Frustert...

emma1

Betatt av forumet
I morgen går jeg inn i uke 29 (28+0).
Den siste tiden har magen min forandret seg en del og baby ligger lengre opp enn før. Noe som har resultert i at man først nå kan se at jeg virkelig er gravid.. Har til nå gått opp totalt 4kilo, men føler meg som en ku rett og slett.

Veit ikke om det er hormonene som spiller meg et puss, men jeg føler meg virkelig ikke vel med mage da jeg har vært slank hele livet.. Jordmor forteller meg hver gang jeg er der at jeg har den søteste magen hun har sett.

MEN til stadighet kommenterer folk på jobb, familien, venner og bekjente hvor fryktelig stor jeg har blitt... der og da snakker jeg det bare bort og ler, men egentlig så plager det meg veldig.

Sist i dag når jeg spiste frokost på jobb var det en som kommenterte at det ikke var lurt å spise en halv grov baguett med ost og skine til frokost for da ble det bare vanskeligere å føde ongen siden ongen ble påvirket av hva jeg spiser. (Han har to barn yngre en 4år). Jeg spiser bevist sunt hele tiden....

Er bare så frustert og lei av alle kommentarene om den store magen min, hva jeg spiser osv...

Jeg forstår deg godt. Aldri hyggelig at andre kommenterer i vei når man selv ikke føler seg på topp.

Jeg forsøker selv å fokusere på det mirakelet som skjer inni meg og at kroppen sånn sett i denne fasen gjør en helt utrolig jobb som jeg er nødt til å være stolt av. Det kommer jo et barn til verden om ikke så altfor mange måneder, og DET er det viktigste å fokusere på.

Sier ikke at det er like enkelt hele tiden, men dessverre får vi ikke gjort noe med hva andre velger å lire ut av seg. Det vi kan kontrollere (så godt vi kan), er hvordan vi reagerer/forholder oss til det folk sier til oss.

Minn deg selv på hvilken utrolig viktig jobb kroppen din gjør for deg disse månedene og vær stolt over det [emoji173]

Det er egentlig bare trist at noen får seg til å si at en halv grov baguette med ost og skinke vil påvirke noe i den ene eller den andre retning. Høres ut som et sunt frokostvalg for meg.

Lykke til videre. Håper du klarer å nyte graviditeten de siste ukene og være stolt av deg selv. Andre har i grunn ingenting med å kommentere verken i den ene eller den andre retning, så gjør ditt beste med å heve deg over det [emoji8]

Jeg forstår deg godt. Aldri hyggelig at andre kommenterer i vei når man selv ikke føler seg på topp.

Jeg forsøker selv å fokusere på det mirakelet som skjer inni meg og at kroppen sånn sett i denne fasen gjør en helt utrolig jobb som jeg er nødt til å være stolt av. Det kommer jo et barn til verden om ikke så altfor mange måneder, og DET er det viktigste å fokusere på.

Sier ikke at det er like enkelt hele tiden, men dessverre får vi ikke gjort noe med hva andre velger å lire ut av seg. Det vi kan kontrollere (så godt vi kan), er hvordan vi reagerer/forholder oss til det folk sier til oss.

Minn deg selv på hvilken utrolig viktig jobb kroppen din gjør for deg disse månedene og vær stolt over det [emoji173]

Det er egentlig bare trist at noen får seg til å si at en halv grov baguette med ost og skinke vil påvirke noe i den ene eller den andre retning. Høres ut som et sunt frokostvalg for meg.

Lykke til videre. Håper du klarer å nyte graviditeten de siste ukene og være stolt av deg selv. Andre har i grunn ingenting med å kommentere verken i den ene eller den andre retning, så gjør ditt beste med å heve deg over det [emoji8]

Tusen milioner takk kjære deg!:love2
Dagen ble akkuratt 10 hakk bedre...
Helt enig at kroppen gjør en helt fantastisk jobb, får prøve og nyte tiden så godt som mulig.

