Fru AH - jeg trenger heklehjelp! :)

MollyMamman

Flørter med forumet
Først - beklager at dette blir en "offentlig" tråd - jeg er ikke dreven på den "nye" babyverden, så PM er litt slit (og jeg er giddalaus i dag, beklager).

Anyway - kjære Fru AH: jeg har kjøpt samme heklemønster som deg for å hekle babybooties. Men jeg blir stuck på ca 6 omg tror jeg det er. Første runde med minsking. Da skal man hekle 3 m, og så starte fellingen. Men da blir jo fellingen på siden! Jeg har 46 m jeg, og med 1 lf, 3 fm, 16 fellemasker og 19 fm sitter jeg bare igjen med 38 m i oppskriften jeg. Hjelp. Hva gjør jeg galt?

Håper du kan hjelpe, for de er jo sååå søte.

Når du feller, husker du å ta en fastmaske etter at du har felt? Står spesial maske eller no. Hvis du gjør det etter hver "felle-maske" så vil du jo komme 8 masker lenger på omgangen hvis du skjønner :-) jeg leste ikke oppskriften nøye nok i starten så jeg surra også litt :-)

MollyMamman skrev:
Først - beklager at dette blir en "offentlig" tråd - jeg er ikke dreven på den "nye" babyverden, så PM er litt slit (og jeg er giddalaus i dag, beklager).

Anyway - kjære Fru AH: jeg har kjøpt samme heklemønster som deg for å hekle babybooties. Men jeg blir stuck på ca 6 omg tror jeg det er. Første runde med minsking. Da skal man hekle 3 m, og så starte fellingen. Men da blir jo fellingen på siden! Jeg har 46 m jeg, og med 1 lf, 3 fm, 16 fellemasker og 19 fm sitter jeg bare igjen med 38 m i oppskriften jeg. Hjelp. Hva gjør jeg galt?

Håper du kan hjelpe, for de er jo sååå søte.

Må bare tenke litt for det hender jeg teller meg ut fra midten for jeg følger jo ikke oppskriften slavisk lenger ;-) kan den i hodet. Men tror nok du har gjort som jeg skrev over her :-) hvis du tar 1 lm (som jeg ikke gidder lenger) så 3 fm, så *feller du igjennom 2 masker så en fm i neste* x 8 så 19 fm så er du rundt på omgangen :-) lykke til!! Omgangen etter skal man ikke ha fm mellom fellingene.

Aha. Det virker mer logisk. :) Tusen takk!! Muligens du får nye spm i morgen, hihi. :) Men skal prøve med fm mellom. Men, passer det med neste runde da? Å felle etter bare 3 fm der? Det gjør vel kanskje det pga mellom-maskene her. Gleder meg til å prøve, takk takk! :)

Det skal stemme det da :-) Jeg er på ferie i Danmark så ikke sikkert at jeg får svart deg. Er svinedyrt nett her på mobilen ;-) Men det skal gå nå altså, bare husk at du ikke skal ha fm imellom fellingene på neste omgang.

Back
Topp