Svar på tråd

Hei.

Jeg har/hadde mange like tanker planer som deg etter at vi fikk vår nummer 1 i juli 2021. Jeg er 39år så vi også tenkte at skal det bli to så må de bli tette. Hadde også hastekeisersnitt og ammet. Startet aldri med prevensjon etter fødsel. Ble gravis i juni men mistet i uke 6, maks med komplikasjoner etter dette og ikke blitt gravis igjen. For oss satt nummer en på første forsøk. Så var heldige der. Hadde utrolig mye mens murringer osv, før første EL og syklusen var i gang igjen. I starten hadde jeg laaaang syklus og kort lutealfase (noe som er helt normalt) og gikk seg til etter noen sykluser.

1. Her tenkte vi at om det går så husk at mini er 9mnd større når nummer to kommer enn det den er når du ble gravid. Her skjedde det utrolig mye på den tiden, så det kan være no å ha i bakhodet om det er lite nattesøvn osv nå. (Jeg sluttet å amme når mini var ett år), men startet med å sove hele natten igjennom før det.

2. jeg kjenner en jordmor og jeg har snakket litt med henne ang dette og det er ingen fasit på dette, selvfølgelig er det bedre å vente, men det vil i de aller fleste tilfeller gå bra uansett. Etter SA gikk jeg til privat gyn. som kunne fortelle meg at arret mitt i livmoren såg veldig bra ut å at det var absolutt ingenting med keisersnittet som gjorde at vi trengte å vente. Så det kan jo være en ide om du er usikker (mitt arr er ikke så fint utenpå, men heldigvis så gror jeg finere på innsiden :hilarious:).

3. Den siste der er jo en ting som jeg ikke hadde tenkt over før vi startet å prøve denne runden siden det gikk så fint denne gangen. Jeg tenker at det er jo en risiko, men det er det uansett å selv om den er større med tanke på både alder og keisersnitt så er det ikke så stor forskjell fra de som ikke har hatt keisersnitt. Noen får trøbbel for alle barna de skal lage, noen får alle på første forsøk noen får nye trøbbel en gang og ingen nesten gang. Noen motsatt. Vi tenker å prøve litt til, går det ikke, eller mister vi igjen så stopper vi. Der går min grense. Men alle har sin og du må kjenne på din. Det kan godt være det går på første forsøk og null stress denne gangen. Håper det :Heartred:happy:

Back
Topp