Frokost, inspirasjon?

Jorlin

Glad i forumet
VIP
Min stemor serverer ofte smoothies til sine barn istedet for brød til frokost. Jeg blir litt inspirert til å prøve noe annet selv! Barna synes frokost er litt kjedelig, og matlysten er litt fraværende. Synes der er trist og stadig måtte pakke frokosten som matpakke å sende med i bhg, Begynner bli litt lei av personalet som ikke skjuler godt hva de synes om at de kommer med frokosten hveeeeer dag :/ (føles sikkert verre enn det egentlig er)

Hva gjør dere? Gi meg noen gode tips :) :D

Jeg har servert kornblanding med melk eller yoghurt, grove vafler/pannekaker uten sukker med pålegg, smoothie med div fruk/bær/grønt og gjerne litt havregryn i for ekstra fiber og metter mer. Ellers så er mat muffins noe som kan lages. Så er det jo disse bananpannekakene som er så populære nå da.

Men er det ikke frokost tid i barnehagen slik at om de ikke vil spise hjemme så er det flere som spiser i barnehagen?

Mi har aldri spist frokost hjemme da det blir for tidlig for henne så hun har bestandig spist i barnehagen og nå sfo.

Kan ikke barna spise frokost fast i barnehagen? Hvorfor reagerer de ansatte på det?!

Cheerios er veldig velkomment hos barna her. Men ikke det mest mettende, kanskje. Det føles greit å gi det innimellom om vi har dårlig tid eller de ikke vil ha noe annet.
Grove vafler og pannekaker er en slager, men vi har sjelden tid til å lage det på morgenen.

Grove vafler er en hit her :)
Helt uten sukker

Lager røra dagen i forveien, bare å steke opp dagen etter :D

Mine har fått dilla på havregryn med rosiner, så det får de i helgene. I ukedagene får de hver sin halv skive før vi kjøre til bhg og de får spist skikkelig der. Tror det er helt vanlig at barna spiser i bhg gjerne hver dag.

Lite matlyst på barna her og. Lillebror drikker som regel en flaske med biola.

Men jeg bruker å varme rundstykker om morgenen. Da spiser de som regel et halvt eller to halve med pålegg :-)

Storesøster er vanemenneske, og liker verken frokostblanding, musli eller smoothie :p

Min elsker frokost, og ber gjerne om å få det flere ganger om dagen :p det blir som oftest brød med pålegg, havregryn med melk eller havregrøt med blåbær og banan :) noen ganger kan vi ha middagsrester også :)

Min elsker frokost, og ber gjerne om å få det flere ganger om dagen :p det blir som oftest brød med pålegg, havregryn med melk eller havregrøt med blåbær og banan :) noen ganger kan vi ha middagsrester også :)

Hihi, frokost flere gang om dagen. Og når middagsrester kan være frokost kan høres det ut som en grei sak ;)

Havregrøt eller frokostblanding er populært her.', og grønt. Agurk,paprika,tomat og gulerot oppskjært.

Second breakfast! Som Pippin vil ha i ringenes herre :)

Her liker han godt varme baguetter, ciabatta og rundstykker med gulost og agurk på.
Spiser en del kokt egg eller omelett.
Pizzasnurrer.
Som drikke går det mye i drikkeyougurt.
Ellers liker han godt å få en skål med litt forskjellig oppskjært frukt. En liten fruktsalat.

Grove vafler er supergodt :) Og enkelt å rulle sammen vaffelen med litt pålegg inni og holde i hånden.
Ellers er drikkeyoughurt med havregryn og banan godt, melk med havrefras og en klatt syltetøy.

Min stemor serverer ofte smoothies til sine barn istedet for brød til frokost. Jeg blir litt inspirert til å prøve noe annet selv! Barna synes frokost er litt kjedelig, og matlysten er litt fraværende. Synes der er trist og stadig måtte pakke frokosten som matpakke å sende med i bhg, Begynner bli litt lei av personalet som ikke skjuler godt hva de synes om at de kommer med frokosten hveeeeer dag :/ (føles sikkert verre enn det egentlig er)

Hva gjør dere? Gi meg noen gode tips :) :D
Hvorfor skulle det være feil å spise frokost i bhg? ikke alle som har god matlyst på morgenen, mine er slik og får gjerne litt smothie, frukt og eller yoghurt her hjemme og spiser de litt annen mat som frokost i bhg isteden :-) når jeg prøver å gi de havregrøt, brødskive eller lignende frokost hjemme spiser de ikke uansett. i helgene venter vi en god stund før frokost da spiser de litt mer i alle fall selv om de er ganske småspiste i utgangspunktet :-)

Sunn frokostblanding? Havregrøt?

Back
Topp