Frosting til muffins?

scorpio

Elsker forumet
Er det ikke frosting det heter da?
Åssen lager man det?
Oppskrift anyone?
Vil ha den blå og må handle inn inngredienser imorgen,skal feire lillegutt på søndag.

Jeg bruker denne smørkremen, som er helt faaaaaaaantastisk god! [:D][:D][:D] Det blir en stoooor porsjon, men man skal jo ha masse på, så... [;)]

250 g smør
1 dl melk
12-16 dl melis
ca 10 dråper vaniljeessens, eller 1 ts vaniljesukker

Pisk romtemperert smør, melk og melis til en tykk krem. (Pisk smøret helt jevnt med litt av melisen først (3-4 dl) for å unngå smørklumper.) Ha i konditorfargen underveis til du får den fargen du ønsker [:)]

ORIGINAL: Iverill

Dersom du ikke er superglad i smør som meg er dette et greit alternativ:

Cheesespread
250 g philadelphia
1 ts vaniljesukker
1 ts sitronsaft
3 ss smør
300 g melis

Fremgangsmåte som en vanlig smørkrem. Romtempererte ingredienser røres sammen.
Kan greit farges med konditor farge

mmmmmmmmmmmm, blir som gulrotkakeglasur [:D] yum yum [:D][:D][:D]

Jeg bruker både oppskriften som Wicked og Iverill har. Kommer helt an på muffinsen og hvilken smak det er på den [;)] Må være ganske syrlig muffins syns jeg om man skal ha ostesmørkrem, ellers kan det fort bli for kvalmende. Da kan man heller ikke øse på i tonnevis på toppen, sånn som man kan med den andre, så da må du bruke en annen kakesprøytetipp som lager større kurver og dekker mer, men med mindre krem. Om du skjønte det [;)]

Skal prøve meg på den smørkremen som Wicked foreslo....

Men når bør jeg lage den da? og ta de på muffinsene?
Samme dagen eller dagen før?

Muffinsene er glutenfri sånn at også storesøster kan ha de så de blir fort tørre om de ligger natten over.....

ORIGINAL: scorpio

Muffinsene er glutenfri sånn at også storesøster kan ha de så de blir fort tørre om de ligger natten over.....

Noen som vet?

Ha det på samme dagen, men sørg for at muffinsene er helt kalde, ellers smelter smørkremen.
Noen som vet?

Litt dårlig quoting, men du skjønner nok [:D]

ORIGINAL: Tyttebæra

Ha det på samme dagen, men sørg for at muffinsene er helt kalde, ellers smelter smørkremen.
Noen som vet?

Litt dårlig quoting, men du skjønner nok [:D]

Oki takke takk[:D]

Back
Topp