Frosne bær til smoothie

Nei, da må de jo fryses på nytt for å brukes i smoothie. Smoothie skal jo være kald, ikke kokt. Er uansett vaksinert mot hepatitt A og B, og omgangssjuken er ikke farlig. Har aldri blitt syk.

Har aldri kokt dem og ikke blitt syk så langt så jeg har tatt risikoen. Men har tenkt å fokusere på norske bær fremover av flere årsaker. Kortreist etc

Nei, det blir for mye styr. Kokes, så fryses (som en annen påpekte, smoothie skal være kald!) og så kunne brukes? Neeh, da dropper jeg heller smoothie eller tar sjansen. *lat* :hilarious:

Jeg blir litt forvirra, er det ikke bare utenlandske bær som det anbefales å kokes? Hvis man ser bakpå feks Rema 1000 sine bær, så har det alltid stått at de har vært fra Norge bakpå de posene jeg har kjøpt i det siste, og det sjekker jeg også alltid før jeg kjøper nettopp for å slippe dette kokestyret.

Jeg blir litt forvirra, er det ikke bare utenlandske bær som det anbefales å kokes? Hvis man ser bakpå feks Rema 1000 sine bær, så har det alltid stått at de har vært fra Norge bakpå de posene jeg har kjøpt i det siste, og det sjekker jeg også alltid før jeg kjøper nettopp for å slippe dette kokestyret.

Jo, bare utenlandske. Vet en del av posene fra Rema 1000 er pakket i Norge, men er egentlig fra Polen (hvis man leser nøye på pakken). Ble gjort oppmerksom på det av en venninne. Men det er det jeg og har gjort for å slippe å koke.

Jeg lagde smoothie med bær fra eldorado merket at de er fra serbia sist helg. Jeg sjekka land ETTER at vi hadde lest på. Det var resten av bær vi hr brukt mye av, og det har gått bra så langt, men jeg skal se etter norkse bær av denne grunn. Dog, jeg handler av praktiske og dels bevisste årsaker ikke på rema, så jeg må finne dem annet sted, bare så dumt at kiwi sine var fra serbia

Har kokt etter at jeg oppdaget advarselen for endel år siden, verken norovoris eller hepatitt A er verdt det ass :P Men prøver å bruke norske produkter uansett, av mange grunner :)

Tja, passer jo bra til vaksinedebatten hvor det ble sagt her på forumet at det er uforståelig hvorfor små barn skal vaksineres mot hepatitt A og B....

Jeg spiser ikke utenlandske bær, er ikke vaksinert, men jobber med saken...

Back
Topp