Frosne reker?

T-førstegangs

Flørter med forumet
Hei, jeg er førstegangsgravid i uke 10. Forsøker å følge alle råd på matfronten da jeg synes listeria er veldig skummelt, men ble veldig usikker etter å ha spist frosne reker i dag.

Vet at reker skal være trygt, men vi tok opp frosne reker for å tine de på benken som vi pleier. Ca 4 timer i en bolle før de var helt tint. Ble plutselig redd for at opptining i romtemp kan være farlig mtp listeriavekst.. andre som har spist frosne reker tint i romtemperatur, hvor det har gått bra?

Ingen med erfaringer? :/

Jeg vet ikke, men har prøvd å lese litt på nett. For det første virker det som listeria er veldig veldig sjeldent i Norge. Og så står det jo at reker er ok, og da regner jeg med de har tatt hensyn til at de ikke skal spises frosne.. Jeg ville ikke bekymret meg!:happy:

Jeg ville heller ikke bekymret meg :happy: Rekene var jo ikke romtemperert i fire timer, de var jo frosne den første tiden, så kalde før de ble romtemperert, så jeg hadde spist med god samvittighet.

Spiste masser reker gjennom hele sommeren sist gang jeg var gravid, gikk i alle fall helt fint her :happy:

Back
Topp