Svar på tråd

Long time, no see ...

Men i dag har jeg hatt første time på et sykehus her hos en spesialist. Han så på bildene av livmoren og mente vi kunne utelukke formen på livmor som årsak. Han mente at den største faktoren for hele 8 SA/MA er alderen min, men samtidig begynte vår reise da jeg var 36, og at vi har mistet så mange ganger, også før første barn, indikerer en underliggende årsak. Derfor skal vi utredes SKIKKELIG.

Det er ei hel smørbrødliste vi skal gjennom av blodprøver (mannen ikke fullt så mange), i tillegg skal jeg igjennom biopsi og kardiologi. Det kan være noe med immunsystemet mitt, det kan vel egentlig være hva som helst. Når den lange smørbrødlista skal tas, blir jeg på en måte "dags-innlagt" – dvs jeg blir det i minst 8 timer til alt er gjort.

Han mente at IVF ikke ville hjelpe, litt overrasket over det, men han sa at siden vi blir gravide, er det jo ikke der problemet ligger. Sant nok. Men kanskje man kan lykkes raskere, eller ikke. Jeg vet ikke.

Dette er en prosess som kommer til å ta noen måneder, og det er i orden, imellomtiden kan vi prøve som før.

Back
Topp