Fruktmos og slikt..?

Bébbe

Elsker forumet
Vurderer å dra og kjøpe fruktmos eller evt frukt som jeg moser selv til snuppa. Noen som har begynnt med det allerede? Lurer også på om det er for tidlig å kjøpe sånn nett til frukt og gi hun?

venter en stund enda jeg.

Idag skal Emmeth få prøve pærepuré i grøten sin, så får vi se hva han sier til det;) gir bare litt, så magen hans ikke får sjokk:)

Jeg har tenkt å vente en stund selv, tror det blir potetmos den første maten her:-)

Jeg tenkte starte med bananmos i dag og se om hun liker det. Vil gi allerede nå for har litt tro på at de blir mindre kresne senere jo mer de får smake tidlig. Blir et par skjeer i første omgang. Hun er et matvrak uten like så et lite mellommåltid midt på dagen etter hvert tror jeg blir bra.
Spennende om Emmeth liker pærepure i grøten da! :)
Dere som venter litt; fullammer dere? Jeg ville ventet dersom jeg fullammet pga morsmelk er aller best og ville ikke risikert at hun ikke ville ha mm.

Jeg fullammer og venter lengst mulig om det er nok for han.
Banan er fint og vanlig p starte med, men ganske tungt for magen egentlig.
Vi begynte med litt frukt i starten med storebroren, men tror kanskje vi begynner med noe mindre søtt denne gangen. Risgrøt og kanskje noe grønnsaker :)

Jeg tenkte starte med bananmos i dag og se om hun liker det. Vil gi allerede nå for har litt tro på at de blir mindre kresne senere jo mer de får smake tidlig. Blir et par skjeer i første omgang. Hun er et matvrak uten like så et lite mellommåltid midt på dagen etter hvert tror jeg blir bra.
Dere som venter litt; fullammer dere? Jeg ville ventet dersom jeg fullammet pga morsmelk er aller best og ville ikke risikert at hun ikke ville ha mm.

Ja, jeg venter litt m banan, siden det kan gjøre han hard i magen:) derfor begynner jeg m pærepuré og prøver meg forsiktig fram:) Spennende og se om hu liker banan:D:D

Ble litt skeptisk til banan så jeg kjøpte pæremos i stedet for :) hun sover nå og våkner sikkert ikke før fire så tror vi venter med å gi frukt til i morgen siden hun får grøt i sju tida.

fruktnett er genialt! :D jeg putter pære eller honningmelon i det og hun sutter det i seg! Skal prøve med agurk også tenker jeg :) Prøvde med litt velling her men hun tåler det dårlig så skal vente en stund til tror jeg :( Gir henne kun mm så hun klarer seg jo fint på det! Hvis jeg hadde gitt mme ville jeg kjørt på med fruktmos/grønnsaker o.l. da har de jo ingenting å tape på å få litt fast føde innimellom ;)

Jeg fullammer, og fikk råd av helsesøster å vente med noe annet så lenge hun er fornøyd og legger på seg:-)

Her går det i MME så helsesøster sa på 3 mnd kontrollen at fra neste måtte vi ihvertfall introdusere fast føde pga hun spiser og spiser. Hun våknet rett etter at jeg skreiv forrige innlegg så testa pæremos å d var først litt rare grimaser og så kom smilet og smattingen så det fallt i smak :) får gi litt av og til :) skal på helsestasjonen på mandag så skal snakke litt med helsesøster ang fast føde for hun har melkeallergi så må kanskje lage litt mat selv etter hvert..aner ikke hva som er i de ferdigmatglassa.

KOmmer til å lage maten selv jeg, selvom han ikke har noen allergier vi vet om enda.
Synes det er mye bedre =)

Utrolig hvor mye forskjellig helsesøstre sier! Da jeg sa at jeg ville gi bare mm til 6 måneder svarte hun at man kunne begynne å gi smaksprøver på annen mat fra fire måneder :confused:

Sent from my ST25i using BV Forum

Utrolig hvor mye forskjellig helsesøstre sier! Da jeg sa at jeg ville gi bare mm til 6 måneder svarte hun at man kunne begynne å gi smaksprøver på annen mat fra fire måneder :confused:

Sent from my ST25i using BV Forum
Vår helsesøster sa også det.
Men blant annet ammehjelpen sier vel fullamming til 6 mnd?

joda, Helsedirektoratet anbefaler jo også det! Jeg tenker å fortsette å gi henne fruktnettet med frukt eller kokte grønnsaker inntil videre. Da får hun smake på ting uten at det forstyrrer fordøyelsen hennes ;)

Så bra hu likte pæremosen:D Emmeth synes også det var skikkelig godt m pærepuré i grøten:) Emmeth har også melkeallergi. Så middag m gulrot og potet kommer jeg til og lage selv;)

idag putta jeg kokte gulrotbiter i fruktnettet til Hermine, og jammen synes hun ikke det var godt :) Sutta i seg vannet fra gulrotbitene, ikke like ivrig som på honningmelonen, men ingen sure miner :)

Fie har fått smake dessertglass med banan og noe annet :-P hun fikk bare litt. Men dt var vist kjempe godt :-D

Sent from my LT26w using BV Forum

Det er jo kjempebra:D sunt m grønnsaker;)

Kusina til mannen min putta kokt laks i fruktnettet til sønnen sin da han var en 7-8 måneder :p for at han skulle lære å like smaken :confused:

Back
Topp