Svar på tråd

I går var jeg dagsinnlagt på sykehus for siste del av utredningen. De tok sikkert 15 sånne glass med blod, ultralyd, biopsi osv. Fikk sengepost, frokost og lunsj. Ble godt ivaretatt selv om biopsien var skikkelig ubehagelig (de knotet litt). De undersøkte til og med brystene for kreft.

Noen av prøvesvarene kom allerede i går. Noen vi tok for en stund siden har det også kommet svar på. Så langt er alle funn normale.

Det gjenstår å få svar på noen prøver, så de vil komme dryppvis de neste 3 ukene, deriblant biopsien. Men ultralyd viste ingen tegn til endometriose. De sjekket leeeenge, til og med nyrene så de på. Ingen polypper eller noe annet rusk i systemet. Har nok egg (normal mengde for min alder).

Jeg har fått skrevet ut en skikkelig kur med progesteron i fall jeg blir gravid imens. Og har ny time for en konklusjons-samtale i april. Hvis ingen av disse undersøkelsene gir noe svar, vurderer de å gi meg immunologisk behandling. Det er ikke sikkert jeg vil få det, men da gjenstår bare det.

Jeg mistenker vel noe sånt, at kroppen går i forsvar ved graviditet og vil kvitte seg med "fremmedlegemet", eller at jeg har en betennelsestilstand i livmor, men det vil i så fall biopsien vise.

Når alt dette er sagt, er jo alderen min en overordnet årsak, men pga. så mange spontanaborter over 6 år, så må det være mer til dette enn alder alene.

Back
Topp