Fru Fruktbars Fruktbar - Go Bananas!

Gæmmis

Elsker forumet
ååååh, sorry altså, nesten så jeg måtte lage en dagbok KUN for å få bruke den overskriften[:D]

Litt om meg:
Er tidligere kjent som Gammonbaby her på forumet, skiftet nick, tja, for å være bittelitt mer usynlig. Har vært aktiv bruker on and off siden tidlig 2005.

Er 26 år,gift med en deilig danske, sammen har vi Amanda født i august 2006. Flyttet til Danmark sommeren 2008, bor en time fra København, så er dere der så ROP UT! Jeg er veldig snill og sosial, og er en god byguide[:)]

Utdannet sosionom, jobber med tunge rusmisbrukere som stoffrådgiver. Elsker jobben min[:)] Brenner virkelig for den gruppen mennesker, selv om man selvfølgelig noen dager ønsker de langt vekk.

Har sånn halvveis prøvd på dette babyprosjektet siden februar/mars.

Tirsdag 16. juni kom jeg hjem fra en normal arbeidsdag, kikket meg i speilet og tenkte "Ja, ja, gamle dame, du har pinade blitt litt oppblåst i det siste!". Visste jeg hadde en hurtigtest liggende på badet, bestemte meg for å ta den bare for å gjøre det, var HELT sikker på negativt resultat. Men den gang ei, den var positiv på få sekunder den!

Her får du følge mine emosjonelle berg-og-dalbaner, jeg garanterer ikke for noe som helst fornuftig innhold[:D]

Gratulerer sååå mye med dagbok[:)]
denne blir gøy å følge med på [;)]

ORIGINAL: Chumalunga

Gratulerer med dagbok, og med spiren! [:)] København er en herlig by, sikkert flott å ha sjansen til å reise dit ofte! Snakker Amanda både norsk og dansk? Er lingvist, så slike ting interesserer meg!

Amanda snakker hovedsaklig dansk, det gjør jeg også. Dette rett og slett fordi jeg er nødt til å kunne gjøre meg forstått på dansk (en annen grunn til at jeg begynte å prate dansk med henne, er fordi vi synes det var viktigere at hun kunne gjøre seg forstått på dansk i dagpleie og barnehage, enn at hun også snakket flytende norsk). Hun har allerede begynt å rette på meg når jeg uttaler noe feil[:D]

Det merkelige er, at hun kaller meg for mor, og min mann for pappa[8|]

På ferie i Norge merket jeg at hun slo mer over til norsk, var litt artig å høre henne si på syngende dansktrøndersk at "Jeg skal gi føglan mad med bæste!" (Jeg skal gi fuglene mat med bæste (kjælenavn for bestefar))[:D]

Lingvist? Stilig! Hvå går arbeidet ditt ut på?

Liten rapport fra dagen så langt:

Har det fint med det samme jeg våkner på morgenen, men når jeg skal spise går det skeis[:-] Vanskelig da, ettersom vi her spiser frokost sammen på jobben. Jeg måtte til slutt gå fra bordet med en unnskyldning om at jeg hadde noe som MÅTTE gjøres før brukerne våre kom.

Rømte inn på kjølerommet for å hente et eple (eneste frynsegode vi har, men til gjengjeld et godt et, er fri tilgang til økologisk frukt!), så var det søren meg tomt! Kjente krisestemningen bølge opp i meg ja[;)]

Ja, og så har jeg ikke blitt så tykk som jeg fryktet, i dag tidlig fikk jeg fint på meg en bukse som har vært litt i drøyeste laget tight den siste tid. Skal våge meg opp på vekta på jobb i dag, vi har ikke sånt hjemme[8D]

Har finregnet termindato nå[:D] Tror jeg har termin rundt uke 7 jeg, altså 15-21 februar en gang. Hvis det er tilfelle, er det perfekt timing! I DK går man nemlig på permisjon 8 uker før termin når man jobber i det offentlige, det vil si at jeg starter permisjon omkring uke 52, altså juleuka[:D] 

I så fall blir det et par uker i Norge med familien[:)]

Hvordan jeg kom frem til terminen? Altså, pinsehelga var vi hos svigers i sommerhuset. Var da jeg begynte å føle meg annerledes, jeg synes mye av maten som ble servert var skikkelig ekkelt, mat jeg før har likt veldig godt. Var også omkring da jeg kastet håndsåpa på badet, fordi den var så disgusting. Trodde da det handlet om den store omgangen jeg hadde hos tannlege (trakk to visdomstenner, utførte to fyllinger pluss en rotfylling[&:]), og at jeg derfor hadde blitt var på mat jeg spiste rett etter at jeg hadde vært hos han.

