Froslag til vinduspynt?

Moli16

Glad i forumet
Jeg skal på Plantasjen i dag og kjøpe litt planter. Noen som har forslag på noen som er lette å holde liv i og som det kanskje er litt størrelse på?
Evt. annen som er fint i vinduskarmen?

[:)]

blomster er jeg sååå dårlig på! mamma og svigermor som kjøper til meg og de vet hva de må kjøpe... må tåle å bli glemt i lang tid og overvannet andre ganger [:D] merkelig nok er det bare grønne planter, lite blomster [:D]

En sånn "palme" med flettet stamme? Jeg hadde en i over to år (noe som er helt utrolig). Jeg tar vanligvis livet av de fleste planter på et par tre uker :)

Den som heter svigermors tunge skal være vanskelig å ta knekken på[8D]

Zamiculcas tåler en 'trøkk' [:D][;)]
Og Fredslilje er jo en slager innen overlevelses planter [:)]

Fredslilja er genial ja!

Når du ser den begynner å bli lei seg, er det bare å pøse på med litt vann, og fin er den igjen! [:D]

Jeg fikk beskjed at jo tykkere plader jo mer tåler planten. Jeg endte opp med Zamiculcas og de tåler ALT. På sommeren står de i stekende sol og de får vann verdt jubelår. De er ganske dekorative også. Jeg har plassert et par fugler oppi (fra Mestergrønn) og det gjorde dem veldig sjarmerende[:D]

Takk for gode tips[:)]
Ja, trenger noen som liker å ha det dårlig[;)]
Kjøpte et par her om dagen i de fiiiineste pottene (bilde kommer), men det ble bare noen sånne små for jeg fant ingen store potter jeg likte. For se etter de dere sier neste gang[:D]

Back
Topp