:Heartred

Åååå- føler så med deg og kjenner meg så godt igjen i hva du skriver!!

Mennesker har fått en helt fantastisk trang til å kommentere kroppen min nå- og jeg får også beskjed om at jeg har stor mage! Noe jeg synes er ufint- da jeg faktisk ut fra min kroppsfasong før graviditet ikke har stor mage!
Jeg tror folk glemmer rett og slett hvordan en så ut før en ble gravid, og at det skal gå ann å sammenligne alle gravide opp mot hverandre!

Jeg tenker at vi får enten ignorere alle kommentarer eller bare svare tilbake med at det ikke er greit å snakke slik til oss! Jeg gjør sistnevnte hele tiden!
Jeg informerer om at jeg har trøbbel med å akseptere forandringene- og at når folk kommenterer så får jeg det enda værre!

Jeg sliter med å nyte graviditeten helt fult ut fordi fokuset er på hvor stor jeg visstnok er, ikke på hvor perfekt bølla vokser i magen og beveger seg! Det er leit at mine oversensitive hormoner og folks lite tankevirksomhet skal ødelegge mye av gleden som er i å produsere et menneske og å bli mamma [emoji43]

:confused2
Åååå- føler så med deg og kjenner meg så godt igjen i hva du skriver!!

Mennesker har fått en helt fantastisk trang til å kommentere kroppen min nå- og jeg får også beskjed om at jeg har stor mage! Noe jeg synes er ufint- da jeg faktisk ut fra min kroppsfasong før graviditet ikke har stor mage!
Jeg tror folk glemmer rett og slett hvordan en så ut før en ble gravid, og at det skal gå ann å sammenligne alle gravide opp mot hverandre!

Jeg tenker at vi får enten ignorere alle kommentarer eller bare svare tilbake med at det ikke er greit å snakke slik til oss! Jeg gjør sistnevnte hele tiden!
Jeg informerer om at jeg har trøbbel med å akseptere forandringene- og at når folk kommenterer så får jeg det enda værre!

Jeg sliter med å nyte graviditeten helt fult ut fordi fokuset er på hvor stor jeg visstnok er, ikke på hvor perfekt bølla vokser i magen og beveger seg! Det er leit at mine oversensitive hormoner og folks lite tankevirksomhet skal ødelegge mye av gleden som er i å produsere et menneske og å bli mamma [emoji43]

Kunne ikke vært mer enig!:confused2

Jeg prøver å ignorere sånne folk og dems kommentarer. Jeg har litt ekstra fra før og tok litt tid før man så jeg var gravid og ikke bare feit lenger... Men har hele veien fått kommentarer fra lege, jormor, ul jordmor og ernæringsfysiolog hva jeg burde/ikke burde spise. Og selvfølgelig på toppen av alt er det stortsett forskjellige beskjeder.. Stoppet nesten å spise en periode pga det(og min fortid med spiseforstyrrelser ble vekket). Så jeg bare jatter med og driter i hva de sier. Babyen har det fint, den er sånn den skal være str messig og symfysemål er litt under den streken. Mitt beste råd er drit i de som snakker og fokuser på babyen og deg selv. Du vet best hva du gjør og hva som er bra med det. Ingen andre burde si en dritt! Det jeg sa til samboer min da han begynte, med en gang vi viste vi var gravide, med du burde ikke spise salt og nå burde du gå tur hver dag o.l. Og sa til han at ingen burde spiste mye salt (han elsker potetgull og alt salt) og at han burde jo gå med meg siden han heller ikke er veldig aktiv, og han burde slutte med cola og godis i den grad han spiser det, siden jeg "må". Da ble det stille etter et par dager med sånn samtale. Bare be de passe sine egne saker og sin egen mat!

