Frokost

Fru Vims

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Helt gæærn en onsdagsmorgen, brioche og kaffe til frokost! Havregrøten frista liksom ikke :o

Har dere flinke til å holde gode rutiner? Her er det Fru.utskeielse for tida

Har ikke så lyst på noe på morgenen, så her er det grovbrød med skinkeost..

Jeg skeier helt ut om dagen jeg også og spiser/drikker det jeg har lyst på:) Er såpass mye kvalm at jeg synes jeg fortjener en is eller en brus midt i uka:p

Tenker ikke på rutiner overhode, det lille av mat som frister spiser jeg :)
Nå skal det sies at jeg har fått skikkelig avsmak av søte ting, orker ikke tanken :/
Så det som frister er egentlig vann, grove brødskiver og havregrøt, enn så lenge! Hehe :)

Spiser akkurat det jeg har lyst på akkurat nå. Men til gjengjeld spiser jeg ikke så mye akkurat nå pga kvalmen. Så om jeg har lyst på burger til middag spiser jeg det. Klarer bare halve fatet uansett :p
Skal være flinkere på kosthold når kvalmen har roet seg. Og spiser ikke søtt, klarer heller ikke brus, så er ikke så ille :D

Kunne levd på hamburger, friterte ting - spesielt chili cheese poppers... Men fornuften seirer stort sett. Sist gang hadde jeg dilla på kyllingskinn (kun den fra Spar) og sjokolademelk - i kombinasjon :meh:

Nå merker jeg en ekstra trang til kaker... Godt å se at flere spiser litt variert:p

Jeg er så kvalm, så jeg spiser det jeg klarer. Om det er pølse i brød eller gulrøtter eller godteri eller knekkebrød er likegyldig, så lenge jeg får i meg noe.. Har spist litt surt godteri de siste kveldene, og det har vært innmari godt siden det er så friskt. Går mye i Cola Zero også.. Jeg tenker at det bare får være nå når kvalmen er verst, og så får jeg heller ta igjen det sunne når det går over!

Får ikke i meg så altfor mye om dagen så jeg spiser det jeg vil ;)

Prøver å være flink, men skeier ut innimellom ja :) men spiser ofte et eple til frokost, før jeg kort tid etter spiser ett par brødskiver, og så går det slag i slag resten av dagen med brødskiver, middag, yoghurt og banan :p
Har jeg noe søtt liggende blir det spist, så prøver derfor å kjøpe minst mulig :p

Begynte svangerskapet med å spise veldig sunt, men til dårligere matlysten har blitt til dårligere har kostholdet blitt :( Bedre å spise litt usunt enn å kkke spise i det hele tatt eller kaste opp... men igår kjøpte jeg smågodt for første gang på evigheter, KUN fordi det var billig... DET var unødvendig da!! Så da hadde jeg meg selv å takke for at jeg ble kvalm :P

Har startet de siste dagene med ritzkjeks og et halvt glass cola.. Eneste som ikke kommer i retur om morgenen. Etter en time ca går det greit med brød/knekkebrød og eplejuice :)

Jeg har vært bevist på at jeg skal ha i meg mer grønnsaker, spise sunt og alt det der. Men uten energi og krefter, med konstant kvalme og lite mulighet til å lage meg mat så blir det stort sett bare frukt og grønt jeg får i meg. Gulrøtter, blåbær, bananer, kålrot, epler, appelsin og kanskje en yoghurt.
Men skulle så alt for gjerne fått i meg noe annet. og da fantaserer jeg om pølse, hamburger og kebab. trist men sant...

Frokost har jeg aldri vært glad i, men går med smoothie. På ettermiddagene spiser jeg chips om dagene, det er egentlig bare helgekos!

Spiser 1,5 knekkebrød med 1,5 kokt egg på. Hver dag!

Lurer på om noen har noe råd å gi?
Har en intens sultfølelse og kvalme hele tiden. Jeg må spise hver 1-2 time ellers kaster jeg opp. Hjelper ikke med lett mat, frukt osv, må være noe som fyller magen godt som eks middag eller brødskiver. Frukt og grønt spises masse mellom dette for å holde kvalmen litt unna. Men den intense sultfølelsen er så ekkel. Jeg må bare spise ellers blir jeg så uvel og svimmel. Frykter at jeg vil gå opp masse i vekt. I tillegg har jeg ikke energi til å trene/gå turer, som jeg gjorde 6 ganger i uken før.

Back
Topp