Frokost og lunsj

Januarbaby2017

Glad i forumet
Hva er en typisk frokost og lunsj for deg for tiden? Trenger litt inspirasjon :)

Müsli, økologisk kefir, fersk ananas, blåbær:happy:
Lunsj er gjerne nystekt rundstykke med pålegg. Dilla på brunost :rolleyes:

To skiver godt brød, smør, majones, Jarlsberg, skinke, masse skivet agurk og et par skivede cherrytomater og litt koriander og spirer. Litt nykvernet pepper på toppen.

Det har jeg dilla på og spiser både til frokost og middag om dagen :rolleyes:

2-4 brødskiver til frokost:hilarious: evt havregynsgrøt:)
Salat med fetaost, skinke, pasta og egg til lunsj:) yokos-yoghurt med vanilje til dessert etter lunsj:happy:

Jeg spiser stort sett en av to ting. Enten lager jeg omelett med skinke, løk, ost og tomater, eller så spiser jeg cottage cheese med müsli, rosiner og kanel på toppen. Vært lunsjfavoritter det siste året :happy:

Den siste tiden fikk jeg så lyst på go og mager sin servelat, så det har jeg spist til enten frokost eller lunsj. Brødskiver med majones og servelat. Ellers har jeg spist kesam med bær/jordbærsyltetøy hvis det har vært tilgjengelig :)

Skal jeg på jobb er frokost enkelt med toastet brød med smør og så geitost eller hvitost med agurk. Lunsj blir skiver med kremost, løvtynn kyllingfilet og rødløk, samt litt salat og agurk. Vann til.

Hjemmekontor er det ostesmørbrød det går i, alle slags varianter. Ev. steker jeg rundstykker med tunfiskrøre, kremost/kylling eller ost. Vann og så ett glass appelsinjuice eller sjokomelk.

Kjøpte meg toastjern så blir mye toast :angelic: Havregrøt. Ristet brød med smør og syltetøy. Stort sett middagsrester eller toast til lunsj.

Spiser tre frokoster i dag :hilarious: Først kiwi og et glass vann før medisin mot kvalme og dagens første av tre gravidvitaminpiller. Ventet litt før jeg spiste to knekkebrød med avokado, kyllingpålegg med salt og pepper. Etter å ha levert i bhg måtte jeg legge meg litt og nå spiser jeg et rundstykke med solbærsyltetøy og et kokt egg. Har begynt å ha bittelitt lyst på kaffe igjen, men da ca 1/4 kopp med kaffe og 3/4 kopp melk, hvilket jeg synes er litt sært...

Frokost er enten nystekt rundstykke eller ristet brød (2 skiver), smør og kokt egg med salt. Hender at jeg slår til med noe annet pålegg på en av skivene om det er små egg.
Lunsj har i det siste vært fylt horn, tatt opp fra fryseren og varmet i mikro :hilarious:
Men har de siste dagene hatt lyst på salat, så vurderer faktisk å kjøre på Meny bare for en salat fra salatbaren :wideyed:

Her går det i to ting. Jeg er sykmeldt så har god tid på morgenen. Enten lager jeg meg ostesmørbrød med ost, skinke, dijonsennep og pizzakrydder. Spiser med litt salat ved siden av. Eller så blir det ristet brød med to speilegg, avokado, cherrytomater og tomatbønner ved siden av :joyful: en kopp kaffe til.

Jeg har spist coco pops eller weetos choco til frokost hver dag i en måned nå, haha. Føler meg fem år gammel som plutselig har begynt å spise sjokoladefrokostblanding, men det er så godt :hilarious: så spiser jeg mye appelsin og brød med alt slags pålegg. Særlig alt jeg kan ha majones under/oppå :P

Til lunsj i dag: Smoothie med ananas, eple, banan, kokosmelk og sitronsaft. Sesambriks etter Linn Stokstad sin oppskrift, uten annet pålegg enn smør. Og en kopp ingefærte.

Orker ikke frokost, altfor kvalm og dårlig matlyst. Prøver å få i meg ett tørt knekkebrød, kanskje 2. Lunch varierer etter dagsform

Jeg lager en chiagrøt kvelden før (rører sammen chiafrø, vaniljeyoghurt og litt melk) som jeg topper med bringebær eller blåbær eller pasjonsfrukt, alt etter som hva jeg har tilgjengelig til frokost.

Til lunsj er det to knekkebrød med avocado og kalkunfilet som går igjen:D

Dagens lunsj ble fullkornstortilla med hjemmelaget hummus (med hjemmelaget tahini), grønnkålmix, pittelitt lettrømme, tomat og salatkylling.

Fytti så godt! Var veldig generøs med hvitløken i hummusen, så blir ikke klining her i huset på noen dager, men var verdt det :cool01

Havregrøt med yokos yoghurt , most banan , kanel og honning til frokost. Omelett med bacon og 1 ristet skive til lunsj. (Som regel)

Skal jeg på jobb så blir det ofte to sammenlagte skiver med nugatti til frokost. Til lunsj 4 skiver med leverpostei, prim, syltetøy eller baconost pluss paprika og agurk. Må ha noe enkelt å lage til og spise.

Back
Topp