Frokost

Lykkenerkjærlighet

Forelsket i forumet
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Okei.. Dagens første måltid. Frokost 13.15. At det skal være så vanskelig å få ned mat allerde 5+1:hungover: Begynte å brekke meg og måtte skynde meg å spise et par superchips og fikk laget smoothie med bringebær, blåbær, avokado, spinat, skyr, melk, saft og havregryn. Tom for banan. Men skal virkelig ikke klage foreløpig.

Har næringsdrikker på blå resept. Men de har jeg hvertfall ikke lyst på. Æsj. De næringsdrikkene ble foresten veldig dyre tross blå resept. Oppdaget nemlig en gul flagrende lapp på vindusviskeren da jeg kjørte hjem fra apoteket i går kveld. Betal 900 kr sto det. Snufs.

Har time på sykehuset på fredag. Fikk beskjed sist uke at jeg måtte gå opp i vekt til neste time. Den står på stedet hvil. Men det positive må jo være at den ikke har gått ned hvertfall :DIMG_20230328_131350.jpg
 
Orker ikke å tenke tanken engang på frokost :hungover: Tror ikke jeg har gått ned i vekt enda, står nok mere stille. Har håpa det ikke skulle bli like fælt som sist gang, men må nok krype til legen å be om kvalmestillende.. Var veldig nærme innleggelse forrige graviditet, men kvalmen slapp taket rundt uke 20 og jeg begynte endelig å spise igjen.
 
Så kjedelig!! For min del har tørr mat fungert for kvalmen: knekkebrød og kokt egg hver morgen her :angelic: Middager med masse saus og dill-dall fungerer absolutt ikke - blir nesten kvalm av tanken. Jeg har heldigvis kommet meg over det verste nå - hold ut!!! Hilsen en i 8+6:flower
 
Jeg er 9+2 i dag og kvalmen er verre enn noen gang! Håper jeg peaker snart. Knekkebrød funker her, pluss masse vann og søvn :hungover:
 
Frokost går veldig fint enn så lenge . Nå har ikke kvalmen kommet for fullt før 8 uker her . Så kjenner jeg gruer meg litt:hungover:
 
Fikk anbefalt av GU på tidlig UL å spise litt hver 2 time. Da ble ikke formen like dårlig og kvalmen tar ikke helt over.
Skriver under på denne! Jeg må spise noe hver 2.time for at ikke kvalmen blir helt grusom :depressed::p
 
Orker ikke å tenke tanken engang på frokost :hungover: Tror ikke jeg har gått ned i vekt enda, står nok mere stille. Har håpa det ikke skulle bli like fælt som sist gang, men må nok krype til legen å be om kvalmestillende.. Var veldig nærme innleggelse forrige graviditet, men kvalmen slapp taket rundt uke 20 og jeg begynte endelig å spise igjen.
Jeg er bare 5+1, men får en helt ekstrem variant av hyperemesis. Måtte avslutte svangerskapet i uke 14 sist fordi jeg ble så alvorlig syk. Lå innlagt fra 6+0 til avbruddet. Synes det er drøyt å ha gått ned før jeg begynner å kaste opp, men det er vanskelig å styre. Umulig å vite hva som er pga kvalmestillende, hva som er redsel og hva som faktisk er reel kvalme akurat nå :nailbiting:
 
Så kjedelig!! For min del har tørr mat fungert for kvalmen: knekkebrød og kokt egg hver morgen her :angelic: Middager med masse saus og dill-dall fungerer absolutt ikke - blir nesten kvalm av tanken. Jeg har heldigvis kommet meg over det verste nå - hold ut!!! Hilsen en i 8+6:flower
Takk for det ❤️ Godt å høre du er over det verste. Jeg har ikke startet hyperemesis helvete enda. Hører skummel musikk i ørene for hver dag det nærmer seg :nailbiting:
 
Fikk anbefalt av GU på tidlig UL å spise litt hver 2 time. Da ble ikke formen like dårlig og kvalmen tar ikke helt over.
Det har fungert med de to andre svangerskapene , men ikke med det svangerskapet med hypermesis :hungover: Da gikk det ikke noe inn :(
Spiser nå regelmessig og håper jeg overlever :laughing002
 
Back
Topp