Frokost-tips

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Vi har jo en middagstråd, som er kjempefin :)
Men jeg sliter med å finne frokost som frister om morgenen (har aldri vært et frokostmenneske).
Hva foretrekker du til frokost? :)

Spiser ikke så mye til frokost og må ha noe enkelt og passe sunt da. Ofte blir det en skål med havregryn (økologiske, de er MYE bedre) med rismelk og en halv banan i. Av og til har jeg i rå kakaobønner også (knuser et par og har i, gir en god knaskekonsistens.

Spiser ikke så mye til frokost og må ha noe enkelt og passe sunt da. Ofte blir det en skål med havregryn (økologiske, de er MYE bedre) med rismelk og en halv banan i. Av og til har jeg i rå kakaobønner også (knuser et par og har i, gir en god knaskekonsistens.
Rå kakaobønner hørtes spennende ut :joyful: Hvor får man tak i sånt? Tror du det hadde passet i yoghurt? :)

Knekkebrød med fløtemysost(mild brunost). Eller brødskive med ost og agurk.Sjesker veldig på brødskive med salami majones og agurk, men kan jo ikke spise det:p

Rå kakaobønner hørtes spennende ut :joyful: Hvor får man tak i sånt? Tror du det hadde passet i yoghurt? :)
Ja, det tror jeg vil være godt! Sunt er det også. Men man må like smaken, den er litt bitter. Jeg elsker den ;) Du finner det på de fleste helsekostbutikker. Jeg kjøper de som er hele og hakker heller opp selv.

Ja, det tror jeg vil være godt! Sunt er det også. Men man må like smaken, den er litt bitter. Jeg elsker den ;) Du finner det på de fleste helsekostbutikker. Jeg kjøper de som er hele og hakker heller opp selv.
Takk! :D Da skal jeg sjekke ut det. Hos meg er favorittsjokoladen 86% fra Freia, så satser på at jeg vil like rå kakobønner også ;)

Jeg spiser havregrøt med kanel hver morgen, ikke så spennende men sunt og sånn passe godt!:P i en periode laget jeg smoothie nesten hver morgen. Hadde sånn blender med ei flaske som man kan ta med. Kan ha i mye sunt og godt!

Nå i kvalmeperioden har jeg pleid å spise ei skive eller to med vannmelon, og en piano- yoghurt.. Så steker jeg heller ett rundstykke eller to til lunch om formen tillater det.
Før jeg ble gravid spiste jeg knekkebrød med morr eller ovnsbakt leverpostei på :-) Savner det litt da, kjenner jeg :-)

Stort sett 2 skiver med leverpostei og agurk, eller gulost, agurk, tolat og litt pepper :)

Hender også jeg deler opp groveknekkebrød og har de i en skål med biola, kefir, kulturmelk etc. og bittelittt sukker, særlig hvis matlysten egentlg ikke er til stede :)

Jeg har min faste standardfrokost som har funket som bare det hittil i graviditeten! Havregrøt kokt i mikro med melk, iblandet naturellyoghurt eller vaniljekesam + 1/2 banan, blåbær, valnøtter og mandler. Litt kanel på toppen. Nammmmmm :)

Nå når jeg har vært kvalm så har jeg ikke spist noe særlig frokost (eller andre av dagens måltider :p) men vanligvis så spiser jeg cottage cheese med bær, nøtter og fibersirup. Nam nam :D

OY. Hei.
Så flinke å sunne dere er!
Her går det som oftes i lett frokostblanding eller brødskive me smørost/nuggati. Litt flaut å kom med min Sunne frokost.

Men de siste ukene har matveiene blitt alt for kresene dessverre

Her er det enten havregrøt kokt på melk med valnøtter og tranebær, eller proteinbrød (lavkarbo)med hvitost eller leverpostei. Havregrøten er favoritten, helt klart.

Back
Topp