Frokost/lunsj forslag?

Marsbaby2021

Andre møte med forumet
Hei dere! Nå som kvalmen kommer snikende merker jeg at det er lite mat som frister... har dere noen forslag til fristende mat til frokost og lunsj? :)
 
Hos meg går det i knekkebrød med avokado, knekkebrød med kremost og agurk og maiskjeks (de fra friggs med havsalt og chia) med kremost. Forsøkte meg på egg til frokost men det stoppet seg etter en dag :wtf:

Til lunch/kvelds har jeg spist tortillalefse med kremost, skinke, agurk, tomat og ruccola. Pluss litt annet om jeg har hatt i kjøleskapet, feks avokado, spirer, vårløk etc.

Håper også på litt tips, her har kvalmen kommet tilbake etter å ha vært nesten borte i noen uker.
 
Jeg har dilla på RugSprø med smør og gulost eller med leverpostei:) kunne gjerne spist det til alle måltid...

kunne litt eggerøre med salt fristet litt hvis du er småkvalm? Sammen med røkt kyllingpålegg og litt salte kjeks?
 
Hos meg går det i knekkebrød med avokado, knekkebrød med kremost og agurk og maiskjeks (de fra friggs med havsalt og chia) med kremost. Forsøkte meg på egg til frokost men det stoppet seg etter en dag :wtf:

Til lunch/kvelds har jeg spist tortillalefse med kremost, skinke, agurk, tomat og ruccola. Pluss litt annet om jeg har hatt i kjøleskapet, feks avokado, spirer, vårløk etc.

Håper også på litt tips, her har kvalmen kommet tilbake etter å ha vært nesten borte i noen uker.
Hadde tenkt til og spise knekkebrød til frokost i dag men det var ikke særlig fristende da jeg skulle ha frokost :/ men tortilla var et godt forsalg som må testes :)
 
Jeg synes det er godt med gresk/tyrkisk yoghurt :) Det er mildt, kaldt og syrlig og det synes jeg hjelper mot kvalmen! I tillegg er det proteinrikt, noe som også skal være bra mot svangerskapskvalme. Jeg spiser det med syltetøy eller granola og honning på :)
 
Her er det skive med milde pålegg som er etendes(smøreost, gulost). Fant ut at amerikansk skinke og rekesalat også fungerer! xsmile9
Blautkokt egg og eggerøre går, men ikke hardkokt eller speile egg.
Varm mat er alltid godt og det er som regel rester fra middagen dagen før til lunsj :happy:
 
Her endrer det seg fra dag til dag hva jeg klarer å få i meg. I dag ble det et pølsebrød, (rester etter middag dagen før) hardkokt egg, skinke og majones. Var helt topp i dag, men sikkert ikke i morgen:hilarious:
 
Til lunch/kvelds har jeg spist tortillalefse med kremost, skinke, agurk, tomat og ruccola. Pluss litt annet om jeg har hatt i kjøleskapet, feks avokado, spirer, vårløk etc.

Hørtes veldig godt ut!
 
Her er går det i det som er enklest å lage;) For orker ikke stå å lage noe når jeg er kvalm... Ristet brødskive med smør på har jeg spist en del:)
 
Her har det gått i knekkebrød med ulik ost de siste dagene, men herlighet så vanskelig det er å skulle planlegge litt måltider.
Fikk så sykt lyst på fiskegrateng her omdagen, mens den stod og stekte klarte jeg plutselig ikke tanken på å skulle spise den. Den ligger fortatt i kjøleskapet :smiley-angelic006
 
Back
Topp