Fruktpurespørsmål

Hønepøne+2

Gift med forumet
Lagte fruktpure med mango, banan og honningmelon i går, hvor mange dager kan den stå i kjøleskapet? (oppbevarer den i sånn lufttett aventboks som vel egentlig er til melk)
I dag ser den brunere ut enn i går, er det normalt?
Og har noen prøvd med bringebær? Har masse frosne bær fra i sommer, så tenkte kanskje de kunne tines og brukes[:)]

Har ikke peiling på hvor lenge den kan stå... 2-3 dager?? kanskje lite det...
Men at den er brunere er jo ikke så rart når det er banan i, så det er nok helt normalt ja [:)]

2-3 dager! banan gjør det fort brunt ja....

Hadde mangopure i kjøleskapet i to dager og da var den dårlig så ren mango holdt ikke lenge [8D]

Hvis du tar et par dr sitron oppi, holder du brunfargen borte iallefall [:)]
Da SER den iallefall bedre ut!

Vi var i Sverige i dag, og der kjøpte vi en fruktmos med pære og bringebær til 4 måneder, så jeg tror sikkert du kan bruke de bringebærene. [:)] Det falt veldig godt i smak her! [:D]

Røde bær(spesielt jordbær og bringebær) anbefales ikke før 1 års alder. Samme gjelder sitrusfrukter. Er pga det kan fremkalle allergier. Er nok bananen som gjør at den blir brun ja... Kan vel bare ha det i fryseren? Eller er det ikke noe å fryse fruktpure?

det med bringebær og jordbær,er ikke det bare om du moser med steinene? og viktigst om man har allergier i familien?

Jeg kjøpte en fruktpure fra Nestle med jordbær og banan. Den er fra 6 mnd.
Burde jeg ikke gi den altså...?

tror bare det holder en dag om det ikke er kokt, bare most.. og 2-3 dager om det er kokt og så most....

er ikke så rart at det blir brunt da... banan blir jo fort brunt når det har fått luft på seg..

ORIGINAL: *Maiken*

Røde bær(spesielt jordbær og bringebær) anbefales ikke før 1 års alder. Samme gjelder sitrusfrukter. Er pga det kan fremkalle allergier. Er nok bananen som gjør at den blir brun ja... Kan vel bare ha det i fryseren? Eller er det ikke noe å fryse fruktpure?

Ynglingsmosen hans er den med banan og jordbær. Finnes i både 4 og 6 mnd. Eple fiser han av og andre er for sure, så støtter meg til at ingenting er nektet mer og at det ikke finnes allergi for jordbær i all familie jeg vet om. Spiste latterlige mengder jordbær når han var i magen så fikk han vel hekta på det der[;)]

ORIGINAL: 3barnsmor*29

tror bare det holder en dag om det ikke er kokt, bare most.. og 2-3 dager om det er kokt og så most....

er ikke så rart at det blir brunt da... banan blir jo fort brunt når det har fått luft på seg..

Koker du banan og sånn? Får prøve å lage mosen når han skal ha den. Var jo easypeasy med mikseboksen som følgte med stavmikseren!

Back
Topp