Frukt og grønt i barneselskap

Oline V2

Gift med forumet
Hva synes dere om at det blir servert frukt og grønt i barneselskap?
Servert på en litt innbydende/festlig måte (feks fruktspyd, gulrotstenger, agurkstenger osv), og satt frem samtidig som kake, muffins og gele.
At det serveres etter mat som feks pizza/pølser.

Bør barna få "slippe" frukt og grønt de få dagene det er bursdagsselskap?

Hvorfor i alle dager skulle de få slippe det? Jeg går ut ifra at ingen tvinger det i dem, men at det står der som ett valgalternativ, så de slipper vel om de vil?

Jeg synes det er flott med frukt og grønt i barneselskap jeg. Mange barn synes faktisk det er godt. Da er vel ingenting bedre enn og gi de ett sunnere alternativ de kan velge?

Liker ideen.. og jeg har prøvd[;)]
Noen av de minste (under 2 år) spiste litt, mens de andre barna rørte ikke frukten engang[:-]

Syntes det er flott med frukt jeg... og når vi skal ha bursdag nå skal jeg snike det på ett eller annet vis nok engang[8D]
Tenke å fylle geleen med jordbær, og pynte glassene med appelsibåter.....  trenger flere ideer[8D][;)]

synnes det er flott ungene kan få et alternativ til en bare kakker

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot

Hvorfor i alle dager skulle de få slippe det? Jeg går ut ifra at ingen tvinger det i dem, men at det står der som ett valgalternativ, så de slipper vel om de vil?

Jeg synes det er flott med frukt og grønt i barneselskap jeg. Mange barn synes faktisk det er godt. Da er vel ingenting bedre enn og gi de ett sunnere alternativ de kan velge?

Jeg er enig med deg.
Men så er jo jeg visstnok hysterisk[8D]

Det kommer til å bli satt frem mer enn nok sukker og e-stoffer(og smør) - i form av bla sjokoladekake og gele.

Men tenkte kanskje at de andre foreldrene kommer til å synes at vi er rare, dersom det kommer ut at barna fikk gulrøtter[8D]

ORIGINAL: Wayne`s Wife XL

Om du fortsatt serverer kaker og sånn, er det jo bare bra!

Men om du bare hadde servert frukt hadde jeg nok måtte komme å slått deg i hodet med noe hardt.

SÅ hysterisk er jeg ikke.[:D]

Men får liksom inntrykk av at flere her inne mener at det er helt uakseptabelt å prøve å få inn et par vitaminer i bursdagsselskapene...

jeg syns det høres ut som en kjempegod ide, hvertfall når dere serverer sukker også :P tror de spiser mer hvis du lager figurer ut av det[;)] bruker frukt til å lage ansikt osv, eller kutte bitene opp som dyr eller slikt[;)]

Min erfaring er at barna synes det er deilig med frukt til/etter all "dritt"maten..
Jeg har flere ganger satt frem fat med masse forskjellig frukt, + spyd, og så har barna lagd sine egne fruktspyd og kost seg veldig med det! Artig med f.eks. popcorn på bordet samtidig..kult med popcorn på fruktspydet ser du [8D][:)]

ORIGINAL: funny_bunny

Liker ideen.. og jeg har prøvd[;)]
Noen av de minste (under 2 år) spiste litt, mens de andre barna rørte ikke frukten engang[:-]

Syntes det er flott med frukt jeg... og når vi skal ha bursdag nå skal jeg snike det på ett eller annet vis nok engang[8D]
Tenke å fylle geleen med jordbær, og pynte glassene med appelsibåter.....  trenger flere ideer[8D][;)]

Regner med at det blir ca sånn her også.
Men tenker at det er forsøket verd. Og jeg kommer ikke til å kjøpe inn HELE frukt- og grønt-avdelingen.

Fordelen er jo at da er det mindre kaker igjen, og mer frukt, til ho mor skal kose seg med restene om kvelden.
Så aldri så galt at det ikke er godt for noe[:D]

Høres ut som en super ide. Og så kan man droppe godteposen etterpå også. Det blir så sykt mye sukker i en barnebursdag, så det er greit med litt flere valg.

Muffins/bursdagkake/gele er selvfølgelig også på sin plass, men om man gidder å skjære opp litt frukt i tillegg så er det ingenting annet enn positivt.

Her i gården er frukt mer populært enn kaker.. Guttungen elsker frukt! når han gutten min feiret i barnehagen så tok jeg med masse forskjellig frukt, det va populært hos alle barna, ingen som etterlyste noe kake der nei[:)] Men hjemme så hadde jeg ikke skåret opp frukt, fordi det var så ingen barn med å feiret, men gullet spiste nesten ikke kake [8D]

ORIGINAL: Lille Bea

Flott med alternativer, ser ikke noe galt i det[:)] Nå er det jo sånn at noen barn ikke er så begeistret for kaker (ja folkens, de finnes, jeg har sett dem[8D]) Da er det hyggelig å ha noe annet å velge i[:)]

Faktisk, ja. Snuppa her hadde nok blitt mer begeistret for en gulrot. (jeg er ingen mønstermamma, hun bare er sånn. Minsten er som moren sin og tar mer enn gjerne en kake[8D])

ORIGINAL: Oline V2

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot

Jeg er enig med deg.Men så er jo jeg visstnok hysterisk[8D]

Det kommer til å bli satt frem mer enn nok sukker og e-stoffer(og smør) - i form av bla sjokoladekake og gele.

Men tenkte kanskje at de andre foreldrene kommer til å synes at vi er rare, dersom det kommer ut at barna fikk gulrøtter[8D]

Visste egentlig det! [;)][8D]

Synes det er topp!
Jeg har hatt det  i min sine bursdager. Og barna spiste mer frukt enn kake.
Var kjempegøy for de å stikke frukt innpå tannpirkere å spise det[:)]
Kjøpte inn jordbær, druer og melon og skjærte opp i biter.

ORIGINAL: Wayne`s Wife XL

Om du fortsatt serverer kaker og sånn, er det jo bare bra!

Men om du bare hadde servert frukt hadde jeg nok måtte komme å slått deg i hodet med noe hardt.

sign[:D]

Det funka fett her! Ble kun tatt noen muffinser, og et stykke av sjokoladekaka[X(] Men all frukt og grønnsaker ble borte da, så det som ble igjen syns iallfall jeg var godt[:-][8D]

Så smaaaart!!
Jeg syns det er en knallidé med frukt (og grønnsaker om barna er store nok til å tygge harde grønnsaker). Skal ta med meg den videre!!

Jeg tenkte et øyeblikk jeg skulle servere ovnsbak laks i bursdagen til snuppis, men så kom jeg på at vi ikke har nok barnestoler og DA kan det fort bli litt gris [:-]

Jeg synes det er godt alternativ jeg.. Hadde det til datteren min sin bursdag, spesielt siden hun ikke liker kaker[;)]

ORIGINAL: Søta!

Frukt er jo supert!
Men grønnsaker vet jeg ikke om jeg hadde servert i et barneselskap.
Har dårlig erfaring med unger og grønnsaker... hehe.
Hadde heller laga noe annet sunt... en pizza eller noe.

Dårlig erfaring?
Noe alvorlig, eller "bare" at de ikke liker det.
Hos 5-åringen her er nok agurkstaver, sukkererter og gulørtter mer populært enn frukt.
Men det er kanskje uvanlig...

Back
Topp