Frukt og grønt hjelp

BenteP

Forelsket i forumet
Jeg trenger hjelp!
Jeg prøvde å søke her på forumet, men fikk ingen treff.

Guttungen min på snart to nekter å spise frukt og grønt.

Jeg føler at jeg har prøvd alt. Kokt, most, laget mangfoldige supper fra bunnen av, smoothies og oppkuttet rå frukt og grønnsaksbiter.....

Han elsker brød og grøt, så korn får han seg. Han spiser godt med fisk, kylling og kjøtt. Men alt av frukt og grønnsaker nekter han å spise.

Kan noen være så snill å hjelpe? Alle tips er hjertelig velkomne her altså...

Tror det er veldig vanlig at barn går gjennom perioder hvor de ikke vil spise forskjellige ting. Du  kan jo ikke tvinge han til å spise det så jeg ville fortsatt å tilby det og f.eks satt fram oppskjært frukt/grønt og ha som snacks til familien.. Når han ser dere spiser det vil han kanskje spise det selv.. Ikke stress med det iallefall, tror ikke det har mye for seg å fokusere for mye på det og presse barnet...

LilleLavendel skrev:
prøvd å lage is av smoothien feks?:)

Har gjort det og. Kun softis eller fløteis han vil ha...

Prøvd å mose litt frukt i grøten? eple/pære som du koker sammen med grøten så de blir myke eller banan?

Spiser han saus på middagen kan du mose kokte eller rå grønnsaker inn i sausen med stavmikser, sunnere saus for dere også =)

Vi lager pizzasaus der vi moser stekt løk, tomater, paprika, revet gulrot etc etc og så blander med annen pizzasaus for å skjule smaken..

Back
Topp