Frukt og amming

sogn78

Forumet er livet
VIP
Eg blir snart sprø av alle dei "gode" råda eg får om kva eg bør ete og ikkje når eg ammar. Lillegut har ein del trøbbel med magen, men foreløpig har eg funne ut at om eg et lite av alt og variert så går det bra.

Men, når det gjeld frukt så har eg vore veldig forsiktig hittil. Veit jo at det beste er å prøve seg fram, men har liksom ikkje heilt samvittighet til det heller, stakkars liten....
Svigerfar meinte at banan, det måtte eg ikkje eta, mamma tyter om jordbær og druer, ei venninne sa at eple var fy, så da lurer eg.
Kva frukt kan du eta? Er det noko som IKKJE har fungert så bra? Har prøvd druer, og det skal eg ikkje prøve igjen ;)

Jeg er også sværtforsiktig men her tåles iallefall banan og mango..eple er jeg itvil på- ikke magetrøbbel men fikk litt prikker på stumpen muligens av det..samme skjedde da jeg spiste jordbærsyltetøy- utslett på stumpen.
Men har også spist noen eplebåter uten at det ga utslag så mulig jeg kan bruke eple som pålegg eller i matlaging.
Men skal man høre på alle gode råd så sitter man ikke igjen med mye!! Lurer på hva de spiser i feks thailand når de ammer:)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

Har ikke prøvd druer men rosiner i mysli tåles bra.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

Vetleguten er og veldig ømfintlig, men frukt har gått bra! Har ete eple, appelsin og banan uten problem.

Jeg følte det var mye å ta hensyn til mtp mat da jeg var gravid, men egentlig er det mer styr med mat og amming... Gleder meg til fordøyelsessystemet blir litt mer modent.

Min første gutt reagerte på svært mye, og druer var absolutt av værstingene. Så ille faktisk at jeg heller ikke kunne drikke en slurk vin. Plommer fungerte heller ikke, men banan gikk greit. Har FULL forståelse for at du ikke vil utsette gutten for unødig magetrøbbel. Prøv litt til frokost om det er noe du vil ha, så slipper du at nettene blir ødelagt. Når gutten min fikk magevondt hjalp sukkervann(kun en teskje) mye! Helt utrolig

Back
Topp