Fruktmos & middagsglass på Kreta

*Vintermamma*

Forelsket i forumet
Hei!

Jeg, samboeren min, og Emilie reiser til Kreta på søndag.
I den anledning lurer jeg på om noen vet noe om kvaliteten på fruktmos/middagsglass på supermarkedene der?
Bør vi ta med oss dette hjemmefra eller kan vi kjøpe det der..?

Og noen som har noen lure tips til hvordan å lage middagsmat,melk og grøt til snuppa når det ikke er kjøkken på hotellrommet?
(Ta med vannkoker..?!)

TUSEN TAKK for tips[:D][:D][:D]

Sist jeg var på Kreta var det vanskelig å finne barnemat og fruktmos på glass. De store supermarkedene har jo litt men det er jo litt stress å kjøre dit å handle da.
Når vi reiser dit i august så skal jeg ta det med.[:)]

Vi fikk beskjed om at det er lurest å ta med både mat og bleier fra norge, for det er ofte kjempedyrt i utlandet [;)]

De har ett greit utvalg av barnemat, hvertfall på supermarkedene som heter Mega/Super Inka.

Nå vet jeg ikke hvor du skal, men det ligger hvertfall ett stort supermarked i Agia Marina, i nærheten av Aleksandra Beach og ett stor i sentrum av Platanias, ved siden av CafeCafe. 

Jeg kjøpte vann på flasker og så kokte jeg vann i en panne. De fleste hotellrom/leiligheter der nede har en liten komfyr og ett par panner. Om ikke ville jeg hørt i hotellresepsjonen, så kan de hjelpe deg. Visst du skal koke flasker og sånn, må du være forberedt på at de kan bli litt hvite, for de er en del kalk i vannet der nede, selv i flaskevannet. Dette er ikke farlig, mer ser litt ekkelt ut[8D]

Bleier er veldig dyrt der nede, og på de lokale minimarkedene er ikke utvalget det største, så jeg ville hvertfall tatt med meg en bleiepakke.

God tur og kos dere mye! Jeg har bodd på Kreta og jeg elsker øyen! Er veeeeldig missunnelig,selv om jeg var der i mai..[:D] 

Back
Topp