Fruktbarhet etter fødsel

Radia11

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Hvordan er det med fruktbarhet etter fødsel? Jeg ammer lillegutt på 5 mnd dag og natt, men han får også to grøtmåltider hver dag, evt annen smaksprøve. Oppdaget i går noe som lignet menstruasjon (mørkebrun utflod), ikke mye. I dag har det vært bittelitt mørkebrunt og lyserosa. Antar det er starten på menstruasjon. Men hvordan er det da med fruktbarheten? Har jeg hatt eller får jeg da eggløsning?
 
Hvis den blødningen du har nå er menstruasjon, så har du hatt eggløsning :)
 
Eggløsning kommer før mensen :) og det er ikke uvanlig å få eggløsning og mensen selvom en ammer, derfor det ikke er trygt å bruke amming som prevensjonsmiddel om en ikke ønsker 2 tette, og ofte har man lettere med å bli gravid like etter en graviditet.
 
Hvis den blødningen du har nå er menstruasjon, så har du hatt eggløsning :)

I dag har det ikke vært noenting, så vet ikke om det kan kalles menstruasjon jeg! Jaja, er vel litt sånn etter en fødsel, stabilt-ustabilt ;)
 
Eggløsning kommer før mensen :) og det er ikke uvanlig å få eggløsning og mensen selvom en ammer, derfor det ikke er trygt å bruke amming som prevensjonsmiddel om en ikke ønsker 2 tette, og ofte har man lettere med å bli gravid like etter en graviditet.

Neida, det er jeg klar over, ingen sjangser blir tatt her i gården :) men synes bare dette er en litt rar mensen. I dag var det jo ingenting. Tar vel litt tid før ting stabiliserer seg, men hvis dette da kan kalles en menstruasjon, så må jeg vel da ha hatt eggløsning også ;)
 
Back
Topp