Svar på tråd

TANKER RUNDT NY PRØVING og testing etter eggløsning:

Da vi begynte å prøve på første, hadde jeg ingen anelse om hvordan jeg fant eggløsning eller noe som helst omkring det. Jeg visste ikke engang at det var noe som het eggløsningsslim  :hilarious: Jeg husker så godt første syklus etter at jeg tok ut p-ringen, og jeg fikk dette slimet, og jeg måtte google. Å, jøsses, er jeg fertil nå? Så da hadde vi oss, haha ... Det ble ikke barn av den runden, første graviditet kom på pp 5. Men jeg begynte å tracke eggløsning med digitale tester. Etter hvert syntes jeg at testene ikke stemte overens med kroppens signaler. Jeg fikk fast smilefjes (som indikerer eggløsning) når jeg følte selv det ikke stemte. Jeg kjøpte meg et basaltermometer, og første syklusene testet jeg dobbelt. Det viste seg at eggløsning fant sted ca 2 dager etter når de digitale testene mente den var. Jeg droppet derfor de testene, og begynte å tempe fast i stedet.

(Skal sies at jeg da hadde brukt prevensjon i 13 år ca, så jeg hadde ingen peiling på hvordan kroppen oppførte seg uten) 

Du blir rimelig lei av å tempe. Og jeg innså at enkelte ganger kom eggløsning tidligere enn forventet, og jeg kunne ha mye mindre el-slim, så jeg kunne faktisk misse den ... Fra å ha eggløsning på dag 14-17, så kom den innimellom allerede på dag 9-10. Datter ble til da eggløsning var tidlig, på dag 10. Innimellom hadde jeg også lang lutealfase, den var i snitt på 17 dager.

En syklus kunne variere fra 29 dager til 35. Men jeg fant jo et gjennomsnitt på de årene, og jeg lærte utrolig mye ut av det! 

MEN jeg erfarte i alle fall at det er klin umulig å forutse en graviditet i en app som Fertility Friend, som jeg brukte. Veldig fin app, btw! Så den skal jeg bruke også evt neste gang. Og da blir det igjen å stikke termometer under tunga hver morgen fra noen dager etter mensslutt og frem til eggløsning har vært. Nå er kroppen min god på å sende meg signaler, jeg klarte jo å gjette meg frem til at mens kom nå, pga. symptomene jeg hadde både rundt eggløsning og det som skjer i kroppen i dpo-land, som jo dessverre, er veldig likt en graviditet også. 

Så hvorfor skal kroppen være så kjip sånn, da? :shifty: Hadde vært mye lettere for oss alle å finne ut om det var noe på gang eller ei om kroppen oppførte seg veldig forskjelligi dpo-land kontra en fersk graviditet:p

Back
Topp