Frokost og lunsj?

enogtosmå

Gift med forumet
Jeg lurer på hva dere spiser til frokost og lunsj? Jeg er alenemor og student og har en hektisk hverdag. Jeg spiser både frokost og lunsj påk skolen og trenger tips til sunne og gode frokoster og lunsjer. Har du et forslag? Alt tas imot med stoooor takk :)

Pleier å gå i knekkebrød, skyr, middagsrester.

Stort sett frukt og grønnsaker, med vann eller te til. Noen ganger slår jeg til med knekkebrød med noe magert og godt på :)

Vel,kan jo ta dagen i dag som eks;)
Frokost: 1 grovt glutenfritt rundstykke med smør og kalkunservelat på ene halve og den andre med leverpostei og agurk.
Lunsj: 2 klementiner og 1 banan.

Det er i grunn en fryktelig sunn dag til å være meg, så er gjerne ikke den beste til å komme med tips her:PEneste måltid hvor jeg stortsett er sunn er middag:)huff...:P

Havregrøt med revet kokos og litt honning (Havregryn og melk så det dekker i en bolle, 1 min og 40 sek i mikroen, strø over litt kokos og bruk en toppet teskje honning. Rør sammen og spis. Nam! ) eller brødskiver, noen ganger middagsrester og noen ganger biola eller youghurt med havregryn, linfrø og hakkede nøtter. Alt er veldig enkelt og tar max 2 minutter å lage.

Ellers har jeg ofte hjemmelaget tunfisksalat (tunfisk på boks, rødløk og paprika i små biter, majones, salt og pepper) klart i kjøleskapet så jeg kan ha det på knekkebrød om morgenen, og jeg har eggkoker så jeg lett kan koke et par egg mens jeg ordner med andre ting på morgenen. Anbefales! :)

Knekkebrød med kremost til frokost, og egg og knekkebrød til lunsj.

Smoothie!

1/2 Yoplait med havregryn og linfrø + 1 frukt + kaffe til frokost. Knekkebrød med egg og kaviar til lunsj. Nam nam :-) Egget koker jeg mens jeg lager frokost, så kan jeg ta det med i veska. Greit med proteiner midtveis! :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her går det for det meste i havregryn med melk på :)

Jeg spiser joghurt til frokost og fruktsalat til lunsj stort sett. Slenger på litt cottage cheese også i blant :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg er ganske kjedelig, men rundstykker eller knekkebrød med baguettskinke er favoritt :P

Andre tips er
lefser med spekeskinke, salat og kremost
lefser med kylling, salat, paprika, evt dressing.
Pastasalat, kyllingsalat eller andre rester
Pizzahorn, ost og skinke horn.
Yoghurt med musli
Havregrynsgrøt
Smoothie
Grovt brød med kjøttpålegg og salat

+ frukt, melk, juice, rå gulrot, paprika og agurk.

Smoothie
Yoghurt
Polarbrød/Grovbrød/Rundstykker med pålegg
Middagsrester

:)

Bringebær og blåbær med mager vaniljekesam eller skyr
Ryvita müsliknekkebrød med makrell i tomat
Müslirundstykker med kjøttpålegg eller egg

Back
Topp