Og hvis det er som sist, kom tegnene på graviditet ca 1-2 uker etter befruktning.

Og ja, jeg vet, sikkert ikke sikreste måten å regne seg frem på[8D] Tar det på feelinga, når man ikke har normal syklus[:D]

Hatt en flott dag i dag - INGEN kvalme! Yey!

Lurte med meg family'n på McDonalds i dag, hev i meg en hel medium Big Macmeny pluss TO poser chilli cheese pops[8D] Lenge siden jeg har tatt så godt for meg der ja, skal også sies at jeg var hunde sulten.

Har smugkikket litt på vogn og bilstol og sånt i dag, men vil ikke kjøpe NOE før etter første legesjekk og ultralyd, så vi vet at alt er som det skal. Men fristende ja[:D]

Woho, funnet pålegg jeg liker! Salami! Så i dag til lunsj røyk det ned to grove rundstykker med salami, og to king size glass melk[:D]

Er fin i formen, litt trøtt, men pytt pytt.

Hormonene har meldt sin ankomst! Gråter over sangtekster og keisersnitthistorier og happy endings på tegnefilm... Note to selv: Kjøp en stor gave til min kjære mann, pakk de inn (gjerne sammen med noen beroligende piller), og gi han som takk for at han holder ut[:D]

Første svangerskapskontroll er overstått, og alt står bra til

Blodprøver, blodtrykk, urin og det hele var akkurat som det skulle. Og legen virker veldig behagelig, en ordentlig lege liksom, hvis dere forstår. Fikk svar på det jeg spurte om, fikk vite at alt var greit og det var det. Akkurat slik jeg vil ha det

Så sa legen at han skulle sjekke livmora for å si ca termin, jeg tenkte "fint nok", husker fra første svangerskap, hvor legen min alltid trykket og klemte litt på magen min hver gang. Mannen min ble med inn på undersøkelsesrommet, legen spurte så om jeg var sikker på om han skulle med. Jeg spurte hva han mente, han sa så at jo han skulle jo inn og sjekke størrelsen på livmoren. "Inn?" sier jeg, og forstår med det samme hva han mener, dumme meg

Såh, mannen ble utenfor. Og bare for en sikkerhets skyld ble jeg nødt til å spørre legen om at jeg skulle ta av meg alt på underkroppen. "Ja, det vil nok være en god ide!". Ja, er vel det

Anyways, han sier jeg er 10-11 uker på vei! Fikk helt sjokk jeg, ville tippet ca 6 uker eller noe sånt! Han bestille tid til UL med en gang, så vi får fastsatt terminen. Livmoren min ligger visst litt til høyre, men det retter seg selv opp i takt med at fosteret vokser.

Hadde håpet han ville høre etter hjertelyden, det gjorde han ikke, men det får jeg jo uansett snart på UL.

Ellers fått vite at jeg skal ha to tider til hos lege; i uke 25 og 32.

Så skal jeg i samtaler hos jordmor i uke 12 ca, 21, 29, 36 og 39, pluss i uke 41 hvis jeg går overtid, og 1-10 dager etter fødselen.

Dessuten er det en ordinær UL i uke 18.

Så har jeg fått tid på UL, tirsdag kl 12.30

Litt trist at jeg må dra dit alene, da mann og barn er på ferie den uken, men det går nok[:)]

Forøvrig merker jeg at jeg er mer opptatt av vekt denne gang enn sist jeg var gravid. Sist var det litt sånn "om jeg spiser en eller to poser Smash er vel det samme", nå tenker jeg nok mer over at kiloene faktisk skal av etter svangerskapet.

Sist tok jeg av en del etter fødsel, men etter at jeg sluttet å amme la jeg på meg gitt[&:] Og de kiloene har jeg fortsatt.

Såh, i dag har jeg vært ute og løpe! Gikk kjempefint, var ute en time, jogget og gikk litt om hverandre. Til slutt fikk jeg ubehag av å løpe, så da powerwalka jeg bare det siste stykket.

Nå skal jeg hente snuppa og hjem og lage grøt sammen med henne

Back
Topp