Frokost, lunsj og ma..

squakky

Elsker forumet
Jeg sliter med at jeg reagerer på hvete og gjær. Får vondt i magen når jeg spiser det.. Men er skikkelig sløv med å gjøre noe med det. Spesielt når jeg er morgenkvalm, så er det lettvint å døyve kvalmen med en brødskive. Så etter en uke så ender det med 3 dager sengeliggende i magesmerter og brekninger..

Når jeg står opp har jeg ikke tid til frokost. Mini spiser i bhg, så vi bare kler og oss drar. Jeg spiser raskt noe på jobben. Så har vi minipause på jobb hvor vi spiser kjapt. Og en lunsj hvor jeg typisk ender opp med en baguett i kantinen.

Så nå trenger jeg hjelp! Hva kan jeg spise til frokost, pause og lunsj som ikke inneholder hvete og gjær??
Tar imot alle tips!
 
salat er jo godt å ha med seg da :) kyllingsalat osv...tar ikke så lang tid å lage heller egentlig :)  her går det i mye salat for tiden iallefall :P

det var det eneste tipset jeg hadde å komme med foreløpig iallefal :P
 
Omelett?
Det kan du lage kvelden før og eventuelt spise den kald eller varme den til frokost... :)
Salat er jo kjempe godt også...
Men er jo slik mat man blir veldig fort lei!

Du kan jo eventuelt prøve å lage deg lavkarbobrød? Smaker ikke så himla godt, men det kan du dekke over med MYE godt pålegg... Lavkarbobrød har bakepulver i om det skal heves på noe vis.....
 
Eg kan høre med søstern om du vil..
ho har hvetealergi og spiser ingenting brød o.l
veit det er en son ferdigpose med brød en kan bake seg. den koster vist flesk og inneholder egentlig bare korn :D men er vist god.. om det er Gjør i den veit eg ikkje..
Søstern blei vertfall fort lei av Yougurt og Banan :D
og Salat er godt litt.. men kver dag blir jo litt masse.

Men du kan jo lage masse middag og ta med deg middagsrester?
Gryteretter, omeletter, karbonader osv..
 
Jeg skulle si det samme som klypa, litt middagsrester går an i ny og ne. Du kan jo også prøve knekkebrød med forskjellige kornsorter.
 
Takk!

Spiser jo mye knekkebrød, men er kun ryvita som er uten hvete og gjær.. Begynner å bli lei egg allerede :/
Men man må jo ha mat, så salat, egg og smoothie er vel det beste.. Er forferdelig dårlig på å spise middagsrester til frokost :p
 
Mange gode forslag her:)

Jeg er også hvete- og gjær-intolerant (..og sukker, faktisk...). Det er ikke så ille at jeg må styre unna hele tiden da, men jeg er ikke glad i brødmat heller.

Jeg spiser gjerne havregryn til frrokost, de metter godt så du trenger ikke store porsjonen. Finnes jo flere andre frokostblandinger uten hvete også. Jeg spiser også en del risgrøt, da lager jeg opp litt og varmer til frokost, f.eks. Tidligere spiste jeg en del av de derre "ris-skivene" man får kjøpt i butikken. Vet ikke om du skjønner hva jeg mener, men du finner de antagelig ved knekkebrødet. Men de ble jeg fort lei, da..
 
Fruktsalat?

Yoghurt med eple, bringebær, blåbær, banan og jordbær er kjempe godt! Iallefall med vaniljeyoghurten :) Det hadde eg dilla på når vi var gravide... :)
 
Back
Topp