind at det ikke ble noe. Godt å ha han her, og han har vært bedre humør i dag. Vanskelig å åpne seg for helsesøster siden hun er inngifta familie. Åpnet meg om at han er et lite under siden han ble til en måned etter mislykket IVF, men mannen min var der da jeg fortalte det og det virket ikke som om han likte det :( Jeg er nok mer åpen på de fleste områder :)

Når opplevde du det som verst? Med babyskriking? Eller på nettene? Når ble han mest misfornøyd? Her sier han at han er misfornøyd med at han ikke kan være hjemme han også og er helt "sad Face" på morgenene. Derfor føler jeg at jeg må stå opp og spise med han selv om jeg kanskje har vært oppe 2 timer på natta med lille og egentlig er trøtt og kunne hvilt litt til hvis han fortsatt sover kl 06.30 når mannen står opp.
Det var verst når han kom hjem på kveldene, da kom han hjem og kjeftet en time (på rot og alt jeg gjorde feil, fra bretting av handuker til å skjemme bort babyen) og la seg og sov på sofaen rett etter middag. Så han var våken den delen av natta vi sov. Gjorde mye for å unngå å være sammen med oss. Babyen var veldig urolig, så husker ikke om det endret seg med humøret hennes (hun er snart 5 år). Ble veldig mye bedre etter ettårsdagen:) Syns du er veldig snill som står opp med han da!:-D Da er han heldig! Men er jo fint at han ønsker å være hjemme sammen med dere da!:)

I dag har jeg fått latt han være veldig ansvarlig for alt. Han har badet og stelt han og sittet med han til han sover. Kun amming har jeg gjort i dag. Tror det er viktig at han får kjenne på det å være pappa. Egentlig skulle han reist til faren (1 time unna) og vært med på hummerfiske, men det ble så mye vind at det ikke ble noe. Godt å ha han her, og han har vært bedre humør i dag. Vanskelig å åpne seg for helsesøster siden hun er inngifta familie. Åpnet meg om at han er et lite under siden han ble til en måned etter mislykket IVF, men mannen min var der da jeg fortalte det og det virket ikke som om han likte det :( Jeg er nok mer åpen på de fleste områder :)
Hørtes lurt ut og la han ta litt ansvar og, vet samboeren her synes det er veldig stas at f.eks han fikk ta det første badet med lille. Viktig for de og knytte bånd og.

Ja, skjønner det kan være litt rart med helsesøster da, du får se litt ann og så vurdere hva du gjør. Men anbefaler og be om samtale/hjelp hvis du ikke synes det blir bedre. Og evt si til samboeren din på forhånd da, at idag vil jeg fortelle helsesøster om hvordan du opplever hverdagen, så blir han hvertfall ikke overrasket.

Back
Topp