Frokosttips

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Kjenner jeg er litt lei av brødskiver og knekkebrød med "vanlig" pålegg, fortell meg hva du liker å spise til frokost! Og hva spiser du hvis du skal gjøre litt mer ut av frokosten? :)

Nå som vi er hjemme går det mye egg. Når vi gjør litt utav det har vi bacon til. Men vi kan ikke ha det alle dager. Vi må surre oss til å så karse snart. Der er godt på /i stekt egg.

Karse er godt på skinke også.
Vi må virkelig huske å så karse i dag. Det har vært planlagt siden skolene og barnehagene stengte.

Jeg pleier ikke å spise frokost for å være helt ærlig, men du gangene jeg gjør det syns jeg det er godt med havregrøt hvor jeg blander inn rosiner og cottet cheese, egg og bacon, grove vafler, grove muffins, yoghurt med frukt oppi

Havregrøt med diverse tilbehør oppå - nøtter, rosiner, bær, banan, eple etc etc
Kjappe varianten er kalde havregryn med melk, rosiner og banan.
Yoghurt med havregryn og bær oppi.
Kjøleskapsgrøt er også godt! Lages kvelden før, en dl havregryn, 1 dl melk og 1 dl valgfri yoghurt. Rør og stå i kjøleskapet over natta. Dryss over eksempel nøtter.

ellers er egg og bacon, eggerøre, omelett etc også gode frokoster når vi tar oss tid :)

Polarbrød
Havregrøt, piffet opp med ulike ting (brunost, kakao, peanøttsmør, peanøttsmør OG kakao, syltetøy, bær, banan, kardemomme, osv)
Egg, kokt eller speilet
Musli og yoghurt
Rundstykker
Scones

Å bytte mellom ulike typer "brød", som polarbrød, toast, rundstykker, osv, kan noen ganger være nok endring.

Spiser pålegg vi sjeldent har. Ikke alle som har dårlig råd da og kan kun unne seg"luksus mat" innimellom. Her går kylling korv ned ganske fort om dagen. Har frokostblanding og knekkebrød ved siden av kjedelig pålegg. Men vanvittig godt å bytte ut det under pålegget innimellom.

Back
Topp