Frokosttips?

Lillelie

Betatt av forumet
Sommerfuglene 2017
Flere som sliter med å få i seg frokost om dagene? Jeg vet at jeg MÅ spise, hvis ikke blir jeg så himla kvalm, men ingenting frister. :wtf: Noen som har gode tips til hva som er lett å få i seg? :)

Brødskive e.l med bringebærsyltetøy. Det skal visstnok være kvalmestillende :)
Jeg må bevege meg litt før jeg klarer å spise og har det samme problemet selv nå, ingenting frister..:confused:

Brødskive e.l med bringebærsyltetøy. Det skal visstnok være kvalmestillende :)
Jeg må bevege meg litt før jeg klarer å spise og har det samme problemet selv nå, ingenting frister..:confused:

Takk, skal prøve det! :) Jeg vil og helst bevege meg litt først, problemet er bare at vi alltid har dårlig tid om morgenen, og plutselig er vi i bilen på vei til barnehagen, og DA slår kvalmen til for fullt :P

Takk, skal prøve det! :) Jeg vil og helst bevege meg litt først, problemet er bare at vi alltid har dårlig tid om morgenen, og plutselig er vi i bilen på vei til barnehagen, og DA slår kvalmen til for fullt :p
Kjenner til det, for min del skjer det ca 10 min etter det har ringt inn, og jeg har gått inn til klassen :p (jobber på barneskole)

For med funker naturell youghurt med litt musli. Å ikke tygge så mye hjelper meg langt på vei. Kanskje verd å prøve? Jeg drikker også mye vann, sånn at det er noe i magen hele tiden :)

Det er vanskelig det med frokost, altså. Forrige gang kastet jeg bare opp på grunn av dårlige frokostvaner. Pleide ikke spise frokost før jeg ble gravid. Denne gangen slapp jeg heldigvis det, men det føles ikke så godt ut å droppe den fine rutinen jeg har hatt til nå. Jeg finner ikke noe jeg har lyst på om morgenene lenger. :-P

Klarer bare tynne knekkebrød med smør og feks. agurk eller skinke eller en tynn skive ost. Noe enkelt, blir det for mange smaker brekker jeg meg..
Den første kvalmebølgen kommer somregel i 9 tiden, varer til ca 12 før det er på ann igjen fra ca kl 14 til 18. Også er det litt av og på til jeg går i seng.. :( drittlei...

Sist svangerskap fikk jeg tips om å spise mandler så fort jeg våknet. Det hjalp for meg mot morgenkvalmen. Så klarte jeg "vanlig" frokost en stund etter xsmile3

Knekkebrød eller en gulrot
Er inne i en periode hvor jeg har så lyst på brød med salami...

Brød med syltetøy eller en yoghurt blir det jeg får ned.

For med funker naturell youghurt med litt musli. Å ikke tygge så mye hjelper meg langt på vei. Kanskje verd å prøve? Jeg drikker også mye vann, sånn at det er noe i magen hele tiden :)

Det skal jeg prøve, takk :-)

knekkebrød osv trur jeg ikke funker så bra for meg, tanken på å tygge frister lite om morgenen.

Sist svangerskap fikk jeg tips om å spise mandler så fort jeg våknet. Det hjalp for meg mot morgenkvalmen. Så klarte jeg "vanlig" frokost en stund etter xsmile3

Mandler ja, kanskje det kan være noe! Bare en liten håndfull da eller? Må kanskje prøve det, selvom tygging ikke frister noe særlig :-P

Mandler ja, kanskje det kan være noe! Bare en liten håndfull da eller? Må kanskje prøve det, selvom tygging ikke frister noe særlig :p
Ja, jeg hadde litt på nattbordet som jeg spiste med engang jeg våknet, så rakk ikke kvalmen slå helt inn :D

Spiser knekkebrød med smør, majones, hamburger rygg, ost, agurk og paprika;)

Jeg er så kvalm om morgenen, så jeg får ikke ned frokost. Så de siste dagene har jeg spist fire flak salt/pepper potetgull til frokost, haha:D

Flere som sliter med å få i seg frokost om dagene? Jeg vet at jeg MÅ spise, hvis ikke blir jeg så himla kvalm, men ingenting frister. :wtf: Noen som har gode tips til hva som er lett å få i seg? :)
Mager kesam med kiwi, banan, korn/frø du liker og nøtter

Back
Topp