FruStina

*englefjes*

Forumet er livet
Ser vi har samme termin og skal føde på samme sykehus [:)]
Blir morsomt å se om vi møtes i korridorene.
Hvordan fødte du ift termin sist?

oj, det viste jeg ikke. Så ARIG ! [;)] Sist ble jeg satt i gang jeg, 3 dager før termin. Pga. påbegynnende sf og STOR unge, så ille spent på hvordan det går denne gang. Jordmor anbefalte bringebær kapsler 4 uker før termin og akupunktur da.

Hvordan var det med din gutt da?

Satt i gang etter eget ønske en uke etter termin. Ville ikke gå mer enn 41 uker [:'(]
Aldri i verden om jeg vil bli satt igang en gang til,så denne gangen håper jeg h*n kommer av seg selv [:)]
Var du på B3 sist?

Aldri født der før jeg, storebror kom på Førde Sentralsykehus, da jeg bodde i Sogn og Fjordane på den tiden. Gikk veldig greit å bli satt i gang, men ønsker at trulta skal komme selv denne gang [;)]

ORIGINAL: FruStina

Aldri født der før jeg, storebror kom på Førde Sentralsykehus, da jeg bodde i Sogn og Fjordane på den tiden. Gikk veldig greit å bli satt i gang, men ønsker at trulta skal komme selv denne gang [;)]

Oki.
Er supert på Fredrikstad.Vi hadde fødsel på B3 siden den ble igangsatt,men siden vi egentlig hadde tenkt oss på B7,så fikk vi barseloppholdet der. Superkoselig [:)][:)]

ORIGINAL: *englefjes*

Oki.
Er supert på Fredrikstad.Vi hadde fødsel på B3 siden den ble igangsatt,men siden vi egentlig hadde tenkt oss på B7,så fikk vi barseloppholdet der. Superkoselig [:)][:)]

Å det var godt å høre, folk skriker jo som regel ut over dumme ting, og har blitt litt nervøs av det. Hva er forskjellen på disse avdelingene, og kan man velge ?

ORIGINAL: *englefjes*

Oki.

Å det var godt å høre, folk skriker jo som regel ut over dumme ting, og har blitt litt nervøs av det. Hva er forskjellen på disse avdelingene, og kan man velge ?

B2 er en normalenhet.Der kan du få alt av smertestillende,alt fra badekar til epidural.

B3 er ikke noe man velger selv,men noe man eventuelt blir henvist til. F eks pga igangsettelse,fryktede kompikasjoner hos mor eller barn,keisersnitt,flerlinger osv. De har alt fra badekar til epidural der også,i tillegg til masse teknologisk overvåkningsutstyr.

B7 er en jordmorstyrt enhet der man ikke kan få f eks epidural. Der går det mer i akupunktur,varmeflasker,lystgass og denslags. Dobbeltsenger på alle rom og man ordner seg selv veldig mye. Føltes litt som et hotell egentlig.
Med unntak av at alle var litt uformelt kledd og at mennene ikke fikk mat [8D]

wow, så kjekk info. Ante virkelig ikke at det var slik. Ble litt usikker på om jeg ønsker B2 eller B7 jeg da. Fordi jeg følte at fødsel gikk veldig fint med Anders, men han var stor og kom med brukket arm, jeg fikk epidural (fordi jordmor ønsket det) var vel pga. påbegynnende sf tror jeg, men den funka jo ikke, og jeg følte egentlig at lystgassen var nok.

Men så tenker jeg, kanskje jeg blir redd om jeg hadde valgt B7, og følte for å få epidural, så kan jeg ikke....hihi....rare meg

Hva ønsker du nå ?

wow, så kjekk info. Ante virkelig ikke at det var slik. Ble litt usikker på om jeg ønsker B2 eller B7 jeg da. Fordi jeg følte at fødsel gikk veldig fint med Anders, men han var stor og kom med brukket arm, jeg fikk epidural (fordi jordmor ønsket det) var vel pga. påbegynnende sf tror jeg, men den funka jo ikke, og jeg følte egentlig at lystgassen var nok.

Men så tenker jeg, kanskje jeg blir redd om jeg hadde valgt B7, og følte for å få epidural, så kan jeg ikke....hihi....rare meg

Hva ønsker du nå ?

Man kan begynne på B7 og hvis du kjenner at du MÅ ha epidural underveis blir du bare flyttet,det er bare fem etasjer ned. Det kjekke er da at du får barseloppholdet på B7 allikevel [;)]
Jeg kunne godt tenke meg å ha fødsel på B7,men det ble litt komplikasjoner sist,så vet ikke om jeg får lov. De vil ikke ha risikopasienter der. Får høre litt med jordmor når vi skal på UL.

åååååå....da krysser jeg fingrene for at jeg kan starte på B7 og bli på B7.....men går i det med åpent sinn, får vel ikke lov om jeg får sf igjen, som jo er en risiko [:'(] Ble plutselig utrolig spent [;)]

Back
Topp