Jeg forstår deg så godt, og jeg har problemer med å godta kroppen min når jeg er gravid. Dette er 3. svangerskap og jeg går opp mye, hver gang [emoji849] Vil ikke gå inn på akkurat hvor mye jeg har lagt på meg men det er myyyye mer enn deg [emoji51]

Samtidig så er angsten min for å få en liten baby mye større enn problemene mine ifht vekten/kroppen min. ( Jeg merker at jeg må være litt forsiktig med hvordan jeg ordlegger meg her for å ikke trakke noen på tærne, men begge jentene mine har vært ca 4,5 kg så i mitt hode er dette "oppskriften" på en sunn, sterk og fornøyd baby [emoji85])

Hev deg over dumme kommentarer og fokuser på din og babyens helse [emoji4]

Dette er så kjent!! Dessverre....

Jeg venter nr. 3 og har vært stor i alle svangerskap. Og alle skal jo mene noe om dette her.... Når man spør om det er tvillinger for 3. gang på samme dag og ler av det så blir jeg litt oppgitt må jeg innrømme... Man kommenterer jo aldri dersom man ser at noen har gått opp i vekt, hvorfor er dette greit når man er gravid!? Vi er veeeldig klar over hvordan vi ser ut og det trenger ikke å være det eneste man snakker om...til enhver tid:rolleyes:

Denne gangen må jeg innrømme at jeg ikke bryr meg like mye som da jeg ventet nr. 1, men jeg kan veldig godt huske følelsene og kjenner selvfølgelig at det stikker innimellom denne gangen også, men jeg gidder ikke å gi dem den ekstra tiden med å føle meg nedfor. Dem om det!

Heia oss som lager små mennesker!! :D :D

Gi bæng i hva folk sier! Lev så sunt som det passer deg, så har baby det bra. Det er det viktigste.

Mine kollegaer liker også å kommentere hvor stor jeg er, mens venner og familie heller sier "å så fin mage du har"(det synes jeg er koselig). Har inntrykk av at det ofte er kollegaer som føler seg kallet til å fortelle andre hvor store de er.

Prøv å drit i alle kommentarer, spesielt det som går på hva du spiser?? Da hadde jeg bare svart at jeg spiser hva jeg vil og hvis det er så viktig for h*n hva jeg spiser så får h*n spise lunsj sammen med noen andre.

Dette her går visst begge veier. Jeg får i hvert svangerskap høre at jeg ser så liten ut og om jeg spiser nok. Bør ikke trene etc. Dette er mitt 4 svangerskap og har fått 3 barn over 3800g. Allikevel tar en det til seg og lurer på om noe kan være galt. Når ble alle eksperter på magestørrelser i svangerskap. Irritert! Vi er alle ulike.

Jeg får også masse kommentarer på hvor stor jeg er, og at jeg kommer til å trille når jeg kommer til termin... forstår ikke hvorfor folk MÅ komme med kommentarer på magene våre?? Jeg har begynt å svare at alternativet til å være så stor nå ville vært kjedelig... vil heller vokse enn at det stopper nå. Så håper jeg at jeg selv aldri klarer å si noe så tåpelig til en gravid noen gang. Vi gror et menneske! Det er faktisk ganske kult!

Jeg forstår deg også kjempe godt! Det er spesielt på jobben at folk har behov for å kommentere... "oi, nå må det vel snart nærme seg termin", eller "det var en stor frokost!". Blir helt sprø. Jeg tror kanskje de bare slenger ut noe av nervøsitet eller for å ha noe å si, men jeg tar meg nær av det. Har også fått høre av flere at førstemann var så svær og det gir meg også dårlig samvittighet og bekymringer. Han var 3800, altså helt på gjennomsnittet, så følte ikke akkurat at han var for stor. Nei, æsj... kan ikke folk holde munn hvis de ikke har noe fint å si?

Skjønner ikke at det skal være "fritt fram" til å kommentere gravide!! Har heldigvis ikke fått en eneste negativ kommentar[emoji4] folk bør la være om de ikke har noe positivt å si

Back
Topp