Frokostbuffet i syden som gravid

Baby_2019

Glad i forumet
Septemberskattene 2023
Reiser til Syden nå som gravid, og har begynt å tenke på frokostbuffeten.

Hva kan jeg egentlig spise når følgende utgår:
  • yoghurt, ost, pga at det kan være upasteuristert
  • Kjøttpålegg da jeg ikke aner hvor nyåpnet det er
  • Egg, ofte ikke helt gjennomstekt

Jeg har vært i syden to ganger før som gravid og ene gangen endte jeg opp med å spise brød med olivenolje... Vil helst unngå det igjen :hilarious:

Det jeg kommer på i farta er syltetøy, pannekaker, og muligens om de har helt tørr eggerøre.. men vet ikke om jeg tør sistnevnte..

Hva spiser dere andre som har vært i syden til frokost som gravid?

Var i syden som gravid for 5 år siden. Unngikk salami, spekemat og myk ost, altså det samme som hjemme, og spiste ellers det jeg hadde lyst på av brød, pålegg, kjøtt, egg, ost, frukt, jus og melkeprodukter.

Tror kanskje jeg hadde droppet buffet og heller kjøpt brød og pålegg selv hvis jeg følte at det var veldig begrenset hva jeg kunne forsyne meg av. Har du kjøkkenkrok med kjøleskap på rommet?

Var i syden som gravid for 5 år siden. Unngikk salami, spekemat og myk ost, altså det samme som hjemme, og spiste ellers det jeg hadde lyst på av brød, pålegg, kjøtt, egg, ost, frukt, jus og melkeprodukter.

Tror kanskje jeg hadde droppet buffet og heller kjøpt brød og pålegg selv hvis jeg følte at det var veldig begrenset hva jeg kunne forsyne meg av. Har du kjøkkenkrok med kjøleskap på rommet?
Ja, men resten av familien skal spise på buffeten, så det hadde vært hyggelig å spise med dem.

På nhi sine sider står det
"unngå meieriprodukter av upasteurisert melk/rå melk. Faste oster av upasteurisert melk/rå melk anses som tryggere, fordi listeriabakterien ikke har mulighet til å vokse, i produktet."

Vil dette si at jeg kan spise ost som likner på Norvegia?

Spørs om det blir pannekake med syltetøy hver dag :wacky:

Vært i syden som gravid. Syden regnes ikke som tropiske strøk med primitive forhold (Ref link over). Så lenge hotellet du bor på er av grei standardar kan du spise omtrent det samme som hjemme. Kjøttpålegg har sjeldent ligget lenge på et godt besøkt hotell. Yoghurt fåes noen ganger i emballasjen og da vet du hvor det kommer fra, ellers går det ann å spørre. Ost av typen norvegia går fint. Egg går fint så lenge det er stekt eller hard kokt.

Back
Topp